• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gemiddelde op tweede pagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

sulky

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2002
ik ben aan het proberen om in excel een gemiddelde te laten berekenen.maar lukt nog niet erg ( sorry maar ben leek op excel gebied .) Het is de bedoeling dat op de 2e pagina steeds bij elke datum het gemiddelde geplaatst wordt van elke dag ( dus van elke rij ).
dag 1 + dag 2 + dag 3 enzv. ik hoop dat ik het duidelijk uit-gelegd heb.
lukt me niet om hem hier te plaatsen

Bijlagen

Laatst bewerkt:
In bijgevoegd bestand heb ik het gemiddelde toegevoegd.
Bovendien wordt een datum die in het werkblad Curve is toegevoegd automatisch aan het werkblad Gemiddelde bijgevoegd.

Ik hoop dat dit is wat je bedoelt.

Met vriendelijke groet,

Roncancio.

P.S. Het is hier een goede gewoonte om geen persoonlijke informatie te vermelden.

Laatst bewerkt:
ja dat is het ..op een dingetje na hij zet het in een verkeerde kolom ..en de vraag is moet ik deze formule voor elke kolom gebruiken (aangepast dan )???

Ik denk dat de topicstarter het volgende bedoelt:

(over de gehele tijdsspanne per waarde het gemiddelde)

PS: ik heb nu tm cel 50 neergezet zodat toekomstige waarden er ook in staan, als dit meer dan 50 wordt dan moet het per gemiddelde aangepast worden.

Bijlagen

Ik denk dat de topicstarter het volgende bedoelt:

(over de gehele tijdsspanne per waarde het gemiddelde)

PS: ik heb nu tm cel 50 neergezet zodat toekomstige waarden er ook in staan, als dit meer dan 50 wordt dan moet het per gemiddelde aangepast worden.

nee .hetgeen Rocancio zei was goed , ben ik al heel tevreden mee, de eerste berekening wil ik alleen nog maar onder de rij "nuchter " hebben
maar toch bedankt alvast ,beiden , voor het mee denken ,

Exuses Mathijs ik was te snel . Je hebt helemaal gelijk. maar de bedoeling is dus op de manier van Rocancio. kort samen gevat : op het moment dat ik op blad curve een uitslag zet moet er op het blad een gemiddelde aan gegeven worden , op de juiste plaats uiteraard

Laatst bewerkt:
Je kan de formule verplaatsen naar de betreffende kolom en vervolgens de formule doorvoeren naar de overige cellen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan