• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestand uploaden binnen een formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

toverkamp

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
Ik heb net een mooie code gekregen van spiderman om plaatjes te openen binnen een formulier:thumb: Nu had ik de volgende vraag, of het ook mogelijk is om plaatjes up te loaden binnen een formulier? Dus zoals je dat ook op deze site ziet, een bestand toevoegen van de harde schijf en dan wanneer je op opslaan klikt deze link (bijvoorbeeld: C:\Documents and Settings\All Users\Documenten\Mijn afbeeldingen\Voorbeelden van afbeeldingen\Waterlelies.jpg) opslaat in het werkblad "idnummers" in kolom AA.

Welke functie moet ik hiervoor gebruiken. Ik heb al even rondgezocht op internet, maar daar kwam ik niets voor excel tegen.

Laatst bewerkt:
Hoi toverkamp,

Als ik je goed begrijp wil je dus een 'ding' hebben, waarmee je op je hardeschijf kunt
bladeren, en dan het gevonden bestandje als een link in een cel zetten?

Hoi toverkamp,

Als ik je goed begrijp wil je dus een 'ding' hebben, waarmee je op je hardeschijf kunt
bladeren, en dan het gevonden bestandje als een link in een cel zetten?

Ja dat klopt, dus dan zoek ik een foto in de harde schijf op. En dan plaatst Excel de link dus in die textbox o.i.d. en als je dan op opslaan klikt dan wordt de link weggeschreven in een kolom in werkblad "reactietijden".
En dan kun je daarna weer zoeken naar id nummers met de bijbehorden gegevens en foto's, zoals dat andere bestand wat je had gemaakt.

Hoi toverkamp,

Je zou bijvoorbeeld dit kunnen doen:

Zet onderstaande code in Blad2(idnummers):
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
If ActiveCell.Text = "" And ActiveCell.Column > 26 And Range("B" & ActiveCell.Row).Text <> "" Then
    Application.Dialogs(xlDialogInsertHyperlink).Show
End If
End Sub

Wat er dan gebeurt is het volgende:

Als de 'activecell leeg is' en 'kolom van de activecell > z (dus vanaf aa)' en 'de tekst in kolom kolom B van de activerij niet leeg is' dan....
... Laat hij het hyperlink dialoge venster zien. Het resultaat wordt in de activecell geplaatst.

Kijk maar of dit zou kunnen werken

Hoi toverkamp,

Ik heb net nog ff zitten testen, en het werkt niet echt (tenminste niet op mijn PC).
Het path wat de hyperlink aanmaakt is niet bruikbaar als Path om een Image te laden:mad:

Als ik morgen tijd heb, dan zal ik ff kijken naar een andere manier, maar ik heb er een hard hoofd in. Misschien dat iemand anders nog ideeen heeft.

Spiderman, bedankt voor uw hulp, maar bij mij werkt het helaas ook niet. Ik heb in de bijlage een bestand toegevoegd, misschien dat het zo voor anderen wat duidelijker wordt wat precies de bedoeling is. Er staat precies uitgelegd wat het probleem is. Ik hoop dat iemand mij kan helpen..

Bijlagen

Ik heb al enige tijd zitten rondkijken op internet en de helpfiles, maar ik kom er echt niet uit. Ik hoop dat iemand enig idee heeft hoe dit moet. Ik heb als bijlage een printscrean gemaakt, waardoor je een goede voorstelling kan maken wat ongeveer de bedoeling is.

Alvast hardstikke bedankt!

Bijlagen

• uploadfoto.JPG
    uploadfoto.JPG
    46,8 KB · Weergaven: 51
Hoi toverkamp,

Heb je hier iets aan:
Code:
Dim Bestand as String
Bestand = Application.GetOpenFilename

Application.GetOpenFilename opent een dialoge venster om je bestand te zoeken.
Bestand krijgt het Path + Bestandsnaam.

Suc6

Hoi toverkamp,

Heb je hier iets aan:
Code:
Dim Bestand as String

Application.GetOpenFilename opent een dialoge venster om je bestand te zoeken.
Bestand krijgt het Path + Bestandsnaam.

Suc6

Arno bedankt! Daar heb ik inderdaad iets aan. Ik heb nu een commandbutton toegevoegd en als ik daar op klik opent een dialoge venster om in het bestand te zoeken. Als ik dan op een foto klik en op openen klik moet de link eigenlijk in de textbox komen te staan die er naast staat.
Ik had iets in gedachten van de volgende code, maar deze werkt niet. Misschien heeft u nog suggesties of een eventuele oplossing?
Code:
Private Sub voegfoto1toe_Click()
Dim Bestand As String

For each bestand in Application.GetOpenFilename
voegidnummertoe.uploadfoto1.AddItem bestand

End Sub

Bijlagen

• uploadfoto1.JPG
    uploadfoto1.JPG
    40,7 KB · Weergaven: 25
Hoi toverkamp,

Vanwaar de for each? Je kunt toch maar 1 bestand per keer selecteren.

Ook zul je je gegevens ergens moeten opslaan.
In de bijlage heb ik een heel kleine voorbeeldje gedaan (sorry niet meer tijd).

Suc6

Bijlagen

Hoi toverkamp,

Vanwaar de for each? Je kunt toch maar 1 bestand per keer selecteren.

Ook zul je je gegevens ergens moeten opslaan.
In de bijlage heb ik een heel kleine voorbeeldje gedaan (sorry niet meer tijd).

Suc6

Ja die for each was inderdaad niet nodig. Bedankt voor het voorbeeld! Ik ben er uitgekomen! Super bedankt wederom:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan