• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

simpele excel formule?

Status
Niet open voor verdere reacties.

helpalex

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2006
Hallo allemaal,

wie kan mij helpen met de opplossing van het volgende

Ik zou graag willen dat mijn klanten simpel een calculatie kunnen toepassen op onze prijslijsten.

vb. in cel D1 t/m D10 staan bedragen en cel I1 t/m I10 ook. nu wil ik graag dat mijn klant op een ander werkblad bijv. "calculatie" de calculatie wordt toegepast die ze daar in bijv. cel A1 invullen.
ook zou het dan handig zijn dat mijn klant in het zelfde werkblad "calculatie" bijv. in celA2 de afronding kan ingeven bijv. met 0,10 of 0,50.

Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel

groeten

alex

in een prijslijst van een collega zie ik de volgende formule weet alleen niet waar de
F en de Af voor staan =INTEGER((C5*F+0,5*Af)/Af)*Af

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Voor het afronden kan je de volgende formule gebruiken:

=AFRONDEN.BOVEN(A1;B1)

In cel A1 staat het getal.
In cel B1 de waarde waarop moet worden afgerond.

Ik kan helaas geen .rar bestanden openen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Voor het afronden kan je de volgende formule gebruiken:

=AFRONDEN.BOVEN(A1;B1)

In cel A1 staat het getal.
In cel B1 de waarde waarop moet worden afgerond.

Ik kan helaas geen .rar bestanden openen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

heb je het inmiddels gedownload?:D
bedankt trouwens voor je reactie, maar dat bedoelde ik niet, als je mijn vraag goed leest,
zie dat ik op een ander blad moet kunnen aangeven hoeveel de afronding moet zijn. zie bestandje;)

Hallo,

Op blad Fact heeft cel B2 een naam (zie invoegen, naam, definiëren) gekregen namelijk F en cel B3 is AF zo wijzen in de formules op blad Act met F en AF naar de cellen B2 en B3op blad Fact.

Fact,

Cel B2 = F
Cel B3 = AF

Groet PPMS

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan