Hallo Tijs, op de eerste plaats is de pc niet een bedrijfs pc en hangt niet aan een netwerk dus een standalone pc die maar door één persoon word gebruikt en dus is er ook geen sprake van het uitloggen van!! en/of een verplicht gebruikersprofiel. ook een zelfgemaakte snelkoppeling word naar de herstart weer teruggeplaatst, in de logfile bestanden van > Sectie Systeem en sectie Toepassing > "Userenv" , kan ik je mededelen dat er wel wat foutmeldingen instaan zoals bij iedere pc dit het geval is maar ik kan er niet uithalen wat daar aan fout zou moeten zijn. Er zijn geen programma's opnieuw of bijgekomen, alles is tot op heden nog in de staat als voor het dit probleem is gaan geven zoals hij mij heeft medegedeeld maar niets komt zo maar van alleen het zal toch een oorzaak moeten zijn.
groetjes, @xa.
Ook op standalone pc's kan een mandatory (verplicht) gebruikersprofiel worden ingesteld, maar dat is hier dus niet het geval, blijkbaar.
Met Uitloggen bedoel ik ook de PC afsluiten of dergelijke, want
ook dan wordt de gebruiker
afgemeld, als onderdeel van het afsluiten!
Bij het afsluiten van de pc danwel het expliciet afmelden van de gebruiker worden Bureaublad en andere instellingen van de gebruiker opgeslagen in het Gebruikersprofiel. De Bureaublad-iconenplaatsing is een onderdeel van die instellingen, en die staat in het HKEY_CURRENT_USER gedeelte van de registry.
Zijn er problemen met het opslaan van (gedeelten van) het HKEY_CURRENT_USER gedeelte van de registry, dan kan het dus zijn dat de iconeninstelling op het Bureaublad dus niet worden opgeslagen, en mag je de volgende keer (onder anderen) weer opnieuw beginnen met het correct een plaats geven van de snelkoppelingen op het Bureaublad.
Het gaat mij dus om meldingen met in de Toepassing sectie van Logboeken:
Event-id (Gebeurtenis-id): 1517
Source (Bron): Userenv
Event-id (Gebeurtenis-id): 1524
Source (Bron): Userenv
Event-id (Gebeurtenis-id): 1500
Soure (Bron): Userenv
Welke Fouten en Waarschuwingsmeldingen staan er wél in het Logboek? Je stapt er in je antwoord nogal luchtig overheen, als waren er 'normale' Fouten en Waarschuwingsmeldingen.
Voor mij is elke Waarschuwing van belang, en elke Fout er 1 teveel, maar je hoeft het niet met me eens zijn.
Tijs.