Beeldscherm-probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr. Thiver

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2006
Zoals zovelen hier heb ik een probleempje met mijn pc... mijn beeldscherm geeft geen beeld meer. Even de situatie: als ik mijn computer en beeldscherm aanzet, start de computer gewoon op, maar het beeldscherm geeft na het aanzetten enkele seconden een groen lichtje, om vervolgens op oranje te springen (wat dus betekent dat-ie het niet doet). :mad:
Aan het beeldscherm lijkt het niet te liggen, want dat heb ik inmiddels vervangen... zonder positief resultaat. Daarbij doet het beeldscherm gewoon wat het moet doen; als ik het loskoppel van de computer geeft het een melding dat er "no sinc input" is. Steek ik dan de verbindingstekker weer in de computer, dan springt het voorheen groene lampje direct weer op oranje. :shocked:
Dus dacht ik dat het aan mijn grafische kaart lag. Inmiddels heb ik deze twee keer laten checken bij een servicecenter van de Mediamarkt en beide keren werd mij verteld dat er met de grafische kaart niets mis was. :confused:
Iemand vertelde mij dat de instellingen van de pc te hoog zouden zijn voor de grafische kaart... maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk aangezien ik deze pc al zes jaar op dezelfde instellingen draai. Ik vermoed zelf nu dat de poort voor de grafische kaart op het moederbord kapot is...
Iemand enig idee voor oplossingen voor deze situatie? :(

Laatst bewerkt:
Indien er meerdere geheugenreepjes inzitten, even testen met eentje, en eventueel omdraaien, doe ook eens een bios reset.

Ook even testen of het bord zonder geheugen, biosbeeps geeft.
Indien je een keuzeschakelaar op je mobo hebt, om voor de FSB van 100 of 133 te kiezen, de eens op 100 zetten, en maar weer proberen.

Dat je geen beeld hebt, hoeft niet te liggen aan het AGP slot, meer aan de southbridge van de chipset, die regelt alles.

Maar, al met al, denk ik dat je moederbord het heeft begeven.

Is dat een AGP of PCI kaart

Als PCI en ander slot proberen
Een AGP. Er is echter nog wel een slot voor een PCI.

Indien er meerdere geheugenreepjes inzitten, even testen met eentje, en eventueel omdraaien, doe ook eens een bios reset.

Ook even testen of het bord zonder geheugen, biosbeeps geeft.
Indien je een keuzeschakelaar op je mobo hebt, om voor de FSB van 100 of 133 te kiezen, de eens op 100 zetten, en maar weer proberen.

Dat je geen beeld hebt, hoeft niet te liggen aan het AGP slot, meer aan de southbridge van de chipset, die regelt alles.
Ehm... ik merk ineens dat ik nogal een leek ben op dit gebied. Ik begrijp helaas niet precies welke onderdelen je bedoelt... :o

Maar, al met al, denk ik dat je moederbord het heeft begeven.
Maar de computer lijkt verder gewoon goed op te starten. Of heeft dat niets met het moederbord te maken?

Je hoort de schijven opspinnen, en de ventilatoren, die krijgen spanning van de voeding, dat zegt niets over het moederbord, al het geheugen er even uitgehaald? en biosbeeps gekregen?

Zoals al gezegd werd, probeer eens alle geheugen reepen uit je PC te halen, vervolgens de PC op te starten. Geeft deze nu piepjes?

Is er een OnBoard VGA aansluiting aanwezig?

Laat de PC eens een uur aanstaan. Herstart de PC. Is er beeld?

Hoe constateerde je dat je geen beeld meer kreeg, gebeurde dit plotseling tijdens het gebruik van de PC, of toen je hem aanzette?

[Zie bijlage voor lokatie geheugen + slots]

Bijlagen

• Geheugen slots.jpg
    Geheugen slots.jpg
    86,8 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan