PC's aan elkaar koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joren 007

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2004
Hallo allemaal,

Ik wil van Computer2 (verzonnen naam) een bestand naar Computer1 zetten. Computer2 heeft geen brander, en via het netwerk is ook geen optie. Is er een andere manier (bijv. door het aan elkaar koppelen met een USB snoer) grote bestanden over te zetten (+/- 5GB)? En hoe moet dat?

Alvast bedankt, Joren

Je kunt twee computers met een speciale [crossed]LTP kabel met elkaar laten praten, of via een speciale USB kabel [met een klein kastje ertussen]....
Een externe harddisk zou de truc ook doen natuurlijk........

Hoi !

Ik gebruik altijd een crossed UTP-kabel als ik 'n tijdelijke verbinding tussen twee PC's nodig heb.

Veilig, vlug, voordelig om snel bestanden over te zetten.

Greetz,

Harry.

Ehm....

Wat zijn dat voor kabels?
-UTP kabel: Die je ook gewoon gebruikt om je computer op internet aan te sluiten?
-LTP kabel: Die je gebruikt om pinters aan te sluiten?

En als ik zo'n kabel heb, hoe moet het dan verder?

Groet, Joren

Edit: Wat betekent dat 'crossed'?

Laatst bewerkt:
@Harry Snor.....

Doe ik ook normaal gesproken... maar in de vraag staat "netwerk is geen optie"..... vandaar de alternatieven.......

@Harry Snor.....

Doe ik ook normaal gesproken... maar in de vraag staat "netwerk is geen optie"..... vandaar de alternatieven.......

Oeps... misschien heb ik het een beetje verkeerd gezet. Ik bedoel dat het draadloos netwerk geen optie is... en Computer2 is aangesloten op een draadloos netwerk.

Kan ik gewoon een UTP kabel gebruiken, en beide uiteinden in een computer steken?
En hoe werkt het dan met die LTP kabel?

Die UTP kabel moet wel "crossed" zijn, anders gaat het niet werken.... De ene kant in de netwerkkaart van de ene computer, en je raadt het al... de andere in de netwerkk... enz.
Vergeet die LTP kabel... die heb je niet liggen en die is redelijk gepeperd in prijs... maar dat werkt ongeveer hetzelfde... de twee LTP poorten met elkaar verbinden en dan de bestanden uitwisselen........

Die UTP kabel moet wel "crossed" zijn, anders gaat het niet werken.... De ene kant in de netwerkkaart van de ene computer, en je raadt het al... de andere in de netwerkk... enz.
Vergeet die LTP kabel... die heb je niet liggen en die is redelijk gepeperd in prijs... maar dat werkt ongeveer hetzelfde... de twee LTP poorten met elkaar verbinden en dan de bestanden uitwisselen........

Als een LTP kabel is wat ik denk dat het is (een kabel waarmee je oude printers aan de computers aansluit) dan heb ik hem liggen!!

Hoe moet ik verder gaan?

Die kabels waarmee je oude printers aansluit is inderdaad een LTP kabel, maar die heeft niet aan beide zijden dezelfde stekker... bovendien is die niet "crossed"..........

Hoi !

Evt. heb ik wel een schema hoe een LTP-kabel crossed te maken is.

Maar voor die paar euri's zou ik even een crossed UTP-kabel kopen.

Zoals ik al zei: even een TIJDELIJK netwerkje maken.

Greetz,

Harry.

Als ik dat schematje zou kunnen krijgen, graag! Ik heb nog wel ergens een UTP kabel liggen, die ik kan ombouwen. Als ik hem omgebouwd heb, hoe dan verder?

Ik heb al van dat soort schema'tjes gevonden, maar mijn UTP-kabel heeft alleen maar:
-oranje
-oranje-wit
-blauw
-blauw-wit

Is het dan ook mogelijk?

Ik snap het schema op die site niet helemaal.

Klopt het dat bij PIN1 aan de ene kant wit en oranje en aan de andere kant (van de kabel) wit en blauw moet zitten?

Groet, Joren

Edit. Als ik de kabel heb gemaakt, hoe dan verder?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan