• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

berekiningen in een tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

ZIPPO_2

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2006
Hoi excel wizards

Ik heb het volgende probleem
In een tabel worden elke twee maanden lengte en gewicht genoteerd van personen
in de laatste kolom moet ik telkens het verschil hebben van de laatste twee metingen van de desbtereffende persoon. Is er maar 1 meting gebeurd dan moet er uiteraard niets ingevuld worden
Met een formule kom ik er totaal niet uit en en macro schrijven is helemaal hopeloos voor mij

Bekijk bijlage maten en gew.rar

Ik moet jouw vraag verkeerd begrijpen, want ik had een opzetje in Excel gemaakt en toen ik een paar kolommen verder was dacht ik, dit is zo simpel (wat ik maakte) dat ik de vraag ongetwijfeld verkeerd heb begrepen.

Voordat we verdergaan even voor mij of ik de vraag goed begrijp. Laten we het even alleen over het gewicht hebben nu (scheelt mij typen......... ;) )

cel A2 Jan

Cel B2 gewicht januari 2006 (van Jan)

Cel C2 gewicht maart 2006 (van Jan)

Cel D2 gewicht mei 2006 (van Jan)
Cel E2 verschil van D2 t.o.v. C2

Als de waarde in E2 jouw vraag "dekt", dan is net zo simpel als de volgende formule weergeeft:
type dan in E2 de formule =D2-C2

Ik moet jouw vraag verkeerd begrijpen, dat kan bijna niet anders,............ zo simpel kan het niet zijn.............?

Laatst bewerkt:
berekenen tabel

Ik hoop voor mij dat het niet zo simpel is want dan ben ik wel echt een uilskuiken
Ik veronderstel dat je de bijlage niet geopend hebt dan wordt het mss al iets duidelijker.
Telkens er een nieuwe waarde wordt ingevuld moet terug het verschil berekend worden en het gebeurt ook dat er een maand tussen is dat er geen meting is geweest.
Ik hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk is
Alvast bedankt voor de intresse

Ik had die regel tekst onderaan in je bericht idd. niet gezien en (dus) niet geopend. Ik ga 'm bestuderen............. wordt vervolgd. (Excuses dat ik de bijlage niet had gezien)

Ook geprobeerd om je RAR-bestand te openen, maar dit lukt niet.
Lijkt leeg te zijn. Kun je een ZIP plaatsen?

Toch naar een macro uit moetenwijken.
Zie bijgaand bestand.
Plaats de cursor in cel L4 en klik op de knop Reken.
Plaats dan de cursor in M4 en klik nogmaals op Reken.
Ik verwacht dat dit is wat je bedoeld.

De macro herhaald voor het aantal rijen waarbij je in kolom A een letter is ingevuld.

Bijlagen

prachtig dit is wat ik bedoelde. :thumb:
Ik wil niet moeilijk doen maar ik heb nog een opmerking en een vraagje
-als je op "Reken" hebt geklikt krijg ik bij persoon D in kolom L geen uitkomst en in kolom M wel
-en is het mogelijk als je op de knop hebt gedrukt dat hij de laatste twee kolmmen berekent ongeacht waar je cursor staat.Nu moet je blijkbaar na het invullen telkens je cursor manueel in kolom L of M zetten om te berekenen.
Alvast bedankt
Grtjs Ronny

Laatst bewerkt:
Ronny

- proficiat met de bekerzege op Lokeren, schitterende goals en een verdiende overwinning. Ik steun Lierse, en kon ook eens juichen dit weekend :confused:

- hier is de volledige code voor je probleem:

Code:
Sub Reken()
Dim c As Range, rngToDo As Range, col1 As Integer, col2 As Integer
Set rngToDo = Range("L4:L" & Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row)
rngToDo.Resize(, 2).ClearContents
For Each c In rngToDo
    If Range("B" & c.Row).Resize(, 10).SpecialCells(xlCellTypeBlanks).Count <= 6 Then
        col1 = 10
        Do While Cells(c.Row, col1) = ""
            col1 = col1 - 2
        Loop

col2 = col1 - 2

Do While Cells(c.Row, col2) = ""
            col2 = col2 - 2
        Loop

c = Cells(c.Row, col1) - Cells(c.Row, col2)
        c.Offset(, 1) = Cells(c.Row, col1).Offset(, 1) - Cells(c.Row, col2).Offset(, 1)
    End If
Next
rngToDo.Resize(, 2).EntireColumn.AutoFit
End Sub

Wigi

Bedankt Wigi
Je hebt me prma voortgeholpen
PS
Heb zojuist de trekking gezien van de 1/8 finales
Dat de beste moge winnen (hopelijk wij)
Maar voor de rest hoop ik dat Lierse zich redt want net als Antwerp is Lierse geen ploeg voor in tweede zeker niet met zo een goede jeugdwerking(ben zelf ook jeudtrainer bij RAFC)
En Jan ook nog eens bedankt voor de hulp
Hiermee sluit ik de vraag af

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan