• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jennieke

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2006
Hallo,

Ik heb een vraag. Ik ben bezig in excel en nu heb ik 1 lange kolom met postcodes. Veel van deze postcodes komen met elkaar overeen. Nu wil ik graag de overeenkomende cellen verwijderen zodat er van elke postcode slechts één overblijft. Weet iemand of daar een makkelijke formule voor is? Alvast bedankt!

Groetjes Jennieke

kan op vele manieren

je kunt met vba code de dubbele regels verwijderen
maar het kan bijvoorbeeld ook zo
sorteer vervolgens op kolom b
en verwijder alles hoger dan 1

Bijlagen

Geweldig, bedankt!!!

:thumb: Het werkt perfect. Ik had het eerder moeten vragen, had heel wat moeite gescheeld :-) Maar echt bedankt!!!

Groetjes Jennieke

oh ja

Nog een vraagje naar aanleiding van je antwoord, mocht je dit nog lezen. Wat is een vba code?

Hi Jennieke,

Welkom op het excel-forum.

Een VBA-code is een programmatje gemaakt met de ingebouwde programmeertaal van Excel. Een keer je daar van geproeft hebt, wordt het een echte verslaving :p .
Op dat moment wordt the sky the limit. :shocked:
Velen op het forum kunnen daarover meespreken.

Blader gerust eens door de berichten op het forum. Beter dan boeken lezen.

Greetz,

Joske

Een VBA-code is een programmatje gemaakt met de ingebouwde programmeertaal van Excel. Een keer je daar van geproeft hebt, wordt het een echte verslaving :p .
Op dat moment wordt the sky the limit. :shocked:
Velen op het forum kunnen daarover meespreken.

Greetz,

Joske

Dan ben ik verslaafd... :confused: :cool: :D

Hier ben ik het niet mee eens. Beide zal je moeten doen om er echt degelijk mee te kunnen werken...

@ Jennieke

Voer deze code eens uit, het is gemaakt voor het bestand dat Maartenf maakte.

Hoe je dat uitvoert, lees je hier. Doe dat gewoon na, het selecteren van de cellen hoeft niet.

Als het niet lukt trek je even aan de alarmbel en helpt er iemand je verder.

Wigi

Laatst bewerkt:
?

Hallo, bedankt voor de tip maar eerlijkgezegd zie ik dat excelicoontje nergens. Waar kan ik dan klikken om zo'n module in te voeren? En het nut daarvan is dat het programma de gebruikte formule opslaat zodat ik 'm steeds weer kan gebruiken??

Groetjes Jennieke

Hallo, bedankt voor de tip maar eerlijkgezegd zie ik dat excelicoontje nergens. Waar kan ik dan klikken om zo'n module in te voeren? En het nut daarvan is dat het programma de gebruikte formule opslaat zodat ik 'm steeds weer kan gebruiken??

Groetjes Jennieke

Wordt er dit mee bedoeld? ( bijlage )

Bijlagen

• Screenshot_001.jpg
    Screenshot_001.jpg
    30,6 KB · Weergaven: 61
oude versie

Oh dan is mijn versie van excel vast te oud. Ik heb dat icoontje namelijk niet. Mijne is van office 2000.

Oh dan is mijn versie van excel vast te oud. Ik heb dat icoontje namelijk niet. Mijne is van office 2000.

Maak eens een screenshot van je Excel scherm:
Open een leeg bestand in Excel en doe PrintScreen.

PrintScreen is een van de toetsen op je toetsenbord.

Plak dan het resultaat in een Word-bestand, zip dat bestand en hang het hier bij bij je vraag.

Wigi

zip-bestand?

Okey, volgens mij is dit het . Eerlijkgezegd heb ik ook weinig verstand van zippen maar heb het wordbestand als bijlage toegevoegd

Bijlagen

Okey, volgens mij is dit het . Eerlijkgezegd heb ik ook weinig verstand van zippen maar heb het wordbestand als bijlage toegevoegd

Er zijn nog genoeg andere manieren: hier is er nog eentje.

- druk Alt-F11 en localiseer in de project explorer de naam van je bestand
- dubbelklik (linker muisknop) op die naam
- kies Insert > Module
- plak de code die hier gegeven werd
- Sluit de VBA omgeving, je komt dan terug in de gewone Excel

nu de juiste macro nog uitvoeren:

- kies Extra > Macro > Macros, en voer de gewenste macro uit

Lukt het nu?

Lukt redelijk :-)

Het lukt wel met die code die joske moest gebruiken (met hoofdletters) maar hoe ik dat doe met mijn code, daar kom ik nog niet uit. Moet ik dan de hele rij met nummers selecteren? of twee kolommen? Of slechts één getal?

Het lukt wel met die code die joske moest gebruiken (met hoofdletters) maar hoe ik dat doe met mijn code, daar kom ik nog niet uit. Moet ik dan de hele rij met nummers selecteren? of twee kolommen? Of slechts één getal?

Jennieke

ik zie net dat de code die ik gegeven heb, verdwenen is :(

Heb jij al de code in je bestand geplakt, dan hoef ik ze niet opnieuw op te stellen.

Als je de code nog hebt, zal ik je direct verder helpen. Anders schrijf ik ze opnieuw maar moet je wat wachten tot ik er tijd voor kan vrijmaken.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan