Slaapstand: Kan geen slaapstandbestand reserveren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frisian

Inventaris
Lid geworden
28 jul 2004
Ooit heeft het gewerkt maar nadat ik het een hele tijd geleden uitvinkt heb en nu weer aan probeer te vinken krijg ik het niet meer voor mekaar.
De volgende melding krijg ik als ik de slaapstandfunctie aanvink en op OK klik.

Zoal je ziet is er genoeg vrije ruimte aanwezig.

Het volgende heb ik geprobeerd.

1. Virtuele stations zoals Alcohol gedeïnstalleerd.
  2. Systeem opgeschoond met Ccleaner.
  3. Alle opstart items uitgevinkt om eventueel programma's uit te sluiten.

Opstartitems zijn:

Ik lees op internet dat de slaapstand functie gebruik maakt van het bestand hyberfil.sys maar deze is onvindbaar op mijn systeem.
De functie is onder veilige modus niet aanwezig.
Ik weet het niet meer, concrete oplossingen kom ik niet tegen op internet of op de microsoftsite behalve het deïnstalleren van virtuele drives.
Iemand een idee?

Os.Win XP Pro volledig uptodate.

Vergeten op Toepassen te drukken?

Edit:mijn PC slaapt nooit,dus verder geen idee

Laatst bewerkt:
Ok & Toepassen, beide hetzelfe effect.
De mijne slaapt ook nooit maar ik wilde het een keer uitproberen of het bevalt, Stand-by doet het overigens wel.

Helaas, hier worden problemen omschreven met betrekking tot het niet goed functioneren van de slaapstand, ik kom niet eens zover. :p

Ik lees op internet dat de slaapstand functie gebruik maakt van het bestand hyberfil.sys maar deze is onvindbaar op mijn systeem.

Hiberfil.sys zou hier moeten staan:

c:\Hiberfil.sys

Is wel een verborgen bestand. Wellicht overbodig te vragen, maar heb je 'verborgen bestanden weergeven' aangevinkt? :)

Nee, is niet aanwezig, ik heb de gehele c-schijf nagezocht naar dit bestand, ook met de verborgen en systeem bestand opties aan.
Ik denk dat dit bestand niet aanwezig is omdat de slaapstand optie uitstaat en daarom het bestand niet wordt gemaakt.
Alleen klopt die melding dan weer niet. :confused:

Lastig:

t lijkt er op dat er een bepaalde driver is 'achtergebleven' nadat je Alcohol hebt gedeïnstalleerd. Heb je Daemon Tools er ook nog op staan? Die zou ik dan ook nog deïnstalleren.

Had nog wat gevonden:

http://www.mcse.ms/archive66-2005-7-1314809.html
http://www.halflife2.net/forums/showthread.php?t=22240

In de laatste link is er iemand die in c:\ een leeg txt.bestandje had aangemaakt en daar de naam hyberfil.sys aan heeft gegeven, waarna het probleem was opgelost. :)

Zo heb ik ff gegoogled:

http://www.google.nl/search?hl=nl&q...e+to+reserve+hibernate+file&btnG=Zoeken&meta=

Dank je, ik zal eens het één en ander proberen.
Daemon heb ik niet op het systeem staan dus die optie is uitgesloten, verder heb ik vandaag ook al heel wat af-gegoooooglelt maar ben die links die jij nu geeft niet tegengekomen.

I'll be back. :D

Hij doet het, fantastisch!
Ik had één foutje gemaakt en dat was "Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen" vergeten uit te vinken. :o
Nu was hiberfil.sys wél zichtbaar, alleen dat loste mijn probleem nog niet op.
Ik heb toen het bestand gerenamed naar hiberfil.sys.old en met kladblok een leeg tekstbestand aangemaakt met de naam hiberfil.sys.
Ik kreeg toen geen melding meer en kan nu gewoon de slaapstand gebruiken.
ikzelf bedankt voor je inbreng! :thumb:

Hij doet het, fantastisch!
Ik had één foutje gemaakt en dat was "Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen" vergeten uit te vinken. :o
Nu was hiberfil.sys wél zichtbaar, alleen dat loste mijn probleem nog niet op.
Ik heb toen het bestand gerenamed naar hiberfil.sys.old en met kladblok een leeg tekstbestand aangemaakt met de naam hiberfil.sys.
Ik kreeg toen geen melding meer en kan nu gewoon de slaapstand gebruiken.
ikzelf bedankt voor je inbreng! :thumb:

Bedankt voor je gegogel....weer wat geleerd:thumb: :D
Kan ik die van mij ook rustig laten gaan slapen:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan