Firefox 2.0 browser

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mowat2

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2004
Ik heb de versie 2.0 Dutch gedownloaded van Mozilla Firefox en zou die naast Internet explorer 6 willen laten werken.
Ik ben dus begonnen met de installatie die zeer eenvoudig verliep en waarbij Firefox alle gegevens uit IE6 kon importeren ( favorieten - wachtwoorden enz, enz.)
Ik wilde nu firefox voor de eerste maal opstarten maar dat lukt niet. Ik krijg dus wel het firefox openingsvenster met mijn webadres dat ik standaard ook in IE6 gebruik , maar er verschijnt tevens een venstertje met volgende naam en tekst:

naam venstertje : Netwerkverbindingen
tekst : Kan dialoogvenster niet laden.
Fout 623 - kan telefoonlijstvermelding voor deze verbinding niet vinden.

Ik heb al op de site van Mozilla gezocht maar daar kan ik niets in die aard vinden.

In Windows XP – help staat hetvolgende :
“fout 623
Netwerkverbindingen heeft de telefoonlijst gevonden , maar niet de vermelding voor de opgegeven verbinding. Deze fout kan alleen optreden als de telefoonlijst van netwerkverbindingen wordt gebruikt door een andere toepassing die een ongeldige verbinding in de lijst heeft opgenomen”
Wat bedoeld men daar mee ?

Ik heb Versatel (Tele 2) adsl op mijn PC .Bij mijn verbinding staat : USB ADSL inbelverbinding : ADSL USB MODEM WAN ADAPTER.
netnummer : grijs
abonneenummer : 0000000 ( dus geen tel.nr zoals bij mijn oude telefoonverbinding van Scarlet).
IP adres : staat wel een nummer
subnetmasker door serviceprovider toegekend.

Let wel , ik heb firefox enkel geïnstalleerd om eens naast IE6 uit te proberen , dus ik wil niet het risico lopen IE6 uit te schakelen door te veel te knoeienmet de instellingen.

Ik heb de versie 2.0 van Firefox dan via configuratiescherm/sorftware verwijderd. Dan heb ik nog eens opnieuw geinstalleerd , maar het probleem " fout 623" blijft. Ik geraak dus niet op internet met Firefox. Het ligt niet aan mijn PC of mijn modem want via Internet Explorer 6 kan ik gewoon wel op het internet.
Is er niemand die ook internet via Versatel/Tele 2 heeft en met Firefox werkt? Kan het dat Firefox een inbelnummer zoekt , want bij Versatel staat enkel bij inbelnr de naam van de modem en dan nr 0000000 ?
Maar als dat met IE6 werkt dan zou dat toch ook moeten gaan met Firefox ?

Ik heb ook mijn PC opgestart in de veilige modus , omdat dat in Firefox ook voorzien is , maar zelfde fout nr. Ik heb Firefox zelfs standaardbrowser gemaakt , maar nog steeds fout 623. Ik heb ook nog een trage Internetreserve-verbinding die met de telefoonlijn werkt ( 56 kbps) van Scarlet , die ik even als standaard internetverbinding gezet heb , maar ook daar hetzelfde .

Is er ergens iemand die dit zelfde voorheeft? Ik neem aan dat ik niet de enige ben die met Firefox werkt en die een internetverbinding met Versatel/Tele2 heeft ?Maar zelfs dan nog , ook met de Scarletverbinding lukt het niet ?

Wie kan me helpen ?

Dank bij voorbaat

Mowat2

ff raare vraag maar heb je dit probleem ook met de engelse versie van firefox ?

Ik heb ook nog een trage Internetreserve-verbinding die met de telefoonlijn werkt ( 56 kbps) van Scarlet , die ik even als standaard internetverbinding gezet heb , maar ook daar hetzelfde .

En daar zit waarschijnlijk nu net het probleem
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;320693&Product=winxp

Kort gezegd, kijk eens in internet explorer naar ->extra->internet opties->tabblad 'verbindingen' en kijk of daar soms 'kiezen zodra er geen netwerkverbinding is' geselecteerd is, zo ja, verander dit in 'nooit een verbinding kiezen'

En daar zit waarschijnlijk nu net het probleem
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;320693&Product=winxp

Kort gezegd, kijk eens in internet explorer naar ->extra->internet opties->tabblad 'verbindingen' en kijk of daar soms 'kiezen zodra er geen netwerkverbinding is' geselecteerd is, zo ja, verander dit in 'nooit een verbinding kiezen'

hmm ik had ook zo iets 2 weeken terug maar had er geen last van,
met de beta versie.
je kan de tip van maestro12 proberen en zien of dat je helpt :)

fout 623 - firefox

Aan Virtuosa en Maestro :

Dank voor jullie reactie

Ik heb beide mogelijkheden uitgetest , maar ik geraak niet op het internet . Het venstertje met fout 623 blijft dan wel weg , maar nu krijg ik de boodschap : kan de server van "www.+ site" niet vinden. Welke site ik ook invul , firefox blijkt hem niet te vinden.

m vr gr

Fout 623 - firefox

Aan al degenen die op mijn vraag gereageerd hebben :

Dank voor jullie reactie . Het probleem is opgelost en dat per toeval.

Ik werk dus normaal met IE6 , en ik had die verbinding nog niet afgesloten toe ik nog eens mijn Firefox probeerde . Hoe gek het ook mag klinken , mijn verbinding schakelde gewoon over naar Firefox. Ik heb het nog enkele malen uitgetest en als ik gewoon Firefox probeer te starten zonder dat IE6 werkt dan krijg ik foutmelding 623. Als ik dan IE6 aan het werk zet en dan dubbelklik op de snelkoppeling van Firefox dan werkt die .
Hoe het werkt , mij een raadsel , maar ik ben al tevreden dat het lukt.

met beste groeten

Mowat

ok super :thumb:

Lijkt erop dat FireFox het modem ofzo niet kan aanspreken beetje vreemd

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan