Ik heb een artikelenlijst welke is opgemaakt in excel. Deze lijst noem ik even artikel.xls.
Per artikel groep is een apart werkblad gebruik.
Nu wil ik in een nieuw excel document (deze noem ik even nieuw.xls) het volgende maken.
Als ik in kolom A van nieuw.xls een artikelnummer invul welke voorkomt op één van de werkbladen in artikel.xls. Dan wil ik dat achter dit artikel in (kolom B) de prijs van dit artikel wordt weergegeven.
De prijs informatie moet worden gehaald uit artikel.xls uit de kolom achter het artikelnummer op één van de werkbladen.
Ik wil dus eigenlijk kunnen zoeken in een ander bestand over meerdere werkbladen.
Het is lastig uit te leggen en een bestandje maken verduidelijkt volgens mij de zaak ook niet.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Per artikel groep is een apart werkblad gebruik.
Nu wil ik in een nieuw excel document (deze noem ik even nieuw.xls) het volgende maken.
Als ik in kolom A van nieuw.xls een artikelnummer invul welke voorkomt op één van de werkbladen in artikel.xls. Dan wil ik dat achter dit artikel in (kolom B) de prijs van dit artikel wordt weergegeven.
De prijs informatie moet worden gehaald uit artikel.xls uit de kolom achter het artikelnummer op één van de werkbladen.
Ik wil dus eigenlijk kunnen zoeken in een ander bestand over meerdere werkbladen.
Het is lastig uit te leggen en een bestandje maken verduidelijkt volgens mij de zaak ook niet.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.