• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Horizontaal zoeken met ALS functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

ftm1984

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2006
Hallo,

Ik wil de productietijd per productielijn bereken per week. Hier heb ik de productietijd per order voor. In deze orderregel staat welke productielijn is gebruikt en in welke week.

Nu wil met een formule dat er eerst wordt gekeken welke productielijn is gebruikt en daarna in welke week en dat alle tijden die in een bepaalde week worden opgeteld.

Hopelijk kan iemand me helpen. Ik heb ook eventueel het bestand beschikbaar waar ik in werk.

Alvast bedankt.

Ik zie nu pas dat je maar tot 100kb bestanden als bijlage kan toevoegen. Het bestand is 2,6 mb groot is er een mogelijkheid dat het alsnog bekeken kan worden?

Als je nu enkel de essentie laat staan, en opmaak en niet-relevante gegevens, rijen, kolommen, grafieken, ... wegdoet. Hoeveel is het dan?

Aangezien ik geen zip heb. Heb ik het als voorbeeld in word gezet. Het gaat erom dat het totaal wordt vermeldt

Bijlagen

Ik gebruik nu de volgende formule:

=DSUM(productie!H61:H91;productie!AK61:AK91;productie!AJ61:AJ91;Bezetting!A62:B62)

Productie H61 = de productielijn

Productie Ak61 = het weeknummer

Productietijd = de productietijd

Bezetting A62:B62 = de productielijn en weeknummer..... waarvoor het totaal berekend moet worden.

Ik heb nederlandse excel, misschien moet ik dan een andere formule gebruiken.

In ieder geval bedankt voor de hulp:

alleen doe ik nog steeds iets fout :confused:

=DBSOM(productie!A24:AL500;"+productie!AJ24:AJ500";A72:B72)

productie!24:AL500 is de gehele database

+productie!AJ24 is kolom waar de productietijden staan (ik kan niet de gehele kolom selecteren aangezien er bovenin de tabel sprake is van samengevoegde cellen

A72:B72 zijn de criteria (productielijn en weeknummer)

In ieder geval bedankt voor de hulp:

alleen doe ik nog steeds iets fout :confused:

=DBSOM(productie!A24:AL500;"+productie!AJ24:AJ500";A72:B72)

productie!24:AL500 is de gehele database

+productie!AJ24 is kolom waar de productietijden staan (ik kan niet de gehele kolom selecteren aangezien er bovenin de tabel sprake is van samengevoegde cellen

A72:B72 zijn de criteria (productielijn en weeknummer)

"+productie!AJ24:AJ500"

moet je vervangen door ofwel

"Productielijn"

ofwel

een cel met het woord productielijn in. (zonder aanhalingstekens)

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan