@boeing
Vergeet het maar...
Dat gemier van Brein is een druppel.... plaat.
Sites als demonoid met meer dan 100.000 hits per dag kun je niet elimineren... het Napster effect... hadden ze die site intact gelaten dan was het "gecontroleerde chaos" gebleven.. toen Napster om zeep geholpen werd waren er dezelfde dag 100 alternatieven.... één dag daarna 1000... [allemaal met reclame banners]
En nieuwsgroepen dan... hoe wil men dat aanpakken? Onbeheersbaar.... Dat is het flauwe van Brein, zo'n simpele ziel die een paar gig open heeft staan bij Emule wordt gepakt terwijl de terabytes in de nieuwsgroepen om je oren vliegen....
Feit blijft: ik wil een liedje van Elvis... "I forgot to remember" , ik bezoek alle top CD boeren van Nederland.... en kan dan alleen maar een "BOX" kopen van € 79,95 waar dus alle nummers van die man opstaan [die ik al heb] + dat ding dat ik zoek... 79,95 voor 1 nummer da's knap aan de prijs... Dan sleur je zo'n nummer toch bij citroendraad weg.. voor noppes. Zolang de gevestigde orde [de platen en filmbizz] hier geen echt [prijstechnisch] passend antwoord op heeft... blijft P2P, in welke vorm dan ook, bestaan...
Bovendien denk ik dat het niet verkeerd is... heel veel artiesten hadden zonder P2P geen echte bekendheid gekregen... voorbeeldje is Mana.. zit in een reclamespotje voor een wasmiddel, mensen zoeken dat op [
http://www.ster.nl/?nav=fcsiHsHCjEtCyDlE], downloaden misschien dat nummertje en kopen dan het CD'tje [blijft kwalitatief beter dan alles wat je kunt downloaden]. Dus het stimuleert ook de verkoop....
Dat is net als het verbieden van roken.... Onze vriend Zalm moet er niet aan denken dat iedereen morgen stopt met roken... Waar moet ie dat gat van 2,3 miljard aan accijnzen dan ineens mee gaan stoppen?