• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Standen Dartscompetitie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Wigi,

Ik denk dat de sheet zo aardig goed is.

Kolom N en O heb ik een witte kleur gegeven en op deze manier verborgen omdat deze voor het bijhouden van de punten er niet toe doen bij darts.

Bij de cellen J3, K3 en L3 wil ik nog graag de tekst aanpassen.
Hoe kan ik dat doen ?

Kolom J heb ik er tussen gezet voor een weergave van het gemiddelde.

gr dave

Kolom N en O heb ik een witte kleur gegeven en op deze manier verborgen omdat deze voor het bijhouden van de punten er niet toe doen bij darts.

Delete die kolommen toch gewoon als je ze niet nodig hebt.

Bij de cellen J3, K3 en L3 wil ik nog graag de tekst aanpassen.
Hoe kan ik dat doen?

Data > Valideren als je op die cel staat. 2de tabje dan.

Kolom J heb ik er tussen gezet voor een weergave van het gemiddelde.

OK.

Wigi

Hoi Wigi,

Bedankt voor al je hulp.
De sheet ziet er zo goed uit en werkt perfect.

Het gemiddelde heb ik niet gekoppeld aan de rangorde. dit omdat het gemiddelde pas aan de orde komt in de rangorde met de andere poules voor promotie en degradatie regelingen.
Het kan nl. voorkomen dat er een team uitvalt in 1 v.d. poules en dan wordt er van het gemiddelde uit gegaan.

Wel is het gemiddelde van belang bij een claim.

Ik heb het tuchtreglement nog eens goed doorgenomen. Het hangt ervan af of er met de wedstrijdleiding wel of niet contact is geweest. Is er contact geweest dan geeft een claim -5 punten en als er geen contact is geweest -9.

Dit kan ik ook gewoon als uitslag verwerken. Alleen indien een team geclaimd heeft en een hoger gemiddelde heeft dien ik de eindstand aan te passen. Maar ook dan kan ik de uitslag bij de geclaimde wedstrijd hierop aanpassen.

Nogmaals bedankt !!!!!!
Op je site kwam ik tegen dat een donatie kan worden verricht. Echter het opgegeven rek.nr. kan ik bij de Postbank niet invoeren ? Teveel cijfers.

In de bijlage vindt je de volledige dartssheet met fictieve namen.

gr dave

Bijlagen

Hoi Wigi,

Bedankt voor al je hulp.
De sheet ziet er zo goed uit en werkt perfect.

Ben blij voor jou :thumb:

Het gemiddelde heb ik niet gekoppeld aan de rangorde. dit omdat het gemiddelde pas aan de orde komt in de rangorde met de andere poules voor promotie en degradatie regelingen. Het kan nl. voorkomen dat er een team uitvalt in 1 v.d. poules en dan wordt er van het gemiddelde uit gegaan.

Wel is het gemiddelde van belang bij een claim.

Ik heb het tuchtreglement nog eens goed doorgenomen. Het hangt ervan af of er met de wedstrijdleiding wel of niet contact is geweest. Is er contact geweest dan geeft een claim -5 punten en als er geen contact is geweest -9.

Dit kan ik ook gewoon als uitslag verwerken. Alleen indien een team geclaimd heeft en een hoger gemiddelde heeft dien ik de eindstand aan te passen. Maar ook dan kan ik de uitslag bij de geclaimde wedstrijd hierop aanpassen.

Als ik eens tijd kan vrij maken om er nog eens naar te zien en een verbetering kan doen, dan zal ik dat doen. Maar ik leid af dat je nogal tevreden bent met het resultaat en dat je niet echt meer wijzigingen gaat aanbrengen (behalve de uitslagen dan natuurlijk :D)

Op je site kwam ik tegen dat een donatie kan worden verricht. Echter het opgegeven rek.nr. kan ik bij de Postbank niet invoeren ? Teveel cijfers.

Ik woon niet in Nederland, maar in ons Belgenlandje. Dat wil dus zeggen dat het Internationale Overschrijving zal worden. Ik pas het aan op mijn site. Ik zal de IBAN nummer en de BIC nummer plaatsen. Die heb je nodig bij een internationale overschijving. Die kost trouwens evenveel als een binnenlandse overschrijving als het binnen de EU blijft. Zo, dat weten we ook weeral. Dank u Wikipedia!!!

In de bijlage vindt je de volledige dartssheet met fictieve namen.

Andere darts-geïnteresseerden danken je.

Veel succes in de dartscompetitie Dave. Dat je (nog) veel

WANHEUNDRETENEEJTIE'S mag gooien :p

Wigi

Laatst bewerkt:
Hoi Wigi,

Ik dacht dat ik het claimen wel kon ondervangen met -5 of -9 in de uitslag dit is helaas niet mogelijk.

Misschien is het mogelijk om de C1 als waarde -5 en C2 als -9 te laten gelden.
Dat wil zeggen dat een uitslag ingevuld als 5-C1 er berekend wordt 5- -5

Wat ook nog mogelijk is dat een uitslag bij een claim wordt ingevuld met 5-0 en dat de 0 voor een waarde van -5 of -9 geldt.

Ik hoop dat jij of iemand anders hiernaar wil kijken. Als dit is opgelost is de sheet compleet.

gr dave

Ik hoop dat jij of iemand anders hiernaar wil kijken. Als dit is opgelost is de sheet compleet.

Ik probeer er bij gelegenheid nog naar te kijken.

Zoals ik het zie, zal je toch met iets moeten werken zoals de ff en de *5-5* in het voetbal (in mijn bestanden alleszins). Dan kan je traceren en optellen welke wedstrijden er geclaimd werden.

Wigi

Ben blij voor jou :thumb:

Als ik eens tijd kan vrij maken om er nog eens naar te zien en een verbetering kan doen, dan zal ik dat doen. Maar ik leid af dat je nogal tevreden bent met het resultaat en dat je niet echt meer wijzigingen gaat aanbrengen (behalve de uitslagen dan natuurlijk :D)

Ik woon niet in Nederland, maar in ons Belgenlandje. Dat wil dus zeggen dat het Internationale Overschrijving zal worden. Ik pas het aan op mijn site. Ik zal de IBAN nummer en de BIC nummer plaatsen. Die heb je nodig bij een internationale overschijving. Die kost trouwens evenveel als een binnenlandse overschrijving als het binnen de EU blijft. Zo, dat weten we ook weeral. Dank u Wikipedia!!!

Andere darts-geïnteresseerden danken je.

Veel succes in de dartscompetitie Dave. Dat je (nog) veel

WANHEUNDRETENEEJTIE'S mag gooien :p

Wigi

OK, Dave. Laten we opnieuw de draad vanaf hier weer opnemen.

Ik heb het claimen in de sheet ingevoerd. Test het uit en als je vindt dat het werkt, OK dan.

Hoe moet je standen ingeven: bv. 3-6

eerst een '
dan 3
dan /
dan 6

dus geen 3-6, aangezien er negatieve getallen (de -5 en de -9) kunnen voorkomen. Die worden automatisch juist berekend.) Door de ' te zetten wordt het tekst wat je intypt.

Een claim voor de thuisploeg wordt dan

'c/-5 of 'c/-9

naargelang het geval.

Voor een claim voor de uitploeg:

'-5/c of '-9/c

weer naargelang het geval.

Dan zou het in orde moeten zijn.

De puntenberekening:

de eerste gele getallen geven de punten, de tweede doet dat met de geclaimde punten erbij. (dus met de afronding, tussen 5 en 9, en zo verder) Ik weet wel dat de claims na het seizoen berekend worden, maar dan heb je steeds een overzicht wat het zou zijn na verrekening van de claims.

Zie dus de bijlage maar eens rustig na.

Wigi

Bijlagen

Bedankt Wigi,

Ik heb er uiteraard al even vluchtig naar gekeken en je uitleg is duidelijk.

Doordat er alleen punten tellen moet de onderstaande uitslag geen probleem zijn.
Dit stond op het forum van de dartsbond.

Speelweek 01: DC de horden 3 - DC Witte Raaf Enkel 4 - 5
Speelweek 02: The Bull Dogs 2 - DC de horden 3 5 - 4
Speelweek 03: DC de Horden 3 - Heksenketel 5 4 - 4
Beide teams hadden maar 3spelers :-p

Neem ook eens een kijk je op onze site.
http://www.dartclubdehorden.tk

m.v.g.

Vincent Heimel
team Captain DC de Horden 3.

Ook al spelen beide teams met 3 spelers !

Er bijven 9 punten te halen (verdelen) zie;

ARTIKEL 13 van het wedstrijdreglement;
2. Een wedstrijd kan worden aangevangen met een onvolledig team bestaande uit 3 spelers. De ontbrekende speler(s) moet(en) echter tijdig aankomen om een wedstrijdverloop zonder onderbrekingen mogelijk te maken.
3. Een onvolledig team kan een wedstrijd spelen. De ontbrekende speler wordt geacht al zijn darts buiten het dartsbord te hebben geworpen. Een team moet uit tenminste drie spelers bestaan.

Dus een uitslag van 4-4 kan niet op een wedstrijdformulier voorkomen.

gr dave

Dat zeg jij dan wel zo leuk (leuk geciteerd), maar leg eens uit dan wie de vierde single wint als de ontbrekende spelers hun darts beide buiten het bord werpen......
Kan aan mij liggen, rekenen is niet mijn sterkste vak, maar 501 - 0 blijft 501 dus beide spelers blijven staan op 501 dus rara wie wint er......

Zorg dat de ontbrekende speler van team A tegen een wél-speler opgesteld wordt.
Dus:
A tegen 1
B tegen 2
C tegen 3 (is er niet fysiek) dus 3-0
D (is er niet) tegen 4 dus 0-3

Uitslag na singles is dus altijd 2-2 of 1-3/3-1

Klopt helemaal !

Het kan dus inderdaad voorkomen.

Het is wel heel erg zeldzaam !!!!!!!!!!!

De keuze om speler 4 weg te laten ( allebei bij nummer 4) is overigens ook heel erg zeldzaam.

Uit begint de wedstrijd (oneven).
Dus single 4 worden begonnen door het thuisteam.

Indien het thuisteam het beginnersvoordeel opofferd.
Kan het inderdaad voorkomen dat er een gelijke wedstrijduitslag komt.

De uitslag geeft voldoende gespreksstof.

LEUKKKKKK !!!!!

Overigens hoort het wedstrijdformulier gescheiden te worden ingevuld.
De tegenstanders zijn dus (officieel) niet van elkaars opstelling op de hoogte.

gr dave

GR DAVE

Bedankt Wigi,

Ik heb er uiteraard al even vluchtig naar gekeken en je uitleg is duidelijk.

Heb je ook al wat getest en gezien of het helemaal werkt zoals je wil?

Ik heb de rest van de uitleg over niet-aanwezige spelers ook gelezen, maar daar moet toch niets mee gebeuren, niet?

Wigi

Hoi Wigi,

Ik heb het getest en hij voldoende op 2 puntjes na aan de gewenste verwachtingen.

De kolommen met de puntentotaal heb ik omgezet. De rangorde komt alleen niet goed uit.
De 5 punten die bij een claim worden toegekend, telt nu niet mee in de rangorde.In blad2 zie je het voorbeeld van een team bij ons waar claims in de stand voorkomen.

In de formules in AE t/m AO staat wel de juiste volgorde alleen wordt deze in kolommen B t/m M niet juist weergegeven.

In deze poule zit een team dat direct uit de competitie is gestapt. Ik wil deze er niet uit halen om toch een duidelijk beeld te houden van het aantal gespeelde wedstrijden. Dit betekend dat als er tegen dat team gespeeld moet worden.

Ik heb dit opgelost door geen uitslag in te vullen en de uitslagcel zwart te maken.
Bij het invullen van 0/0 telt hij anders winst en verliespartijen op.

Het moet nl. wel duidelijk zijn of een team nog een wedstrijd tegoed heeft.

Ik heb nog even je hulp nodig om de rangorde juist te kunnen weergeven.
Wel leuk hoe je de opmerking hebt verwerkt die ontstaat bij het invoeren van een verkeerde uitslag.

De claimberekening werkt goed (aan het eind van de competitie) !!!!

gr dave

Bijlagen

Dave

zo zou het in orde moeten zijn.

Ik heb wel enkel op blad 2 de wijzigingen aangebracht.

Zie bijlage.

Groeten

Wigi

Bijlagen

Hoi Wigi,

Bedankt voor de snelle reactie en aanpassing.
Ik zie dat je op jou site het IBAN nr. hebt vermeld.
Donatie is onderweg.

Ik hoop dat als ik gedurende de competitie nog vragen heb nog bij je terecht kan.

Met jou goedkeuring wil ik de sheet met onze locatielogo en bronvermelding met een link naar jou site als download zetten op de site van mijn dartsbond. www.dbmn.nl

gr dave

Hoi Wigi,

Bedankt voor de snelle reactie en aanpassing.
Ik zie dat je op jou site het IBAN nr. hebt vermeld.
Donatie is onderweg.

Ik hoop dat als ik gedurende de competitie nog vragen heb nog bij je terecht kan.

Met jou goedkeuring wil ik de sheet met onze locatielogo en bronvermelding met een link naar jou site als download zetten op de site van mijn dartsbond. www.dbmn.nl

gr dave

Plaats gerust het bestand; mijn naam zetten en een link naar de site zetten is genoeg. Ik denk dat het het beste is als ik (een opgekuiste versie van) het bestand er ook op zet in de download sectie (die nog vorm moet krijgen...). In belgië zijn er trouwens ook geïnteresseerde darters (en Excel-liefhebbers) vermoed ik.

Ook verdere vragen doe je maar via dit forum, dan hebben de anderen er ook iets aan en kunnen ze tevens inspringen wanneer ze dat verkiezen.

Groeten

Wigi

Hoi Wigi,

De sheet is bijna af.

Alleen kolom B geeft de juiste rangorde niet weer.
Er is door de nummer 3 wel een wedstrijd meer gespeeld.

Als dit in orde is zal ik de sheet aanpassen zodat anderen
ook hun eigen competitie kunnen bijhouden.

gr dave

Bijlagen

Alleen kolom B geeft de juiste rangorde niet weer.
Er is door de nummer 3 wel een wedstrijd meer gespeeld.

Wil je in kolom B nummers geven op basis van punten, of op basis van punten waarbij er rekening gehouden is met de claims?

Hoi Wigi,

Dat is inderdaad waar de schoen wringt.

Graag op basis van de claim verrekening.
Dit omdat dat daar eigenlijk toch vanuit moet worden gegaan.

Het is zo dat indien een team 3 claims tegen krijgt.
Deze uit de competitie gehaald wordt.
Als dit in de eerste helft v.d. competitie (uit- en thuiswedstrijd)
gebeurt vervallen alle behaalde punten bij dat team.

Gebeurt dit in de tweede helft dan tellen wel alle behaalde punten in de eerste helft.

Dit hoeft verder niet verwerkt te worden.
Omdat dit zoals ik dat in de sheet al heb opgelost door de uitslagcel niet in te vullen.
Deze vervalt daardoor.

gr dave

Dag Dave

ik heb het aangepast, was geen grote moeite.

Zie bijlage.

Ik zou trouwens de kolommen met de berekening verbergen, ipv. in wit lettertype. De kans is bestaande dat iemand (per ongeluk) formules delete. En dan draait het allemaal in de soep natuurlijk... :( Verbergen is een betere optie.

Wigi

Bijlagen

Hoi Wigi,

Bedankt voor alles !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

De sheet is helemaal klaar.
Je treft deze bijgaand aan en voorzien van een lees mij file-tje.

Mijn eigen sheet heb ik voorzien van ons logo en website link.

gr dave

Bijlagen

Hoi Wigi,

Bedankt voor alles !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

De sheet is helemaal klaar.
Je treft deze bijgaand aan en voorzien van een lees mij file-tje.

Mijn eigen sheet heb ik voorzien van ons logo en website link.

gr dave

OK. Anderen kunnen dit nu ook gebruiken.

Ik denk dat je nu de vraag op opgelost kan zetten :)

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan