wisselbestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

versprillec

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2003
hoi ,ik krijg steeds de melding dat mijn viritueel geheugen onvoldoende is ,ook ratelt mijn harde schijf heel erg ,het intern geheugen van mijn computer is 512 mb ,hoe hoog kan ik het beste het wisselbestand zetten? ,mijn harde schijf is nog lang niet vol dus daar kan het niet aan liggen ,nu staat het wisselbestand op minimaal 768.

Beste min en max op twee keer je ramgeheugen zetten.

Hoi,

Klopt, 1024 Mb bij zowel min en max in geven.
Vaak helpt het ook, om te defragmenteren en eerst het virtueel geheugen op nul te zetten. Of - als je twee partitities hebt - het virtueel geheugen tijdelijk te lokaliseren op de 'andere' dan de systeempartitie, dán te defragmenteren en daarna het viruteel geheugen weer te lokaliseren op de systeempartitie.
Alleen als je fysiek twee harde schijven in je pc hebt, heeft het zin het virtuele geheugen te lokaliseren op de tweede harde schijf; dat levert snelheidswinst.
Dit is niet het geval bij één harde schijf, opgedeeld in twee partitities.

hallo

mag ik hier even een aanvullende vraag stellen

ik heb een schijf van 120gig
opgedeeld in 2 delen van 60

mijn ram is 1024mb

moet ik nu bij beide schijfdelen min 1024 max 1024 invullen??

of min 2048 en max 2048

Bij D helemaal niets invullen, gewoon aangeven "geen wisselbestand".

ja ok dat bedoeldi ik ook eigenlijk
en bij c min 2048 max 2048?

begingroote 2048
max 2048?????????

Laatst bewerkt:
Je kan er ook mee experimenteren. Je kunt ook 512 bij min en max invullen, Windows geeft vanzelf aan als het "onvoldoende virtueel geheugen" heeft.

Zelf heb ik 2048Mb aan geheugen en m'n wisselbestand staat op 100MB min en max.

moet ik nog even afwachten ,het defragmenteren gaat niet zo lekker ,hij blijft steken op 40 % .gr sonia

Alleen als je fysiek twee harde schijven in je pc hebt, heeft het zin het virtuele geheugen te lokaliseren op de tweede harde schijf; dat levert snelheidswinst.
Dit is niet het geval bij één harde schijf, opgedeeld in twee partitities.

Ik heb twee fysieke HD's , het wisselbestand stond op C en dat heb ik veranderd in géén wisselbestand , nu heb ik het wisselbestand gemaakt op D en het lijkt wel of alles wat trager is. Ik vraag mij af of er echt wel snelheidswinst is te behalen als je het op de tweede HD zet.:shocked:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan