MEDION MD5400 (laptop) kan geen cd/dvd lezen !

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolersas

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2006
Hoi hoi

Ik heb een Medion MD5400 laptop.
Als ik een cd of dvd in de cdrw/dvd combo plaats, dan ziet hij die niet. Hij is dan zogezegd leeg in windows verkenner !
Alles werkt thans prima. De computer ziet de cdrw/dvd combo.
Hij kan enkel geen medium lezen.

Kan iemand me helpen?

Alvast bedankt.
coolersas

Probeer de cdrom/dvd speler eens te verwijderen uit apparaatbeheer.
Rechtsklik op "Deze Computer">eigenschappen>hardware>apparaatbeheer

Klik nu op het + voor DVD-/cd-rom-stations.

Klik nu rechts op de betreffende DVD speler en kies voor installatie ongedaan maken.
Sluit nu alle schermen, en herstart je pc.
Nu komt Windows met de melding dat hij nieuwe hardware heeft gevonden, waarna windows je speler opnieuw gaat installeren.

Opgelost?

Ik heb de installatie ongedaan gemaakt en opnieuw opgestart.
Hij vind de cdrw/dvd weer maar nog steeds ziet hij geen cd of dvd als ik er eentje in stop !
Als ik in windows verkenner klik op de locatie van de cdrw dan is het als een lege map.

Wat kan het zijn...is die nu echt stuk? nee toch?!

Ik heb de installatie ongedaan gemaakt en opnieuw opgestart.
Hij vind de cdrw/dvd weer maar nog steeds ziet hij geen cd of dvd als ik er eentje in stop !
Als ik in windows verkenner klik op de locatie van de cdrw dan is het als een lege map.

Wat kan het zijn...is die nu echt stuk? nee toch?!

Als je in de verkenner rechtsklikt, kun je dan nog wel kiezen voor uitwerpen (doet die dat dan?)

Wat je eens zou kunnen proberen is -wanneer de drive geopend is- de lens te verplaatsen door de geleiding heen. vervolgens sluit je de drive, wacht een tel of twee, en open de drive opnieuw.
Normaal gesproken dient de lens dan weer in zijn uitgangspositie te staan, is dat niet het geval; dan is die ook volgens mij stuk.

Ik kan inderdaad de cd uitwerpen.
Heb ook geprobeerd met leeskop te verplaatsen...En ja de leeskop zet zich dan terug naar de eerste positie !
Als je een cd inwerpt doet het lampje zelfs iets, maar houd daarna op.

Wat nu? is er nog hoop?
het is enkel dat de cd niet wordt gezien.

thanks

Laatst bewerkt:
Als laatste? toevlucht zou je nog een keer kunnen proberen om je aspi drivers te (her)installeren: hier

succes...

ik heb de laatsteaspi driver geinstalleerd.
Nu merk ik dat WOWPOST.EXE en WINASPI.DLL ontbreken !!!

is dat normaal? waar haal ik die?

thanks

Als je er een cd in doet en de lade sluit, even wacht, en vervolgens weer opent, ligt de cd dan nog precies zoals je hem erin stopte [etiket in dezelfde richting]: motortje kapot

ik heb de laatsteaspi driver geinstalleerd.
Nu merk ik dat WOWPOST.EXE en WINASPI.DLL ontbreken !!!

is dat normaal? waar haal ik die?

thanks

Als je de aspiinst.exe uitvoert zou het moeten lukken. :)

ok heb aspi drivers geinstalleerd ...

ASPI32.SYS v4.71.2
WOWPOST.EXE v4.6 (1021) --> waar vind ik 4.71 ?
WINASPI.DLL v4.6 (1021) --> waar vind ik 4.71 ?
WNASPI32.DLL v4.71.2

En het werkt nog steeds niet ! lol
kapot dus?!

Om te reageren op het vorige bericht ... als ik een cd er in stop draait die wel ff (het zoek of leeslampje gaat zelfs pinken). de cd blijft dus niet op 1 plaats liggen.

thanks

Hallo

Is reeds aangehaald , maar je vermeld niet of je dit hebt gedaan :

Leesoptiek reinigen.

Peter

Hallo

Voor een "portable" ... heel eenvoudig ... drive openen , en de leesoptiek "laser" reinigen d.m.v. een oorstokje , "liefst vochtig" , ik gebruik persoonlijk altijd "eau de cologne " , deze uiteraard wel droog maken d.m.v. een ander zuiver/droog exemplaar.

Peter

P.s. : een reinigings c.d. is een andere mogelijke optie , maar deze smeren de smurrie enkel meer open , en reinigen niet echt ....

Hoi hoi

Ik heb een Medion MD5400 laptop.
Als ik een cd of dvd in de cdrw/dvd combo plaats, dan ziet hij die niet. Hij is dan zogezegd leeg in windows verkenner !
Alles werkt thans prima. De computer ziet de cdrw/dvd combo.
Hij kan enkel geen medium lezen.

Kan iemand me helpen?

Alvast bedankt.
coolersas
Er staan al zat andwoorden in het kader hiervan,mijn nicht heeft een ander vreemd verschijnsel met haar combi.
Die leest alles maar cd`s ipv cd/dvd kan iemand mij vertellen hoe dit werkt het lijkt mij dat de laser van de cd ook die van de dvd leest of heb ik het verkeerd????
Wanneer hij beide niet leest is hij idd helaas stuk maar 1 van de 2 heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord wie weet de oplossing
Als dit niet de bedoeling is om een vraag zo te stellen dan spijt mij dit ik wilde er niet een heel nieuwe vraag over stellen gegroet Nixs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan