Beste mensen,
Ik heb een excelbestand waarin 6x per dag gedurende 10 dagen de bezetting van kamers is bijgehouden. Elk meetmoment is in een eigen tabblad (60 bladen in totaal dus) terecht gekomen. Nu wil ik die gegevens vertalen naar grafieken.
Het tabblad is als volgt opgebouwd:
kamernr | act 1 | act 2 | act 3 | act 4 | act 5 | dag | tijd
kamer 1 | n | n | n | n | n |
kamer 2 | n | n | n | n | n |
kamer 3 | n | n | n | n | n |
Welke formule kan ik bijvoorbeeld gebruiken als ik bijvoorbeeld alle n wil optellen op dag x? Waarbij dag x op meerdere tabbladen te vinden is?
En, hoe kan ik de tijd als extra onderverdeling toevoegen?
Ik heb al heel wat vragen en antwoorden op deze (en andere sites) doorgeakkerd, maar vond zo snel geen soortgelijke vraag. Heeft iemand enig idee?
Alvast zeer hartelijk bedankt!
Ik heb een excelbestand waarin 6x per dag gedurende 10 dagen de bezetting van kamers is bijgehouden. Elk meetmoment is in een eigen tabblad (60 bladen in totaal dus) terecht gekomen. Nu wil ik die gegevens vertalen naar grafieken.
Het tabblad is als volgt opgebouwd:
kamernr | act 1 | act 2 | act 3 | act 4 | act 5 | dag | tijd
kamer 1 | n | n | n | n | n |
kamer 2 | n | n | n | n | n |
kamer 3 | n | n | n | n | n |
Welke formule kan ik bijvoorbeeld gebruiken als ik bijvoorbeeld alle n wil optellen op dag x? Waarbij dag x op meerdere tabbladen te vinden is?
En, hoe kan ik de tijd als extra onderverdeling toevoegen?
Ik heb al heel wat vragen en antwoorden op deze (en andere sites) doorgeakkerd, maar vond zo snel geen soortgelijke vraag. Heeft iemand enig idee?
Alvast zeer hartelijk bedankt!