verbinding met IE valt weg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sparky86

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 nov 2006
Ik heb sinds een aantal dagen ineens na zomaar een tijdje internetten dat IE geen pagina`s meer kan vinden. Dit hebben alle computers op ons netwerk. Andere programma`s zoals msn werken nog wel gewoon. Ik moet dan eerst de computer en het modem opnieuw opsterten voordat hij het weer doet. Bij network connections de verbinding verbreken en opnieuw maken helpt ook niet. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Als je wel kunt internetten als je een IP-adres invult in plaats van een naam (212.79.247.24 voor helpmij.nl bijvoorbeeld) dan heb je een DNS probleem, MSN heeft daar niet zo'n probleem mee. Vaak lukt e-mailen ook nog wel omdat de hostnames van de provider zelf toch wel omgezet worden of bekend zijn)

Ook de lokale cache van DNS-omzettingen kan fouten gaan bevatten, via start > uitvoeren > IPCONFIG /FLUSHDNS [enter] maak je deze cache weer leeg.

Als je wel kunt internetten als je een IP-adres invult in plaats van een naam (212.79.247.24 voor helpmij.nl bijvoorbeeld) dan heb je een DNS probleem, MSN heeft daar niet zo'n probleem mee. Vaak lukt e-mailen ook nog wel omdat de hostnames van de provider zelf toch wel omgezet worden of bekend zijn)

Ook de lokale cache van DNS-omzettingen kan fouten gaan bevatten, via start > uitvoeren > IPCONFIG /FLUSHDNS [enter] maak je deze cache weer leeg.

bedankt voor de tip! de eerst volgende keer dat hij het niet doet zal ik het is proberen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan