installatie laptop loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkenlies

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2000
ik heb een pb easynote-h5310 dit is een p4 3.06 met 512 mb geheugen en 60 gigh hd.
nu is het geval dat deze laptop na een nieuwe partitionering niet meer aan de gang is gekregen.
heb de hd aan een andere pc gehangen om deze te formatteren en deze daarna weer teruggezet en meerdere malen gecontroleerd of deze echt goed zat.
nu gebeurde er dit; telkens als de laptop opgestart werd liep deze vast, of vrijwel direct na opstarten of iets later maar eigenlijk nooit op een vast punt, soms liep hij ook door en kom ik een stukje installen maar dan hield het weer op.
nu is na een bios update(bios kan ik regelmatig in)(laptop blijft in de bios wel gewoon werken) het een en ander veranderd, ik kan opstarten, zelfs installen alleen loopt hij nu vast tijdens het installeren van de hardware, dus ja kom nog niet echt verder.
kent iemand dit probleem? en dan ook misschien de oplossing? en weet iemand misschien hoe je kan zien welke hardware er wel of niet werkt zonder dat er een besturing opstaat.
oja er zit geen diskette station in dus ja floppy's zijn een probleem

ps:alle vennetjes zijn schoon luchtkanalen ook, processor word niet te warm
heb ook al een andere hd geprobeerd werkte ook niet.
geheugen weet ik niet, word wel gezien en werkt neem ik aan tijdens de installatie ook.
heb wel een ander geheugen bankje geprobeerd maar ook dit mocht niet baten.

alvast bedankt voor het meedenken
gr henk

nu is na een bios update(bios kan ik regelmatig in)(laptop blijft in de bios wel gewoon werken) het een en ander veranderd, ik kan opstarten, zelfs installen alleen loopt hij nu vast tijdens het installeren van de hardware
In de BIOS maar beginnen. Zoek naar Default, of Optimal Default Settings, Save en exit. Kijk wat de opstart nu doet.

nu is na een bios update(bios kan ik regelmatig in)(laptop blijft in de bios wel gewoon werken) het een en ander veranderd, ik kan opstarten, zelfs installen alleen loopt hij nu vast tijdens het installeren van de hardware,
hij loopt vast: bedoel je de BIOS of het besturingssysteem? En welk besturingssyteem gebruik je?

vastloper

nu gebeurde er dit; telkens als de laptop opgestart werd liep deze vast, of vrijwel direct na opstarten of iets later maar eigenlijk nooit op een vast punt, soms liep hij ook door en kom ik een stukje installen maar dan hield het weer op.
nu is na een bios update(bios kan ik regelmatig in)(laptop blijft in de bios wel gewoon werken) het een en ander veranderd, ik kan opstarten, zelfs installen alleen loopt hij nu vast tijdens het installeren van de hardware, dus ja kom nog niet echt verder.

dus niet in de bios maar tijdens de installatie loopt hij vast, en wel als hij de hardware gaat installen.
en er staat geen os op want ik krijg niks erop, heb alles geprobeerd van win 98 tot win xp.
ook in fat 32 doet hij het niet.
gr henk

ik heb exact hetzelfde probleem. Heb er met veel pijn en moeite windows xp home edition opgekregen.

Draait alleen nog normaal in de veilige modus, als ik normaal opstart loopt ie even en dan bevriest het beeld en kan ik alleen nog maar uitzetten door de aan/uitknop vast te houden.

wie kan ons helpen???

vastloper

ik ben nu zover dat hij redelijk stabiel draait maar ben er nog niet van overtuigt dat dit zo gaat blijven.
heb dit bereikt door de hd eerst te formatteren door deze aan een andere pc te hangen en in schijfbeheer alles goed te zetten, daarna probeerde ik weer windows xp erop te zetten maar ook toen werkte het niet.bleef vastlopen tijdens de hardware installatie.
daarna heb ik geformatteerd naar fat 32 en windows ME erop gezet omdat daar de drivers niet opstaan van deze laptop en hij dan dus geen apparaten kan installen, deze instal liep goed maar had dus windows me erop staan.
toen GEUPDATE naar windows xp (dus geen nieuwe instal) en naderhand alles handmatig geinstalleerd ook het service pack 2.
heb nu een berg sofware erbij gezet en dan nu maar eens kijken of hij blijft draaien.
staat nu al zo'n 6a7 uur aan en is nog niet vastgelopen of uitgegaan.
laat nog wel weten of dit zo gebleven is.
gr henk

ps: o jaa heb ook het geheugen nog vervangen tussendoor maar hielp ook niet

vastloper

nou toch te vroeg gejuigt, laptop loopt nog steeds vast, door op esc te drukken tijdens opstarten start hij meestal wel door maar tis toch nog niet goed.
heb nog een andere hd geprobeerd want wie weet, maar ook dit mag niet baten.
video en geluiden netwerk is allemaal onboard dus kan dit niet wisselen om te proberen, kan ook geen optie in de bios vinden om evt iets uit te schakelen.

dus eigenlijk hoop ik stilletjes dat er iemand is die dit probleem kan en weet wat ik er aan kan doen.

kan evt nu wel in windows een check doen om te zien welke hardware evt niet goed is maar zou niet weten waarmee, en ook nog eens daarbij als hij opstart werkt hij eigenlijk ook helemaal zonder problemen, dus het blijft een raar zoekplaatje.

wie o wie heeft de oplossing

gr henk

laptop loopt nog steeds vast

nou laptop loopt nog steeds vast, alleen nu op verschillende momenten
soms met opstarten en soms al voor hij opstart of zomaar als je er mee bezig bent.
het is niet meer te zeggen wanneer hij vast loopt.
alleen tijdens een instal loopt hij nog steeds vast ten tijde van het installeren van de aparaten op 35 minuten.
heb ook al keren gehad dat ik er zeker een paar uur op heb zitten werken en dan plots loopt hij vast, dus ook temperatuur of zoiets is eigenlijk niet meer van toepassing.
het enige punt wat me nu opgevallen is, is dat hij soms als hij is vastgelopen en ik hem dan met de knop uitzet het net is of de harde schijf ineens losgelaten word.
alleen is dat met alle schijven die ik heb geprobeerd de oude de geleende en de nieuwe
dus ja zullen vast niet alle drie kapot zijn, ook getest met tooltje van samsung maar die zij dat hij ok was.
dus wie weet nu nog raad ????
gr henk

Henk,

ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Blijkt een videokaart probleem (zie het forum op packardbell.nl). Ik ben van plan een neiuw moederbord te bestellen (kosten ca. 360 euro), daar hierop de videokaart zit.

tip: verwijder spII, dat is de boosdoener.

OPLOSSING GEVONDEN!!!!

Heb enige weken terug het moederbord vervangen, en sindsdien geen problemen meer. Grapje kost wel € 360.00 en een paar uurtjes tijd, maar dan doet ie het weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan