IE7 opent steeds nieuwe vensters.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Luitjes,

Ik gebruik op dit moment IE7 maar als ik bijvoorbeeld op een rubriek van marktplaats.nl klik dan opent hij deze in een nieuw venster. Dit was voorheen niet zo. Valt dit weer in orde te krijgen?

Thanks,
Raymond

Ik zal eerlijk zijn: Ik heb IE6, maar je zou eens kunnen kijken of de volgende optie ook bestaat bij IE7 (zie bijlage).

In IE6 kom je daar met Extra -> Internet-opties -> tabblad Geavanceerd.

Jij zou (indien die optie met de rode pijl aanwezig is) het moeten aanvinken. Ikzelf heb liever nieuwe vensters, vandaar dat het bij mij uitgevinkt staat.

Hopelijk komt dit overeen bij IE7.

We horen wel of het geholpen heeft.

Tijs.

Bijlagen

• ie_zelfde_venster.JPG
    ie_zelfde_venster.JPG
    47,6 KB · Weergaven: 346
Hmmm....in de engelse versie zie ik dit niet zo snel staan.

Ik heb het zo even niet bij de hand. Maar als ik het me goed herinner staat er ergens een optie in de trend van: pop-ups niet meer openen in nieuw venster, of openen in tablad..

De instelling is bij IE6 opgeslagen in de registry. Doe het volgende:

Start -> Uitvoeren -> Regedit.exe

Ga naar de sleutel HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main

Kijk of daar in het rechtervenster een Waarde voorkomt die heet: AllowWindowReuse

Dubbelklik erop, en zet de waarde ervan op 1. Klik op OK, en sluit Regedit.

Herstart Internet Explorer, en test of het nu wel werkt zoals je wilt.

Bestaat die waarde niet, dan kun je de hele volgende regel plakken in het Start -> Uitvoeren venster:

reg.exe add "HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main" /v AllowWindowReuse /t REG_DWORD /d 1 /f

Als IE7 een eigen registry structuur maakt, zou je ook in Regedit met Ctrl-F kunnen zoeken naar AllowWindowReuse

Eventueel meerdere keren doen. Op alle plaatsen waar je hem vindt de waarde op 1 zetten.

Tijs.

Laatst bewerkt:
De instelling is bij IE6 opgeslagen in de registry. Doe het volgende:

Start -> Uitvoeren -> Regedit.exe

Ga naar de sleutel HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main

Kijk of daar in het rechtervenster een Waarde voorkomt die heet: AllowWindowReuse

Dubbelklik erop, en zet de waarde ervan op 1. Klik op OK, en sluit Regedit.

Herstart Internet Explorer, en test of het nu wel werkt zoals je wilt.

Bestaat die waarde niet, dan kun je de hele volgende regel plakken in het Start -> Uitvoeren venster:

Als IE7 een eigen registry structuur maakt, zou je ook in Regedit met Ctrl-F kunnen zoeken naar AllowWindowReuse

Eventueel meerdere keren doen. Op alle plaatsen waar je hem vindt de waarde op 1 zetten.

Tijs.

Staat al op 1....:confused:

Het enige dat ik op Internet tegenkwam nog, was de optie: reuse window for shortcuts

Geen idee waar die staat, maar misschien geeft de help-functie van IE7 je wel waar je dat kunt instellen. Zoek in de helpfunctie op de term: reuse

Tijs.

Lol, in eerste instantie dacht ik dat fix ik even maar de praktijk wijst dus anders uit:rolleyes:

Defenitieve versie maar helaas staat de waarde al op 1 Harry. Ik ben nu met de help functie bezig.

Hoi !

Ik zal bij mij ook even rommelen om te kijken voor een oplossing !

Je hoort het nog,

Greetz,

Harry.

Is hier toevallig al een oplossing voor? Ikzelf worstel ook met dit probleem... :confused::(

Omdat ik niet weet of de progjes of tweaks ook werken bij IE7 heb ik 7 nog niet geinstalleerd.
Maar op regel 60 en 69 staan tweaks die eventueel het probleem kunnen oplossen.

Voor de rest vind ik IE7 echt helemaal niets, ik ben geen bediel en daar is het wel voor gemaakt.

Link: http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm :o

Laatst bewerkt:
Klopt, ik ook maar sommige site ( bijvoorbeeld T Mobile) werken niet goed met FF vandaar!

Klopt, ik ook maar sommige site ( bijvoorbeeld T Mobile) werken niet goed met FF vandaar!

Voor FireFox heb je een handige extension, genaamd IE Tab. Zo kan je elke site in IE bekijken, maar dat zie je gewoon als een extra tabje in FF. Ik vind t superhandig, geen gedoe meer met andere (IE)schermen, gewoon alles in FireFox :)

Hoi !

Ik heb een paar dagen gerommeld met IE 7, maar geen oplossing gevonden.

Net zoals aajeetee: Ik houd me lekker bij Firefox !

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan