PC beeld op TV.

• Onderwerp starter Onderwerp starter wvh
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wvh

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2006
PC en TV opelkaar aansluiten

Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje: Ik heb me pc aan me tv aangesloten. Ik heb een NVIDEA GeForce FX 5600 als videokaart. Ik heb me tv aangesloten als volgt: Zo'n snoer in mn video out, en aan het eind zo'n groot blok waar je verschillende stekkertjes in kan doen (kon geen voorbeeld vinden op internet). Dan via dat blok naar me scart ingang op me tv.

Nu is alleen het probleem: ik kan niet tegelijk me tv een beelscherm aanhebben. Ik kan alleen tussen deze 2 switchen. Dus of alleen beeld op me pc scherm of alleen (computer)beeld op me tv.

Ik denk dat dit komt omdat ik bij nvieuw niet kan instellen dat ik 2 beeldschermen wil. Ik zou ook niet weten hoe dit moet. :confused:

Hopenlijk weet iemand van jullie het.:thumb:

Ps. om de boel te verduidelijke:
http://share.pimspage.nl/voorbeeld1.jpg
http://share.pimspage.nl/voorbeeld2.jpg

Dat rijtje achter Nview waar "Een beelscherm" staat kan ik niet veranderen in iets anders. Wat volgens mij wel moet kunnen. Daar zit volgens mij de fout. Nu de oplossing nog :p

Laatst bewerkt:
En dan moet je ook nog zien of je grafische kaart geschikt is voor breedbeeld, wat niet altijd het geval is.

okey dan zal ik ff zeggen welk beelscherm ik nu heb:

een DELL E551c

en als tv:

een oude Philips zonder s-video ingang.

Laatst bewerkt:
Het is heel goed mogelijk dat Nview de TV niet herkent. er is als ik me niet vergis een functie om TV herkennen te forceren.
Je kan pas switchen naar je TV als in Nview je TV wordt gevonden, dan kan je ook dat Eén beeldscherm veranderen volgens mij.

dat klopt ik moet dat tv vinden forceren aan hebben staan wil ik beeld op me tv krijgen. Maar hoe kan ik dan me tv vinden en die functies kunne gebruiken?

Ik heb vanmiddag de nieuwste drivers & nview software ginstalleerd waardoor ik een hele andere interface heb gekregen & dus niet stap voor stap precies kan uitleggen hoe je het zou kunnen doen. Als je de nieuwste versie download & installeerd kan ik je wel verder helpen (waarschijnlijk)

Heb nog wel wat kunnen achterhalen, in het voorbeeld wat je gaf staan links ook een tabblad Werksets.
Als je die opent staat daar als het goed is TV Detectie dwingen.
Als je die aan hebt staan & naar nieuwe beeldschermen zoekt zou je TV gevonden moeten worden. Zo niet dan kan je altijd nog handmatig in je apparaatbeheer(van windows zelf) nieuwe hardware toevoegen kunnen klikken en dan zelf de driver etc. willen selecteren. Zoek dan in de opvolgende lijst naar beeldschermen => standaard beeldschermen => standaard TV.
Nu zou je TV wel zichtbaar moeten zijn. zo niet weet ik ook geen raad meer. :|

Laatst bewerkt:
eeeuh kan dat bij hardware toevoegen (die tv toevogen) iets gedetailleerder? Snap t niet helemaal :o

Thnxs

Je moet de functie, "clone" gebruiken, en dan kun je bij de overlay instellingen je tv instellen, op breedbeeld, b.v. voor films.

Hier nog een overzicht, over alles.

ja dat weet ik wel maar daar gaat t juist fout. Ik kan helemaal niet de functie aanzetten !?! :(

:confused: , als je alleen al de s-video stekker erin drukt, kun je daar al voor kiezen, je hebt wel de nVidia drivers van nVidia zelf?

Probeer eens een ander S-Video kabeltje, zo schiet het niet op, enne, heb je ook nog op die site gekeken, daar staat alles in, wat je moet weten., alhoewel je alleen de tv kunt gebruiken, indien je kunt clonen.

hmmmm moet ik een nieuw snoertje kopen maar denk je dat het daar aan kan liggen :confused: en ik heb op die site gekeken maar daar staat ook alleen dat je em op clonen moet zetten

Ik word er een beetje gek van namelijk :p

Kijk bij nummer 1 hoor je meer keuzes te krijgen, en die krijg ik dus niet :S

http://w11.easy-share.com/666748.html

Een screenshot om te verduidelijken

Laatst bewerkt:
Of effe eentje lenen bij iemand, weet je of het daaraan ligt, of niet, ook dat ding er verder indrukken, of in ieder geval kijken of hij er wel goed inzit, zou kunnen helpen.

maar weet iemand hoe ik me tv moet toevoegen als hardware ? Dan hoop ik namelijk dat de pc "denkt" dat er een tv zit, en dat ik dan kan veranderen met die instellingen naar "Clone" Dus als iemand mij kan helpen (alweer)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan