Prullebak probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eas_37

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2006
Als ik mn prullebak leeg lijkt het of er daarna nog wat instaat, leeg ik m weer dan vraagt hij of ik zeker weet om de map windows weg te gooien.
als ik op ja klik of op nee veranderd er niet en blijft hij het iederekeer vragen,
Zelfs na een image terug zetten waarvan ik zeker weet dat het probleem er niet inzat geeft geen oplossing en doet hij hetzelfde .

Wat is hier aan de hand????

alvast bedankt voor de reacties

Hoi,
Toevallig heb ik zaterdag hetzelfde gehad. Ik heb ccleaner gedraaid en tevens een ander bestand in de prullebak gedaan en toen alles geleegd. Vervolgens de computer opnieuw gestart. Het bestand was toen verdwenen. Tja, ik weet niet of je veel hebt aan dit antwoord, omdat ik niet weet wat de juiste handeling is geweest, of misschien loste het probleem zichzelf op.

Hoi,
Toevallig heb ik zaterdag hetzelfde gehad. Ik heb ccleaner gedraaid en tevens een ander bestand in de prullebak gedaan en toen alles geleegd. Vervolgens de computer opnieuw gestart. Het bestand was toen verdwenen. Tja, ik weet niet of je veel hebt aan dit antwoord, omdat ik niet weet wat de juiste handeling is geweest, of misschien loste het probleem zichzelf op.

Heb het geprobeerd maar heeft niets geholpen, toch bedankt voor je reactie

Dat is jammer:(. Dan is bij mij het probleem op de een of andere manier uit zichzelf opgelost:confused:

Dan is je recycler index file waarschijnlijk corrupt geraakt in oudere systemen kon je die nog vinden maar ik xp is die niet meer te benaderen..

Je kan het op verschillende manieren proberen op te lossen.. (Verborgen bestanden weergeven)

Start - uitvoeren - cmd - ok

en type volgende in cmd venster

RD /Q C:\RECYCLER

enter (denk aan spaties)

Nu wordt de map c:\recycler met prullenbak verwijderd daarna rebooten en iets onbenulligs naar prullenbak verplaatsen op dat moment krijg je van Windows File Protection een nieuwe C:\Recycler map met daarin een nieuwe prullenbak met een verse lege index..

Lukt dat niet kan je onderstaande code kopieeren naar kladblok en deze opslaan op je bureaublad als

NieuwPB.reg
Code:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager]

"PendingFileRenameOperations"=hex(7):5c,00,3f,00,3f,00,5c,00,43,00,3a,00,5c,00,\
72,00,65,00,63,00,79,00,63,00,6c,00,65,00,72,00,00,00,5c,00,3f,00,3f,00,5c,\
00,43,00,3a,00,5c,00,72,00,65,00,63,00,79,00,63,00,6c,00,65,00,72,00,74,00,\
6f,00,64,00,65,00,6c,00,65,00,74,00,65,00,00,00,00,00

Dan dit bestand met een dubbelklik aan je register toevoegen en rebooten..
Ook nu wordt je oude prullenbak omgenoemd en direct een nieuwe gemaakt..
Op C:\ vind je dan een map "RECYCLER" en een map die heet "RECYCLER TO DELETE"
die laatste kan je weggooien :)

Hopelijk is het daarna wel ok, meestal wel heb pas 1 keer meegemaakt van niet..
Succes..

Dan is je recycler index file waarschijnlijk corrupt geraakt in oudere systemen kon je die nog vinden maar ik xp is die niet meer te benaderen..

Je kan het op verschillende manieren proberen op te lossen.. (Verborgen bestanden weergeven)

Start - uitvoeren - cmd - ok

en type volgende in cmd venster

RD /Q C:\RECYCLER

enter (denk aan spaties)

Nu wordt de map c:\recycler met prullenbak verwijderd daarna rebooten en iets onbenulligs naar prullenbak verplaatsen op dat moment krijg je van Windows File Protection een nieuwe C:\Recycler map met daarin een nieuwe prullenbak met een verse lege index..

Lukt dat niet kan je onderstaande code kopieeren naar kladblok en deze opslaan op je bureaublad als

NieuwPB.reg
Code:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager]

"PendingFileRenameOperations"=hex(7):5c,00,3f,00,3f,00,5c,00,43,00,3a,00,5c,00,\
72,00,65,00,63,00,79,00,63,00,6c,00,65,00,72,00,00,00,5c,00,3f,00,3f,00,5c,\
00,43,00,3a,00,5c,00,72,00,65,00,63,00,79,00,63,00,6c,00,65,00,72,00,74,00,\
6f,00,64,00,65,00,6c,00,65,00,74,00,65,00,00,00,00,00

Dan dit bestand met een dubbelklik aan je register toevoegen en rebooten..
Ook nu wordt je oude prullenbak omgenoemd en direct een nieuwe gemaakt..
Op C:\ vind je dan een map "RECYCLER" en een map die heet "RECYCLER TO DELETE"
die laatste kan je weggooien :)

Hopelijk is het daarna wel ok, meestal wel heb pas 1 keer meegemaakt van niet..
Succes..

Dit wordt de 2e keer , bij de eerste optie wordt er aangegeven dat ie niet leeg is.
2e opti wordt aan het register toegevoegd maar na rebooten is alles weer het zelfde.

In iedergeval heel erg bedankt voor het meedenken...top

Als ik mn prullebak leeg lijkt het of er daarna nog wat instaat, leeg ik m weer dan vraagt hij of ik zeker weet om de map windows weg te gooien.
Even een voorzichtig vraagje: denk je dat er nog wat in je Prullebak zit omdat het icoontje op je Bureaublad het "volle" icoontje blijft,
of denk je het omdat in Windows Verkenner in C:\RECYCLER nog bestanden zitten?
Dat laatste hoort zo, zie mijn plaatje.
(Misschien trap ik een open deur in?)

Bijlagen

• Recycler.jpg
    Recycler.jpg
    27,5 KB · Weergaven: 65
Even een voorzichtig vraagje: denk je dat er nog wat in je Prullebak zit omdat het icoontje op je Bureaublad het "volle" icoontje blijft,
of denk je het omdat in Windows Verkenner in C:\RECYCLER nog bestanden zitten?
Dat laatste hoort zo, zie mijn plaatje.
(Misschien trap ik een open deur in?)

het icoontje op bureaublad blijft het volle icoontje en als ik die dus wil legen krijg ik de vraag of ik zeker weet om de map Windows te verwijderen

Ga met je muis op de prullenbak staan, klik rechts en dan Eigenschappen.
Als er meerdere volumes een prullenbak hebben, selecteer dan "Stations onafhankelijk configureren".
Ga dan naar tabblad Volume (C) of Schijf (C) als daar de prullenbak op staat die je wilt legen. Zet het schuifje geheel naar links (percentage 0%) en klik op Toepassen en daarna op OK.
Download CCleaner en draai het programma. Haal eerst het vinkje weg voor Cookies.

Herstart de PC. Is de prullenbak leeg? Denk er wel aan het percentage weer terug te zetten op 10%.

Ga met je muis op de prullenbak staan, klik rechts en dan Eigenschappen.
Als er meerdere volumes een prullenbak hebben, selecteer dan "Stations onafhankelijk configureren".
Ga dan naar tabblad Volume (C) of Schijf (C) als daar de prullenbak op staat die je wilt legen. Zet het schuifje geheel naar links (percentage 0%) en klik op Toepassen en daarna op OK.
Download CCleaner en draai het programma. Haal eerst het vinkje weg voor Cookies.

Herstart de PC. Is de prullenbak leeg? Denk er wel aan het percentage weer terug te zetten op 10%.

Ook dit heeft jammer genoeg niet geholpen, Zelfs als ik een image terug zet waarvan ik zeker weet dat het probleem er niet inzat,zit het er na het terugzetten er toch gelijk in.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan