Waar zit DELEN in 98 machine?

• Onderwerp starter Onderwerp starter brbr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

brbr

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2002
Op de 98 machine wil ik DELEN aanzetten maar waar zit dat?

Internet Connection Sharing (ICS)
Microsoft ondersteunt sinds Windows 98 Tweede Editie het softwarematig delen van een internetverbinding. Dit wordt ICS genoemd, wat staat voor Internet Connection Sharing. In een netwerk met uitsluitend Windows 95 en 98 computers kan dit nog niet. Wel zijn er hulpprogramma's van derden die ongeveer hetzelfde doen.
Bron:
http://www.microsoft.com/netherlands/ondernemers/techniek_techniek/een_adsl-verbinding_delen.aspx

Je moet dus even kijken of bij Windows onderdelen, de ICS geinstalleerd is.

Als ik je goed begrijp wil je bestanden en printers delen onder Win98.

Eerste dat je moet nakijken is of je Bestanden- en printerdeling hebt geïnstalleerd als service in je netwerkconfiguratie.

Zodra dat gedaan is, kun je met rechtsklikken op de map(pen) en/of printer(s) kiezen voor Delen...

Dan kun je verder alles instellen.

Tijs.

reactie

Een XP en een 98 staan in het netwerk, voor de duidelijkheid

Het zou moeten werken als netsetup goed is uitgevoerd

Een XP en een 98 staan in het netwerk, voor de duidelijkheid

Ik veronderstel dat je Win98 in het thuis-netwerk hebt gezet met NETSETUP (op de in XP aangemaakte diskette). Hierbij moest je eventueel op de Win98 PC een wachtwoord opgeven om het netwerk in te loggen. Van nu af heb je normaal geen probleem meer. Bij mij ondervond ik geen probleem.

Een map delen moet op de gewone wijze : op rechtklikken en shared maken. De andere PC zou die map moeten zien onder zijn netwerk-benaming.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan