annex-a als switch

Status
Niet open voor verdere reacties.

bobdaruler

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2004
Hallo,
Ik heb een adsl modem/router (CJ810, die ik overigens niet kan benaderen via de st. gateway) gekregen van provider quicknet met daarop 1 ethernet aansluiting. Ik heb ook nog een sweex annex-a router liggen die ik dan als switch wil gebruiken (bridge mode). Hoe moet ik deze dan instellen? (Encapsulation, dhcp, virtual circuit, bridge, evt. mac spoofing). Ik zoek dus iemand met veel verstand hiervan.
Moet ik vanaf de CJ810 naar de sweex een patch of crosscable gebruiken?

Je kunt wel degelijk in de router-interface komen. Het gaat er alleen om dat je dan een 172.x.x.x adres moet instellen op je eigen pc als ip-adres. Lees hier er alles over.

Het zal er voor je op neer moeten gaan komen dat:
1. Je de CJ als NAT-router gaat inzetten
2. De Sweex als switch gaat misbruiken.

Stel de CJ in als NAT-router, en zet daar ook de DHCP server functionaliteit AAN.

Zet verder op de Sweex de DHCP server component UIT, en zet het ip-adres van de Lan-kant 'hoog' (bijv. iets als 192.168.x.254 of 10.x.x.254).

Sluit de Sweex met een gewone LAN-kabel aan (dus 1 van de LAN connectors) op de ethernet-aansluiting van de CJ.
De resterende LAN poorten van de Sweex kunnen dan door pc's worden gebruikt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Je kunt wel degelijk in de router-interface komen. Het gaat er alleen om dat je dan een 172.x.x.x adres moet instellen op je eigen pc als ip-adres. Lees hier er alles over.

Het zal er voor je op neer moeten gaan komen dat:
1. Je de CJ als NAT-router gaat inzetten
2. De Sweex als switch gaat misbruiken.

Stel de CJ in als NAT-router, en zet daar ook de DHCP server functionaliteit AAN.

Zet verder op de Sweex de DHCP server component UIT, en zet het ip-adres van de Lan-kant 'hoog' (bijv. iets als 192.168.x.254 of 10.x.x.254).

Sluit de Sweex met een gewone LAN-kabel aan (dus 1 van de LAN connectors) op de ethernet-aansluiting van de CJ.
De resterende LAN poorten van de Sweex kunnen dan door pc's worden gebruikt.

Tijs.

Het probleem is dus dat ik niet in mijn CJ router kan komen. Ik typ gewoon de standaard gateway in maar daarmee lukt het niet.

Citaat uit de handleiding waar ik je de link van gegeven had in mijn vorige posting:

3 Connecting the CopperJet

To connect the CopperJet to the computer, you must have installed an Ethernet
10Base-T card in your computer. You need to have a static IP address on your
network card that is in the same subnet as the web interface IP address of the
CopperJet. The default web interface IP address for Ethernet is 172.19.3.1. For
USB, the default IP address is 172.20.3.1. When using the default IP addresses,
your network card can have the following IP address 172.19.3.2 with subnetmask
255.255.0.0

Oftewel, precies wat ik al schreef, je moet een 172.x.x.x adres VAST instellen op je pc, en de precieze informatie staat in de handleiding. Stel dus 172.19.3.2 in als vast ip-adres op je pc en dan proberen te connecten met de Copperjet d.m.v.
http://172.19.3.1

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan