Ik zit met het volgende probleem: Ik krijg telkens de melding "Kan de server niet vinden" bij het openen van internet explorer, terwijl ik bij "Beschikbare draadloze netwerken" wel verbonden ben met mijn netwerk. Ook rechtstreeks met de router aangesloten heb ik geen verbinding. Rechtstreeks achter mijn modem van @home werkt internet wel.
Wat ik al geprobeerd heb is mijn ip door @home laten verversen, systeemherstel, modems opnieuw installeren en router resetten. Zonder resultaat. LAN-instellingen en eigenschappen TCP/IP staan goed. Ik kom zowel wireless als aangesloten wel in mijn router, alleen krijg ik wireless de melding "Kan de server niet vinden" in de laatste stap van de routerconfiguratie. Wat kan ik hier aan doen? Ik had voorheen nooit problemen...
Heb je een adsl of kabel aansluiting - Kabel van @home
Welk besturingsysteem gebruik je (dus b.v. Windows 98) - Windows XP
Gebruik je een firewall en zo ja welke - Nee, staat uit
Welk merk en type router of modem gebruik je - Sitecom Wireless Network Broadband Router 54g Turbo WL-173
Als je draadloos verbinding wilt maken welk merk en type wireless kaartje gebruik je dan - Broadcom 802.11b/g WLAN
De volgende gegevens rollen uit ipconfig:
Ethernet-adapter LAN-verbinding:
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: DEVEN1.OV.HOME.NL
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 82.72.xx.xxx
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.254.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 82.xx.xx.x
Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbinding:
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.100
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.0.1
Bij het controleren van de verbinding krijg ik een foutmelding bij DNS en Key-poorten: "Kan geen verbinding maken. De oorzaak hiervan is mogelijk verkeerde proxy- en firewallinstellingen. Controleer je proxy- en firewallinstellingen".
Waar en hoe doe ik dit? Wat dien ik te veranderen?
Wat ik al geprobeerd heb is mijn ip door @home laten verversen, systeemherstel, modems opnieuw installeren en router resetten. Zonder resultaat. LAN-instellingen en eigenschappen TCP/IP staan goed. Ik kom zowel wireless als aangesloten wel in mijn router, alleen krijg ik wireless de melding "Kan de server niet vinden" in de laatste stap van de routerconfiguratie. Wat kan ik hier aan doen? Ik had voorheen nooit problemen...
Heb je een adsl of kabel aansluiting - Kabel van @home
Welk besturingsysteem gebruik je (dus b.v. Windows 98) - Windows XP
Gebruik je een firewall en zo ja welke - Nee, staat uit
Welk merk en type router of modem gebruik je - Sitecom Wireless Network Broadband Router 54g Turbo WL-173
Als je draadloos verbinding wilt maken welk merk en type wireless kaartje gebruik je dan - Broadcom 802.11b/g WLAN
De volgende gegevens rollen uit ipconfig:
Ethernet-adapter LAN-verbinding:
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: DEVEN1.OV.HOME.NL
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 82.72.xx.xxx
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.254.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 82.xx.xx.x
Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbinding:
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.100
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.0.1
Bij het controleren van de verbinding krijg ik een foutmelding bij DNS en Key-poorten: "Kan geen verbinding maken. De oorzaak hiervan is mogelijk verkeerde proxy- en firewallinstellingen. Controleer je proxy- en firewallinstellingen".
Waar en hoe doe ik dit? Wat dien ik te veranderen?
Laatst bewerkt: