computer blijft installatie ritueel opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Victor V

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2005
Als ik normaal probeer xp schoon te installeren dan start hij na het opladen van allerlei onderdelen weer op en begint met installeren maar hier boot hij gewoon weer van de cd-rom en begint het hele ritueel weer overnieuw.

Hoe kan dit?

als je computer opnieuw opstart moet je de cd er uit halen..
dan start de computer van de harde schijf op & kan de installatie worden voortgezet.
De installatie kan dan wel weer om de cd vragen, dan moet je m er weer even in doen.

(maar even tussendoor: vraagt ie met opstarten niet eerst:
Druk op een toets om op te starten van CD ?)
Dan moet je nml gewoon niets doen dan start ie als het goed is ook gewoon door van de harde schijf.

(maar even tussendoor: vraagt ie met opstarten niet eerst:
Druk op een toets om op te starten van CD ?)
Dan moet je nml gewoon niets doen dan start ie als het goed is ook gewoon door van de harde schijf.

nee, normaal vraagt hij dat maar hier boot hij gewoon weer ongevraagd van de cd rom.

als je computer opnieuw opstart moet je de cd er uit halen..
dan start de computer van de harde schijf op & kan de installatie worden voortgezet.
De installatie kan dan wel weer om de cd vragen, dan moet je m er weer even in doen.
zonder cd rom doet hij alleen de post en daarna start hij weer opnieuw op met de post. en zo tot in het oneindige

Dan zou ik tijdens het opstarten de cd eruithalen zodat ie niet van de cd kan opstarten dan zou de installatie verder moeten gaan

Kijk eens in de Bios instellingen bij Boot devices.
hier moet ook je harde schijf in de lijst staan.
meest logische bootvolgorde: (vind ik)

Boot Device 1:Floppy Disk Drive
Boot Device 2:CD/DVD-Rom
Boot Device 3:HDD-0 (Staat waarschijnlijk je HD naam achter)

Kijk eens in de Bios instellingen bij Boot devices.
hier moet ook je harde schijf in de lijst staan.
meest logische bootvolgorde: (vind ik)

Boot Device 1:Floppy Disk Drive
Boot Device 2:CD/DVD-Rom
Boot Device 3:HDD-0 (Staat waarschijnlijk je HD naam achter)

ja, dit klopt. Kan het misschien zijn dat een hd nog wel als slave is in te lezen maar als master of alleenstaande schijf niet meer werkt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan