uitlezen van gebruikernaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nico41

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 sep 2006
ik heb een kleine chatbox en hier kunnen vaste bezoekers zich registreren.
Nu zou ik graag het inlog scherm willen koppelen aan een knop zodat iemand die is ingelogt vanzelf met de inlognaam in de room komt.

een script om de database te openen heb ik inmiddels, maar wat voor string moet ik plaatsen om de naam van de gebruiker vanzelf als parameter in te laten vullen?

alvast bedankt voor de hulp.
:thumb:

ik heb een kleine chatbox en hier kunnen vaste bezoekers zich registreren.
Nu zou ik graag het inlog scherm willen koppelen aan een knop zodat iemand die is ingelogt vanzelf met de inlognaam in de room komt.

een script om de database te openen heb ik inmiddels, maar wat voor string moet ik plaatsen om de naam van de gebruiker vanzelf als parameter in te laten vullen?

alvast bedankt voor de hulp.
:thumb:

Ik zou, zodra de user is ingelogd, de gebruikersnaam (of wat je ook maar wil hebben, misschien database-id?) in een cookie zetten, desnoods versleuteld.
Dan zou ik gewoon de cookie uitlezen (bij een volgend bezoek). Is er geen waarde, of waarde niet juist, laat dan een leeg invoerveldje zien :)

uitlezen van database

Ik maak gebruik van reactorserver als basis voor mijn systeem.
Deze werkt met phpnuke, dat is mij bekend, maar hoe weet ik of die met een cooky werkt en als dat zo is hoe kan ik die uitlezen?
Het gaat erom dat ik dus een parameter dien in te laten vullen volgens onderstaande regel

<param name="nick" value="">

Probleem van mijn onkunde is dus: wat dient er te staan tussen de aanhalings tekent na value?

maar ben al blij dat er iemand is die met mij meedenkt...

Laatst bewerkt:
Hallo;
Ik ben er inmiddels achter dat er van een cookie gebruik wordt gemaakt op mijn server.

heb er 1 in mijn pc terug gevonden :D maar wat voor code heb ik nodig om die uit te lezen?
Het is een *.php bestandje (cookie.auth.lib) welke met elke edittor is te lezen, dus als iemand mij op weg zou kunnen helpen....

Alvast heel erg bedankt.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan