software overzicht in configuratiescherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

PBJRosenhart

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2006
Wanneer ik in het configuratiescherm op software klik, dan moet er een overzicht komen van alle geinstalleerde software op de computer. Bij mij echter verschijnt er niets! Alleen de mededeling: De lijst wordt samengesteld, een ogenblik geduld. Ik heb windows XP home edition. Hoe los ik dit probleem op? Ik ben een beginnende computergebruiker.

Systeemherstel al gedaan,naar een punt dat het wel goed werkte?

je lost het op door een ogenblik geduld te hebben moglijk is er een programa fout geinstaleerd of verwijdert en blijft hij hangen op het register.

dan zegt het register dat het programatje nog op je pc staat maar kan vervolgens niet het status of de bestanden vinden en de grote enzo vast stellen.

probeer eens iets van register cleaner ofzo.

Systeemherstel al gedaan,naar een punt dat het wel goed werkte?

Eerlijk gezegd doet dit probleem zich al een aantal weken voor. Ik wil echter een programma verwijderen via software verwijderen in het configuratiescherm. Na 20 minuten wachten verschijnt er nog steeds geen overzicht.

Ga in het opstart scherm ervan naar Gereedschap open het ,dan in de rechter scherm aanvinken wat je kwijt wilt

je lost het op door een ogenblik geduld te hebben moglijk is er een programa fout geinstaleerd of verwijdert en blijft hij hangen op het register.

dan zegt het register dat het programatje nog op je pc staat maar kan vervolgens niet het status of de bestanden vinden en de grote enzo vast stellen.

probeer eens iets van register cleaner ofzo.

Ik heb ondertussen CCleaner op mijn PC geinstalleerd en via de tool gereedschap de bewuste software verwijderd. Geduld heb ik wel, maar na 20 tot 30 minuten wachten op het software overzicht begin ook ik mijn geduld te verliezen.

Moet ik achteraf wel even vertellen dat U ook al de cookies nu kwijt bent.

Blader nog een door CCleaner ,daarin kunt U de cookies die bewaard moeten blijven,naar het scherm ernaast zetten,ivm wacht woorden en inlog gegevens waar U steeds komt.

Wat Software verwijderen in XP,systeemherstel nog een optie,naar een datum dat het wel werkte?

Laatst bewerkt:
Probeer het volgende.
Leg de Setup CD van Windows XP in de lade van de CD/DVD-speler.
Ga via Start naar Uitvoeren en type in het opdrachtvenster

sfc /scannow (let op de spatie tussen c en /).

Druk op OK en Windows gaat de systeembestanden controleren.
Beschadigde of verplaatste bestanden worden vervangen door de bestanden op de Setup CD.

Er verschijnt een venster met voortgangsbalkje.
Het duurt enige tijd, daarna CD eruit en de PC herstarten.
Hopelijk is het probleem dan opgelost.

Probeer het volgende.
Leg de Setup CD van Windows XP in de lade van de CD/DVD-speler.
Ga via Start naar Uitvoeren en type in het opdrachtvenster

sfc /scannow (let op de spatie tussen c en /).

Druk op OK en Windows gaat de systeembestanden controleren.
Beschadigde of verplaatste bestanden worden vervangen door de bestanden op de Setup CD.

Er verschijnt een venster met voortgangsbalkje.
Het duurt enige tijd, daarna CD eruit en de PC herstarten.
Hopelijk is het probleem dan opgelost.

Weet je nog ,had ik ook eens:p :p :p :p Wel nieuw moeten installeren,dat lukte dus niet bovenstaand.
Maar kan geen kwaad,wie weet lukt het.

Moet ik achteraf wel even vertellen dat U ook al de cookies nu kwijt bent.

Blader nog een door CCleaner ,daarin kunt U de cookies die bewaard moeten blijven,naar het scherm ernaast zetten,ivm wacht woorden en inlog gegevens waar U steeds komt.

Wat Software verwijderen in XP,systeemherstel nog een optie,naar een datum dat het wel werkte?

Helaas is het daar nu te laat voor. CCleaner heeft alle cookies nu definitief verwijderd.
Ik wil niet te ver in de tijd terug gaan wat systeemherstel betreft, omdat dan een heleboel programma's die ik kortgeleden heb geinstalleerd verloren gaan en ik weer opnieuw kan beginnen. Het software overzicht in CCleaner voldoet ook prima. In ieder geval bedankt voor alle genomen moeite.

Je kunt ook het volgende proberen, citaat uit een eerdere posting van mij in deze thread

De volgende commando's per stuk plakken in het Start -> Uitvoeren vakje en uitvoeren.

regsvr32 C:\WINDOWS\system32\RPCRT4.dll
regsvr32 C:\WINDOWS\system32\ole32.dll
regsvr32 C:\WINDOWS\system32\OLEAUT32.dll
regsvr32 C:\WINDOWS\system32\SHELL32.dll
regsvr32 C:\WINDOWS\system32\USERENV.dll
regsvr32 C:\WINDOWS\system32\MSCTF.dll
regsvr32 C:\WINDOWS\system32\appwiz.cpl
regsvr32 C:\WINDOWS\system32\OLEACC.dll
regsvr32 C:\WINDOWS\system32\msi.dll
regsvr32 C:\WINDOWS\system32\CLBCATQ.DLL

Als je bij een hiervan een foutmelding krijgt, moet je het bestand gaan vervangen, want alle bovenstaande .dll en .cpl bestanden kunnen 'geregistreerd' worden.

Kijk eens of het Software gedeelte van Configuratiescherm het dan weer goed doet.

Tijs.

Welkom bij Helpmij.nl

Ik verplaats de vraag naar een geschiktere sektie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan