Aangemaakte contactpers. mappen, behalve mijn contactpersonen definitief weg halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maartenbroks

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2006
Beste helper!

Bedankt dat je de moeite neemt mijn vraag te lezen!

Wie lost mijn mistery op!

Ik heb in mijn contactpersonen ooit meerdere mappen aangemaakt.
(met zo'n visitekaartje icoontje ervoor)

Omdat ik een mailing wou doen, en afdruk samenvoegen alleen werkte met de map contactpersonen heb ik alle adresen in mijn contactpersonen gezet en de contactpersonen mappen verwijderd.... DACHT IK:shocked:

PROBLEEM: bij het maken van een email, staan al die mappen nog bij het namen selecteren. ze zijn dus niet echt weg...

PROBLEEM: Wil ik nu toch weer mappen met dezelfde naam maken, dan lukt dat niet want hij zou al bestaan.

PROBLEEM: Bij contactpersonen en mijn contactpersonen zijn deze mappen alleen dus niet zichtbaar.

VRAAG: Hoe haal ik alle "verwijderde" mappen, behalve mijn contactpersonen definitief uit outlook..

PLEASE HELP,

Ben benieuwd...

Heel erg bedank voor je moeite!

Je vertelt helaas niet welke versie van Outlook je gebruikt, maar maak gebruik van Scanpst om je Persoonlijke Mappen-bestand (waar ook Contactpersonen onder vallen) te scannen op fouten en die te laten repareren. Het gaat normaal gesproken om Outlook.pst.

Doe het als volgt (opzoeken van Outlook.pst):
Zoek zó naar:
Start Verkenner
Kies Zoeken -> Zoeken naar bestanden en mappen
Vul in als te zoeken bestandsnaam: *.pst
Zet als Geavanceerde opties aan: Systeemmappen doorzoeken en ook Verborgen mappen en bestanden doorzoeken en ook Submappen doorzoeken
Kies bij zoeken in: Lokale harde schijven (C: ,....)

Zodra gevonden, erop rechtsklikken, Eigenschappen kiezen, en op de inhoud van het veld Locatie de muis (met linkerknop ingedrukt) van helemaal links naar helemaal rechts selecteren (soms is de tekst langer dan de lengte op je scherm!), op de selectie rechtsklikken en Kopieren kiezen.

Zoek daarna naar scanpst.exe:
Start Verkenner
Vul in als te zoeken bestandsnaam: scanpst.exe
Zet als Geavanceerde opties aan: Systeemmappen doorzoeken en ook Verborgen mappen en bestanden doorzoeken en ook Submappen doorzoeken

Dubbelklik op Scanpst.exe
Klik op Bladeren
Maak het Bestandsnaam veldje leeg, klik er rechts op, en kies Plakken.
Klik Openen. Je komt dan in de map waar je *.pst bestanden gevonden zijn. Dubbelklik de goede .pst (dus normaal gesproken Outlook.pst)

Klik op Starten.

Succes,

Tijs.

Hoi thijs!

Bedankt voor je snelle reactie,

lees je dit ook?

het is niet gelukt:(

Je vertelt helaas niet welke versie van Outlook je gebruikt, maar maak gebruik van Scanpst om je Persoonlijke Mappen-bestand (waar ook Contactpersonen onder vallen) te scannen op fouten en die te laten repareren. Het gaat normaal gesproken om Outlook.pst.

Doe het als volgt (opzoeken van Outlook.pst):
Zoek zó naar:
Start Verkenner
Vul in als te zoeken bestandsnaam: *.pst

Zodra gevonden, erop rechtsklikken, Eigenschappen kiezen, en op de inhoud van het veld Locatie de muis (met linkerknop ingedrukt) van helemaal links naar helemaal rechts selecteren (soms is de tekst langer dan de lengte op je scherm!), op de selectie rechtsklikken en Kopieren kiezen.

Zoek daarna naar scanpst.exe:
Start Verkenner
Vul in als te zoeken bestandsnaam: scanpst.exe

Dubbelklik op Scanpst.exe
Klik op Bladeren
Maak het Bestandsnaam veldje leeg, klik er rechts op, en kies Plakken.
Klik Openen. Je komt dan in de map waar je *.pst bestanden gevonden zijn. Dubbelklik de goede .pst (dus normaal gesproken Outlook.pst)

Klik op Starten.

Succes,

Tijs.

welk onderdeel lukte niet?

Tijs.

Je kunt gewoon bij je volgende posting een upload doen van een screenshot. Kijk bij je volgende posting helemaal onderin bij Beheer bijlagen. Upload dan je screenshot (liefst .JPG formaat).

Tijs.

Ik heb de screen shots

alleen hij vraagt om een url als ik druk op plaatje toevoegen

Je kunt gewoon bij je volgende posting een upload doen van een screenshot. Kijk bij je volgende posting helemaal onderin bij Beheer bijlagen. Upload dan je screenshot (liefst .JPG formaat).

Tijs.

Tijs.

heb ze geupload, maar waar ze heen zijn :eek:

Je doet het verkeerd: Kies Beheer bijlagen. Kies dan het Blader knopje om je bestand te selecteren, en kies dan de knop Uploaden. Daarna kiezen voor Sluit Venster.

Tijs.

Je doet het verkeerd: Kies Beheer bijlagen. Kies dan het Blader knopje om je bestand te selecteren, en kies dan de knop Uploaden. Daarna kiezen voor Sluit Venster.

Tijs.

Ze blijven te groot, ook met picture resizer,

Maar ik heb dus de handeling uitgevoerd..

maar alle contactpersonen mappen ooit aangemaakt en verwijderd staan dus niet in contactpersonen, maar verschijnen wel als je een cc(namen selecteren) doet.

Het opnieuw aanmaken vaan een map met dezelfde naam kan nu (na het opschonen wel)

groetjes

Maarten

dus wat gaf scanpst precies aan? Heeft die nog 'fouten' gevonden in je outlook.pst en gefixt?

Ik neem toch aan dat je Outlook dicht had toen je die scanpst gedaan hebt, toch?

Probeer het anders nog een keer, met Outlook dicht.

Tijs.

dus wat gaf scanpst precies aan? Heeft die nog 'fouten' gevonden in je outlook.pst en gefixt?

Ik neem toch aan dat je Outlook dicht had toen je die scanpst gedaan hebt, toch?

Probeer het anders nog een keer, met Outlook dicht.

Tijs.

ja ik had het dicht, weet nu niet meer of hij fouten aangaf.
heb het nog eens gedaan,

maar bij namen selecteren blijven al die ouwe mappen staan..
hoop dat je nog ff geduld met me heb..

Nog een idee?

fijn dat je helpt!

Je moet je eens afvragen of je wel aan de goede kant van het probleem bezig bent.

Als je het Aan knopje aanklikt bij een nieuw bericht, dan wordt standaard je Persoonlijke Adreslijst geopend om uit te kiezen, NIET je contactpersonen....

Kijk dus (in Outlook) bij Extra -> Adresboek (dat is dus je Persoonlijk adresboek, níet Contactpersonen...)

Ga daar snoeien in 'mappen' (zijn eigenlijk verzendlijsten).

Ik hoor wel of ik in de goede richting gedacht heb.

Tijs.

Je moet je eens afvragen of je wel aan de goede kant van het probleem bezig bent.

Als je het Aan knopje aanklikt bij een nieuw bericht, dan wordt standaard je Persoonlijke Adreslijst geopend om uit te kiezen, NIET je contactpersonen....

Kijk dus (in Outlook) bij Extra -> Adresboek (dat is dus je Persoonlijk adresboek, níet Contactpersonen...)

Ga daar snoeien in 'mappen' (zijn eigenlijk verzendlijsten).

Ik hoor wel of ik in de goede richting gedacht heb.

Hoi tijs!

Fijn dat je weer reageerde,

Ik begrijp wat je bedoeld, maar in dat "adresboek" staan dus allemaal mappen die ik ooit heb weggegooid... en die blijven daar staan.

Die wil ik graag opruimen,

Bij contactpersonen "heb ik ze verwijderd en" zie ik ze niet meer

maarten.

Tijs.

Ook als ik ze in Extra --> adresboek --> opties, verwijder en dat venster sluit
staan ze er de 2e keer toch nog steeds weer in.

Ook als ik ze in Extra --> adresboek --> opties, verwijder en dat venster sluit
staan ze er de 2e keer toch nog steeds weer in.

Het begint nu echt bizar te worden in mijn ogen. Stuur me een e-mail via het forum met je MSN of andere slimme manier om met in contact te komen, en dan moeten we maar kijken of we het kunnen oplossen.

Tijs.

Ok, haal het bericht maar weg. (Klik Aanpassen, dan weer Aanpassen, dan kiezen voor Bericht verwijderen). Heb de info nu. Ik probeer wel alle mogelijkheden.

Tijs.

Probleem opgelost, tijs heeft goed geholpen!

Configuratiescherm --> email --> email accounts -->
bestaande adresboeken weergeven wijzigen --> wijzigen --> en daar weghalen...

Er zat iets gekoppeld, ofzo maar tis opgelost!

Met dank aan tijs!

bijna goed :p

Configuratiescherm --> email --> email accounts -->
bestaande adresboeken weergeven en wijzigen --> [Outlook adresboek aanklikken] -> wijzigen --> en daar alle niet meer bestaande adresboeken weghalen, dus Contactpersonen is blijven staan.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan