vista 32bit of 64bit

Status
Niet open voor verdere reacties.

a194645

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2001
ik heb na windows vista2 nu de rc1 versie aan gekregen.
er zitten altijd twee cd's in de 32bit en de 64bit.

ik had graag geweten wat het verschil is ?

groetjes
johnny

heeft met de instellingen te maken je merkt het eingelijk voornamelijk bij de eigenschappen voor je beeldscherm en dan instellingen en dan kleurkwalitiet.

maar onder de moterkap schijnen er ook nog een paar verschillen te zijn. ik weet niet precies.

De 64BIT heeft allen zin als je ook een processor hebt voor een 64BIT besturingssysteem.

a ok,

mijn laptop heeft een pentium M daar zou ik dus de 32bit op moeten zetten

en mijn gewone pc heeft een amd 3500ghz 64bit processor dus daar mag de 64bit versie op , klopt dit een beetje ?

groetjes
johnny

a ok,

mijn laptop heeft een pentium M daar zou ik dus de 32bit op moeten zetten

en mijn gewone pc heeft een amd 3500ghz 64bit processor dus daar mag de 64bit versie op , klopt dit een beetje ?

groetjes
johnny

Ja, een Pentium M is een x86(-32)-processor (32-bit) en de Athlon/Sempron 64 is een (AMD64 of ) x86-64-processor en dus 64-bit. Daarom moet je de 32-bit-CD gebruiken voor de Pentium M en de 64-bit-CD voor de Athlon/Sempron 64.

Laatst bewerkt:
ok bedankt voor jullie snelle reacties

groetjes
johnny

sempron 2600 64

zou vista 64 ook draaien op mijn amd sempron 2600 64 ati 9800 pro 1 gig memory 200 gig harddisk

Windows vista installeren

Als je windows vista gaat installeren moet je een partitie kiezen waar je hem wil installeren maar als ik nou bijv. een nieuwe harde schijf heb en die is nog niet gepartitioneerd en geformateerd wat moet ik nou doen. Bij windows xp kon je in de windows xp setup je harde schijf partitioneren en formateren. Ik hoop dat jullie een antwoord weten.

Alvast bedankt.

:thumb: :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan