externe Harde schijf niet zicht bij schijfbeheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crazyjoo

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Hoi,

Ik heb een externe behuizing gekocht voor een harde schijf (IDE). Als ik de schijf hier op aansluit zie ik deze wel bij mijn usb apparaten bij het icoon hardware veilig verwijderen maar niet bij het schijfbeheer en ook niet in de verkenner bij deze computer. Wie oh wie kan me helpen met de probleempje.

Volgens mij moet de volgende stap zijn een drive-letter toekennen aan de schijf zodat deze zichtbaar wordt in de verkenner.

Alvast bedankt

Groet,

Johan

Staat er een partitie op die schijf en is ie geformatteerd ?
Laat je pc een naar hardware zoeken

En ik wil daar graag aan toevoegen:

Is de Harddisk als Master gejumperd?

Nee de schijf bevat meerdere partitie's. Het is de bedoeling om wat data van de schijf af te halen en deze vervolgens te formateren. De jumper staat op slave.

Ik dacht dat de schijf zichtbaar was in het hardware overzicht maar dit is niet het geval.

Er wordt wel wat geinstalleerd aan usb stuurprogramma's maar de schijf is nergens terug te vinden.

grt.

Johan

Nee de schijf bevat meerdere partitie's. Het is de bedoeling om wat data van de schijf af te halen en deze vervolgens te formateren. De jumper staat op slave.

Ik dacht dat de schijf zichtbaar was in het hardware overzicht maar dit is niet het geval.

Er wordt wel wat geinstalleerd aan usb stuurprogramma's maar de schijf is nergens terug te vinden.

grt.

Johan

dat maakt voor de jumrering niet uit! als hij in een USB kastje zit of is aangesloten dmv een USB to IDE interface dan moet hij gejumperd zijn als Master.
Anders zie je hem inderdaad niet

opgelost

dat maakt voor de jumrering niet uit! als hij in een USB kastje zit of is aangesloten dmv een USB to IDE interface dan moet hij gejumperd zijn als Master.
Anders zie je hem inderdaad niet

Ik heb hem inmiddels aan de praat na wat update's en de jumper op master (bedankt voor de tip) werkt het allemaal.

Onzettend bedankt allemaal voor het meedenken.

Groet,

Johan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan