Pixel Art

Status
Niet open voor verdere reacties.

GameFr3Ak

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 okt 2006
Goedemorgen,

Sinds vorige week ben ik met pixel art begonnen. Ik doe dit vooralsnog allemaal met Macromedia Fireworks, binnenkort ga ik denk ik over op Photoshop. Als ik een tekening maak ik Fireworks sla ik alles op als .PNG zodat ik de volgende keren weer gewoon verder kan gaan met waar ik gebleven was. Als ik dus iets op sla wordt mijn .PNG ruim 6 MB groot. Als ik hem als .GIF opsla dan is hij maar een paar KB dat is precies wat ik moet hebben, maar als ik hem opsla als .GIF kan ik hem niet meer bewerken. Heeft iemand een goede tip voor mij? Hier bijgeleverd een .GIF afbeelding die ik gemaakt heb.
attachment.php

Bijlagen

• huisje.gif
    huisje.gif
    1,7 KB · Weergaven: 35
waarschijnlijk bedoel JIJ dat als je de afbeelding opslaat als PNG dat je dan wel kleuren behoud? of dat niet?

als je hem als GIF opslaat, dan onthoud hij een selectief aantal kleuren, zet je deze wel weer op RGB dan werkt het wel:)
en JA probeer photoshop! veeeeeeeeel beter:)
kan je em opslaan in lagen:) als .PSD

Laatst bewerkt:
waarschijnlijk bedoel JIJ dat als je de afbeelding opslaat als PNG dat je dan wel kleuren behoud? of dat niet?

Ja dat klopt inderdaad.

Als ik een bestand als .GIF opsla kan ik mijn tekening toch nooit normaal meer bewerken of wel? Dus als ik hem op .RGB opsla moet ik hem gewoon normaal aan kunnen passen?? Dat .PSD bestand is dat hetzelfde als .PNG ofwel wordt dat bestand dan ook zo groot?

een .PSD is een Photoshop Document en word groot, deze kan je als bronbestand gebruiken
vanuit die PSD sla je in Photoshop alles op als gif en je hebt een mooi plaatje

een .PSD is een Photoshop Document en word groot, deze kan je als bronbestand gebruiken
vanuit die PSD sla je in Photoshop alles op als gif en je hebt een mooi plaatje

Oke bedankt.. ik ga het thuis proberen.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan