Functie werkt pas vanaf de tweede aanroep

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2005
In deze kalender, die ik net geschreven heb, en die eigenlijk een agenda geworden is, wordt een functie aangeroepen met een for-loop in : getSchedule(); en die begint op lijn 134
De eerste keer dat die functie wordt aangeroepen, krijg ik een foutmelding "monthSchedule[...] is leeg of geen object".
Roep ik die functie een tweede keer aan door op een datum te klikken, dan komt die foutmelding niet meer.
Wat zit hier mis?
Klik ik op de knoppen volgende en vorige, dan kleuren dezelfde dagen alsof er op die dagen activiteiten zijn of geweest zijn, ook al is dat niet zo. Ook dit lukt me niet het op te lossen. Wat mis ik hier?

Greetz : Jer:cool:en.

Laatst bewerkt:
Ik heb het opgelost met een setTimeout om de functie getSchedule() net iets uit te stellen zodat de pagina de tijd krijgt om de "currschedule", het onzichtbare iframe, een src te laten laden.

Je zou ook in de iframe tag onload="getSchedule()" kunnen zetten. Dat wordt dan elke keer aangeroepen als er een nieuw tekstdocument geladen wordt.

In de tekstbestanden voor de agenda hoef je niet &lt; &gt; en &amp; te gebruiken, gewoon < > en & kan. De uitlees methode vertaald die naar de &lt; enz tags en de replace vertaald die weer terug naar de html die je wilt gebruiken. :) Je krijgt nu &amp;lt; ;)

Vr.Gr. Egel.

Je zou ook in de iframe tag onload="getSchedule()" kunnen zetten. Dat wordt dan elke keer aangeroepen als er een nieuw tekstdocument geladen wordt.

Als ik dit gebruik, dan krijg ik de volgende foutmelding :
document.getElementById(...) is leeg of geen object (regel 137 en 139).:(

In de tekstbestanden voor de agenda hoef je niet &lt; &gt; en &amp; te gebruiken, gewoon < > en & kan. De uitlees methode vertaald die naar de &lt; enz tags en de replace vertaald die weer terug naar de html die je wilt gebruiken. :) Je krijgt nu &amp;lt; ;)

Dank je wel om dit even mee te delen :), het werd al behoorlijk ingewikkeld zoals ik het deed. Thx :thumb:.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan