• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

geen getallen maar woorden invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

driverautoband

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2006
Hallo
ik heb een stuk code gebruikt uit een aantal dagen geleden storingsformulier en heb het aangepast op mijn wensen en in principe werkt dit goed alleen kan ik dan getallen invoeren
dat leest deze macro feilloos maar het probleem is dat ik geen getallen wil invoeren om te zoeken maar woorden dit is de code die ik gebruik bijvoorbaat dank .

Private Sub haalgegevensop_Click()
Dim song As Range

With Worksheets("Muziek")
Set Songselektie = .Range("E7:E500").Find(Val(gegsong.Text), LookIn:=xlValues, lookat:=xlWhole)
If Not Songselektie Is Nothing Then
gegtekst.Text = .Range("E" & Songselektie.Row)
gegmuziek.Text = .Range("G" & Songselektie.Row)
gegstyle.Text = .Range("I" & Songselektie.Row)
gegarrangement.Text = .Range("K" & Songselektie.Row)
gegboek.Text = .Range("L" & Songselektie.Row)
gegsongnummer.Text = .Range("A" & Songselektie.Row)
End If
End With
End Sub

Laatst bewerkt:
Wat als je

Code:
Val(gegsong.Text)

vervangt door

Code:
gegsong.Text

Gaat het dan beter?

Wigi

PS: je toetsenbord is stuk. De leestekens komen niet in de zinnen.

hallo Wigi bedankt voor je snelle reaktie
maar als ik het weg haalt dan resulteerd dat in een fout en worden de letters rood

Kan je niet enkel de essentie ervan halen (dus eerst een kopie maken), en dat doorsturen. Geen opmaak e.d.

sorrie dat het ff duurde maar most dat bestand bewerken ik snap trouwens niet dat het nu een stuk kleineris er stond alleen maar tekst in en deze 2 macro's

Bijlagen

Over het zoeken: zie bijlage.

Heb ook de code wat opgekuist.

Wigi

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan