• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

grafieken maken ahv gegevens in tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

TomVe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 sep 2006
Beste mensen,

Ik heb een excelbestand waarin 6x per dag gedurende 10 dagen de bezetting van kamers is bijgehouden. Elk meetmoment is in een eigen tabblad (60 bladen in totaal dus) terecht gekomen. Nu wil ik die gegevens vertalen naar grafieken.

Het tabblad is als volgt opgebouwd:

kamernr | act 1 | act 2 | act 3 | act 4 | act 5 | dag | tijd
kamer 1 | n | n | n | n | n |
kamer 2 | n | n | n | n | n |
kamer 3 | n | n | n | n | n |

Welke formule kan ik bijvoorbeeld gebruiken als ik bijvoorbeeld alle n wil optellen op dag x? Waarbij dag x op meerdere tabbladen te vinden is?

En, hoe kan ik de tijd als extra onderverdeling toevoegen?

Ik heb al heel wat vragen en antwoorden op deze (en andere sites) doorgeakkerd, maar vond zo snel geen soortgelijke vraag. Heeft iemand enig idee?

Alvast zeer hartelijk bedankt!

Hoeveel kamers heb je zo?

Is elk tabblad via dezelfde structuur gemaakt?

Kan je het niet het aantal tabbladen verminderen? 60 lijkt me ongelooflijk veel...

Het voordeel is dat de formules VEEL simpeler zullen worden, in aanmaak en onderhoud.

Wigi

Het gaat om 48 kamers. En idd 60 tabbladen zijn erg veel. Ik vermoed echter dat het bepalen van de verschillende bereiken ivm dagen (of tijden) ook lastiger wordt bij het samenvoegen van de tabbladen.

Maar het doel heiligt de middelen, dus als het beter/makkelijker is, doe ik het graag :) Heb je dan een mogelijke oplossing(srichting) voorhanden?

Het gaat om 48 kamers. En idd 60 tabbladen zijn erg veel. Ik vermoed echter dat het bepalen van de verschillende bereiken ivm dagen (of tijden) ook lastiger wordt bij het samenvoegen van de tabbladen.

Maar het doel heiligt de middelen, dus als het beter/makkelijker is, doe ik het graag :) Heb je dan een mogelijke oplossing(srichting) voorhanden?

Maak er 1 :shocked: tabblad van.

Werk dan met een draaitabel en bijhorende draaigrafiek.

In het begin zal dat moeilijk zijn (als je het nog nooit gebruikt hebt), maar nadien zal je eens zoveel plezier beleven ermee.

Wigi

Tom

Je hebt dus 2881 rijen nodig op je tabblad:

- rij 1 voor de titels
- 48*60 rijen voor de gegevens, zet ze gewoon ondereen

Je kan dan profiteren van draaitabellen, autofilter, uitgebreide filter, enz.

Wigi

Wigi,

je hebt groot gelijk. En dat gaan we dan ook doen. Hartstikke bedankt voor je goede hulp. Dacht zelf moeilijker dan dat het is.

mvg,
Tom

Wigi,

je hebt groot gelijk. En dat gaan we dan ook doen. Hartstikke bedankt voor je goede hulp. Dacht zelf moeilijker dan dat het is.

mvg,
Tom

OK. Succes ermee en als je vast zit trek je maar aan het "helpmij" noodalarm :)

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan