beeldscherm defect

Status
Niet open voor verdere reacties.

jacoline

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2003
Hallo, wie kan mij helpen
Ik heb een Fuijtsi Siemens Amilo laptop. Plotseling doet mijn beeldscherm het niet meer. Heel vaag kan ik nog zien dat er iets op het scherm staat maar ik kan het absoluut niet lezen. Als ik een extern beeldscherm aansluit doet deze het wel. Soms bij het aansluiten van het externe beeldscherm flikkert het LCDscherm wel heel even goed op. Wiet weet wat dat kan zijn. Is dit een virus of hij LCD scherm defect

Alvast bedankt

Lijkt erop dat je inverter stuk is. Heb je nog garantie, de kosten hiervan kunnen oplopen tot +/- € 300,-

het zou om een slecht contact kunnen gaan, als er geen garantie meer op is, een deskundige de bekabeling naar de LCD assembly eens laten nakijken, en het kan inderdaad de Inverter zijn die stuk is (hoogspanningsomvormer voor de TL lamp die in het LCD display zit)

indien nog garantie ... duidelijk !

TL lamp die in het LCD display zit)

indien nog garantie ... duidelijk !
Waarbij het eventueel ook nog de backlight zelf kan zijn. (die TL lamp dus) maar dat scheelt niet veel in prijs.

Beste "Huijb"

ik heb exact hetzelfde probleem als Jacoline, alleen heb ik geen garantie meer (laptop is 6 jaar oud). Ik heb ook een Amilo D van FS.
Ik heb het sterke vermoeden dat de backlight stuk is.
je gaf aan als prijs indicatie: 300 Euro.
is dit een slag in de lucht of is dit een reeel bedrag.

Ik heb het sterke vermoeden dat de backlight stuk is.
je gaf aan als prijs indicatie: 300 Euro.
is dit een slag in de lucht of is dit een reeel bedrag.
Het kan meer of minder zijn. Zoek maar eens op internet naar backlight of inverter en zie wat dat kost.

Hi,

BEELDSCHERM PROBLEEM OPGELOST.

waarschijnlijk te laat , maar toch even een antwoord.
Ik had hetzelfde probleem:
Fujitsu Siemens gebeld en de technische dienst gesproken. Die gaf aan dat hoogstwaarschijnlijk de INVERTER stuk is. Deze kan je bestellen bij een partner van FS.
(Dit nummer krijg je als je de TD van FS belt).
Onderdeel kost ca 70 euro incl. verzend kosten (komt uit duitsland).
Dit bleek achteraf ook de juiste oplossing.

tevens gevraagd om de service manual, maar die wordt niet mee geleverd.
Een zoektoch over internet levert op dat de manual gelijk is aan een onbekend merk in japan.
Als je deze manual volgt, heb je de halve PC gesloopt en als laatste punt staat er dat je de onderdelen moet verwisselen. Echter dit onderdeel is nergens te vinden!!
Tot slot zelf op onderzoek uit gegaan en het display open geschroefd: is heel makkelijk en je kunt niets beschadigen.
Als je het display open hebt, zie je het ondereeel zo zitten, even verwisselen en klaar.
Werkt prima.

Succes.

Te laat of niet, toch fijn dat je laat weten hoe het opgelost is, zo hoort het. :thumb: :thumb:

He bedankt!
Ik heb hem inmiddels bij Siemens laten maken en dat was inderdaad ook het probleem.

vaio

Hi,

BEELDSCHERM PROBLEEM OPGELOST.

waarschijnlijk te laat , maar toch even een antwoord.
Ik had hetzelfde probleem:
Fujitsu Siemens gebeld en de technische dienst gesproken. Die gaf aan dat hoogstwaarschijnlijk de INVERTER stuk is. Deze kan je bestellen bij een partner van FS.
(Dit nummer krijg je als je de TD van FS belt).
Onderdeel kost ca 70 euro incl. verzend kosten (komt uit duitsland).
Dit bleek achteraf ook de juiste oplossing.

tevens gevraagd om de service manual, maar die wordt niet mee geleverd.
Een zoektoch over internet levert op dat de manual gelijk is aan een onbekend merk in japan.
Als je deze manual volgt, heb je de halve PC gesloopt en als laatste punt staat er dat je de onderdelen moet verwisselen. Echter dit onderdeel is nergens te vinden!!
Tot slot zelf op onderzoek uit gegaan en het display open geschroefd: is heel makkelijk en je kunt niets beschadigen.
Als je het display open hebt, zie je het ondereeel zo zitten, even verwisselen en klaar.
Werkt prima.

Succes.

Vanwaar die quote aodiofreak?

Hallo, weet nog niet hoe het allemaal werkt, maar ik heb een soortgelijk probleem met mijn Sony Vaio pcg-k 315s, geen beeld meer [heel iets] heb inmiddels een reparatiebedrijf gebeld en die zeggen dat alleen sony dit kan repareren.
Weet iemand of dit klopt?

P.S. Service manual kan ik op internet van mijn type Sony niet vinden,aangezien er wel een Backlight op Ebay wordt aangeboden ga ik er van uit dat het toch te repareren moet zijn.

Hallo, weet nog niet hoe het allemaal werkt, maar ik heb een soortgelijk probleem met mijn Sony Vaio pcg-k 315s, geen beeld meer [heel iets] heb inmiddels een reparatiebedrijf gebeld en die zeggen dat alleen sony dit kan repareren.
Weet iemand of dit klopt?

P.S. Service manual kan ik op internet van mijn type Sony niet vinden,aangezien er wel een Backlight op Ebay wordt aangeboden ga ik er van uit dat het toch te repareren moet zijn.

het is inderdaad ook voor ons techniekers en handelaars heel moeilijk om onderdelen van sony vast te krijgen, er zijn echter andere oplossingen - als je een echte electronicazaak in de buurt hebt (waar ze losse componenten en van die vellemankitjes verkopen) kunnen zij met de nummers die je op de print van de inverter (net onder het LCD paneel) vindt eens gaan zoeken bij een paar producenten ... en pakje goedkoper
het onderdeel los kost meestal tussen de €14,00 en €70,00

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan