problemen installatie norton.

Status
Niet open voor verdere reacties.

els21

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2006
Hallo,

Ik heb norton internetsecurity 2006 geïnstalleerd.
Ik heb mijn vorige norton verwijderd, met behulp van een norton-tool, maar ik krijg nu ik msn heb gedownload (messenger 7.5) elke keer deze melding:
De instant messenger-scanner kon niet door Norton Antivirus 2006 worden gestart. Downloads via Instant Messenger kunnen niet worden gescand op infecties.
Foutcode 3021,4
Met deze link: http://service1.symantec.com/suppor...uage=dutch&module=3021&error=4&build=Symantec
Als ik de link die op die pagina staat volg, kom ik op een pagina waar ik al geweest was voor het installeren van Norton. Ik had de verwijderingstool al gedownload.
Wat kan ik nog meer doen? Ik zag in het helpmij-archief dat ik niet de enigste was, maar ik kan nergens een oplossing vinden.

Heb je dat verwijderen van Norton ook in Veiligemodes gedaan?Erna systeemherstel uitgeschakeld,herstart en het weer ingeschakeld?Er na Norton weer installeren.

Heb je dat verwijderen van Norton ook in Veiligemodes gedaan?Erna systeemherstel uitgeschakeld,herstart en het weer ingeschakeld?Er na Norton weer installeren.

Nee, dat heb ik niet gedaan. Dat zal ik morgen eens doen, en dan laat ik even weten hoe het is afgelopen. Moet ik dat verwijderingtool ook nog weer eens downloaden en laten runnen? En wanneer, voor, tijdens of na die veilige modes?
Bedankt voor je antwoord.

In veilige modes doen

ik heb het geprobeerd, maar ik kan het niet verwijderen in veilige modus. Ik heb nog wel een keer norton laten scannen, maar niets gevonden. Ik heb norton in normale modus nog eens enkele keren verwijderd en weer herinstalleerd, maar nog steeds die melding. :(

Heb je mijn vorige link al geprobeerd of is dat het tooltje wat niet werkte?
Want mijn link is iets anders dan de removal tool.

Heb je mijn vorige link al geprobeerd of is dat het tooltje wat niet werkte?
Want mijn link is iets anders dan de removal tool.

Ik dacht dat dat hetzelfde was, want er staat bij die link removal tool.
Maar dat was inderdaad de link die ik al geprobeerd had. In het begin deed het download het wel. Maar het hielp niets.
Nu blijft hij steeds in de download "hangen".

Je gebruikt toch Internet Explorer?

Nou, ga naar Extra --> Internet-opties --> En klik daar op Cookies verwijderen... en op Bestanden verwijderen... .
Probeer de download dan nog eens, en hij vraagt je waarschijnlijk om ActiveX te installeren, dat moet je toestaan. En je moet even kijken als ie vast hang of er een gele balk is onder de adres balk in IE dus bovenaan, als ie er is moet je er eve op klikken en ActiveX installeren toestaan.

EDIT: Dit staat er onder het begin: If you see a yellow bar at the top of the window with a message about ActiveX controls, click the bar and then click Install ActiveX control. When a small box appears, click Install.
Dus ActiveX toestaan!!!

Laatst bewerkt:
Ik geef het op voor vandaag. Wordt wel een beetje depressief van Norton. ;)
Dankzij jouw tips kwam ik wel een stap verder, maar tijdens het verwijderen met dat removaltooltje hield hij er mee op. Ik moest toen annuleren of beeindigen.
Daarna kreeg ik nog wel de melding dat de removal geslaagd was, maar dat leek me gek want hij was nog maar halverwege met verwijderen.

De huidige status van mijn Norton-probleem:

Het norton Removal tool blijft de hele tijd hangen, uiteindelijk krijg ik de mededeling dat hij alles verwijderd heeft.

Ik ga nu proberen om het verder te installeren, en ik zal hier straks vertellen als het gelukt is.

Laatst bewerkt:
Ik hoop dat het installeren lukt Els!:thumb:
En vergeet niet, als het met succes is geistalleerd, om de LiveUpdate te gebruiken.

Ik blijf die melding maar krijgen. Ik kreeg op de site de tip, om als de removaltool niet werkte, deze eerst op te slaan en daarna te openen.
Dit leek beter te gaan, want hij bleef nu niet hangen. Na de mededeling dat alles verwijderd was heb ik de comp. opnieuw opgestart, norton weer geinstalleerd. Maar ik blijf die melding maar houden. Dit is nu de 2de (legale!) norton, voor de 2de keer problemen met installeren.

Deze tip las ik op een ander forum:
Voor dat je Norton 2005 terug gaat installeren verwijder je best eerst even alle overblijvende registersleutels en stop je alle processen van Norton.(Anders zou je foutmeldingen kunnen krijgen zelfs tijdens de installatie) Je kan services stoppen door bij uitvoeren services.msc te typen en daar alle service te stoppen die met Norton of Symantec te maken heeft. Download dan bv regcleaner : http://www.worldstart.com/weekly-download/programs/regcleaner.exe
(je start de prog op als je het in het nederlands wil hebben ga je naar options en kies voor language en kies daar voor nederlands/dutch. Plaats een vinkje bij alles wat met Norton of Symantec te maken heeft en druk dan op de toets in de rechterbenedenhoek nl deze selectie verwijderen. Wil je ook de backupsverwijderen ga da naar reservekopiëen en verwijder ze daar. Opgelet dan ben je de registersleutel wel echt kwijt. Laat daarna ook CCleaner eens opschonen.(Staat trouwens in het stappenplan van spykiller).
-----------------

Nadat ik norton had verwiijderd en het removaltoolprogramma had gedaan, heb ik die stappen hierboven gedaan. Nog steeds geen succes, ik zal eens proberen om contact te krijgen met Symantec.

Ik zou inderdaad nu ook contact opnemen met Symantec. Je hebt nu bijna alles gedaan wat je kan doen.

Eventjes een update. Het probleem is opgelost. Ik had echt van alles al geprobeerd, elk removaltooltje en elke reg.cleaner, maar het probleem bleef.
Totdat ik dit weekend XP opnieuw geïnstalleerd heb. Voordat ik dat gedaan heb ik nogeens het removaltool gebruikt en de reg. cleaners.
Na het installeren was de melding verdwenen.

Jammer dat het niet '' gewoon '' gelukt is, maar zo werkt het ook!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan