Audio-cd branden met Nero

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomasvanruiten

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2006
Ik heb deze vraag al eens eerder geplaatst maar dit heeft nog niet tot een oplossing geleid.

Ik heb namelijk een groot probleem met Nero. Ik heb een Phillips dvd-brander (SPD6000L1) en daarbij gekregen een cd-rom met Nero OEM Suite (Burning Rom 6 * SE: 6.60.17F).

Data-dvd's kan ik branden. De optie "video-dvd's branden" zit niet bij deze Nero versie dus heb ik nog niet kunnen proberen). Wat niet lukt is een simpele audio cd branden. Negen van de tien keren mislukt het brandproces op 4%. Heel vervelend en ik kan er echt niet achterkomen waarop het proces steeds mislukt. Ik test nu steeds met een cd-rw waardoor dat me niet steeds lege cd's kost.

Bijgevoegd heb ik het log-bestand wat ik heb opgeslagen bij de laatste mislukte poging om een cd'tje te branden. Misschien kan iemand die hier van verstand heeft achterhalen waarom het branden steeds mislukt en wat ik er aan kan doen.

Diegene die mij wil/kan helpen, alvast heel erg bedankt!!!

Bijlagen

Ik heb deze vraag al eens eerder geplaatst maar dit heeft nog niet tot een oplossing geleid.

Ik heb namelijk een groot probleem met Nero. Ik heb een Phillips dvd-brander (SPD6000L1) en daarbij gekregen een cd-rom met Nero OEM Suite (Burning Rom 6 * SE: 6.60.17F).

Data-dvd's kan ik branden. De optie "video-dvd's branden" zit niet bij deze Nero versie dus heb ik nog niet kunnen proberen). Wat niet lukt is een simpele audio cd branden. Negen van de tien keren mislukt het brandproces op 4%. Heel vervelend en ik kan er echt niet achterkomen waarop het proces steeds mislukt. Ik test nu steeds met een cd-rw waardoor dat me niet steeds lege cd's kost.

Bijgevoegd heb ik het log-bestand wat ik heb opgeslagen bij de laatste mislukte poging om een cd'tje te branden. Misschien kan iemand die hier van verstand heeft achterhalen waarom het branden steeds mislukt en wat ik er aan kan doen.

Diegene die mij wil/kan helpen, alvast heel erg bedankt!!!

Hej Thomas,
Ik heb niet echt veel verstand van branden.
Maar ik heb een vraagje. Probeer je telkens dezelfde cd te kopieren.
Misschien ligt het wel aan de cd die je wil branden.(denk aan krassen/smerig/auteursrechten)
Probeer eens een andere cd en kijk of het dan lukt.
Greetsz Thooms (Thomas:cool: )

Hallo Thooms,

Sowieso bedankt dat je de moeite neemt om mee te denken!

Aan wat jij zegt heb ik inderdaad ook gedacht. Ik heb verschillende cd's geprobeerd (ook verschillende merken en types). Ik weet voor 100% zeker dat het niets met de schijfjes zelf te maken heeft.

Iemand nog andere suggesties??

Ook zou het verstandig zijn, de dma van de brander op "on" te krijgen, in apparaatbeheer, ata atapi controllers, en dan bij de eigenschappen van de primaire of secundaire ide controller, afhankelijk waar die brander aanhangt.

Tevens downloade ik, toen ik Nero 6 gebruikte, ook een oem vesie, gewoon de update, en kon alles met Nero.

Ook is het een tip, om de Aspi drivers te installeren.

Misschien brandt je muziek wel op tehogen snelheid

Dit zinnetje in het log is waar het fout gaat:
0x05 (KEY_ILLEGAL_REQUEST)

Het werd al geoppert: DMA inschakelen [drive staat nu waarschijnlijk op PIO]
of brandsnelheid te hoog [als de drive al op "DMA wanneer mogelijk" staat]

In de Nero OEM zit toch altijd Nero Recode SE? Daarmee kun je DVD's branden.......

Laatst bewerkt:
Ook zou het verstandig zijn, de dma van de brander op "on" te krijgen, in apparaatbeheer, ata atapi controllers, en dan bij de eigenschappen van de primaire of secundaire ide controller, afhankelijk waar die brander aanhangt.

Tevens downloade ik, toen ik Nero 6 gebruikte, ook een oem vesie, gewoon de update, en kon alles met Nero.

Die heb ik op DMA staan. Bij de overdrachtsmodus staat "DMA, indien beschikbaar". Ik kan ook kiezen voor "alleen PIO". Dit geldt voor zowel de "primaire" als de "secundaire" ide controller.

Ik heb ook de OEM versie volledig geupdated van de site van Nero. Daar kan het dus ook niet aan liggen.

Dit zinnetje in het log is waar het fout gaat:
0x05 (KEY_ILLEGAL_REQUEST)

Het werd al geoppert: DMA inschakelen [drive staat nu waarschijnlijk op PIO]
of brandsnelheid te hoog [als de drive al op "DMA wanneer mogelijk" staat]

In de Nero OEM zit toch altijd Nero Recode SE? Daarmee kun je DVD's branden.......

Voor zover ik weet staat de drive gewoon op DMA (indien beschikbaar). De brandsnelheid is 4x, de meest trage snelheid.

Ik heb geen Nero Recode SE. Ik kan dus geen video-dvd's branden tenzij ik deze versie upgrade. De hoogste prioriteit heeft voor mij echter het branden van audio-cd's.

Oja, de Aspi driver had ik reeds gedownload en geïnstalleerd. Het heeft nog niet mogen baten.

Hmmzz, vreemd geval.
Ik kom dingen tegen als slecht merk cd's, verouderde firmware, maar de meest hoopgevende kom ik tegen in de vorm van Pxhelp20.sys
Lees eens hier en kijk of je daar wat mee aan kunt vangen.

Hmmzz, vreemd geval.
Ik kom dingen tegen als slecht merk cd's, verouderde firmware, maar de meest hoopgevende kom ik tegen in de vorm van Pxhelp20.sys
Lees eens hier en kijk of je daar wat mee aan kunt vangen.

Ik verschillende cd's geprobeerd van merken als Sony, TDK en Primeon.
Hoe kan ik eventueel verouderde firmware updaten?
En hoe zit dat met Pxhelp20.sys? Ik heb het stukje gelezen maar begrijp het nog niet echt. Er zou een bestandje op mijn computer kunnen zitten die bepaalde processen zou kunnen verstoren. Dit bestandje heet pxhelp20.sys?
Ik kon via deze site doorklikken naar een andere site waar ik een programma Security Task Manager kan downloaden. Dat heb ik inmiddels gedaan. Is dit de oplossing die je wilde aandragen?

Niet helemaal (kan overigens geen kwaad)

Ga naar start->instellingen->configuratiescherm->systeembeheer->services en zoek daar met tab 'uitgebreid' (onderaan kun je kiezen) naar PXhelp20, klik daar met rechts op->kies eigenschappen->kies het tabblad 'algemeen' -> zet bij 'opstarttype' uitgeschakeld.

Kijk of het branden dan wel lukt.
Volgens je Nero log heb jij inderdaad PXhelp20.sys van Veritas draaien, zie bijna onderaan in je log.

Niet helemaal (kan overigens geen kwaad)

Ga naar start->instellingen->configuratiescherm->systeembeheer->services en zoek daar met tab 'uitgebreid' (onderaan kun je kiezen) naar PXhelp20, klik daar met rechts op->kies eigenschappen->kies het tabblad 'algemeen' -> zet bij 'opstarttype' uitgeschakeld.

Kijk of het branden dan wel lukt.
Volgens je Nero log heb jij inderdaad PXhelp20.sys van Veritas draaien, zie bijna onderaan in je log.

Volgens mij komen we steeds dichter bij de oplossing. Het probleem is echter dat ik PXhelp20.sys niet in het overzicht kan terugvinden. Ook niet iets wat er op lijkt.

Zou dit bestandje zich onder een andere naam kunnen schuil houden?

Het gekke is dat tijdens het zoeken in het overzicht van Services mijn computer ineens vanuit het niets uit vloog en uit zichzelf weer opstartte. Dit kan wellicht toeval zijn hoor, bijvoorbeeld dat de stroom heel even uit viel. Maar toch vreemd...

Het probleem is dat Veritas software sinds 2005 onder Symantec (norton) valt en je kan moeilijk alles van Symantec er af gooien.
Toevallig iets van Norton op de pc staan? Bijvoorbeeld Backup Exec System Recovery, waarschijnlijk zit daar de boosdoener in.

Ik kan nog nergens vinden onder welke (andere) naam het in Services voor zou moeten komen.

Ik zoek verder, nog even geduld.

Het probleem is dat Veritas software sinds 2005 onder Symantec (norton) valt en je kan moeilijk alles van Symantec er af gooien.
Toevallig iets van Norton op de pc staan? Bijvoorbeeld Backup Exec System Recovery, waarschijnlijk zit daar de boosdoener in.

Ik kan nog nergens vinden onder welke (andere) naam het in Services voor zou moeten komen.

Ik zoek verder, nog even geduld.

Ik heb inderdaad Norton op mijn PC staan. Ik gebruik om precies te zijn Norton Antivirus 2005 als virussoftware. Ik heb geen extra software van Norton ooit geïnstalleerd voor zover ik weet.

Wellicht dat ik dan heel Symantiec van m'n computer af moet halen en een andere virusscanner er op moet zetten. Ik wacht nog even af of jij iets kan vinden over het kwaadaardige bestandje.

Ik ga nu even gokken.
Als je het bestand "Pxhelp20.sys" eens opzoekt en dat hernoemt naar "Pxhelp20.old" blijft het systeem dan lopen en start het op zonder foutmeldingen??
Het was ooit eens zo, dat brander software van Adaptec (easy cd creator) problemen veroorzaakte met Nero, het simpel hernoemen van het bestand 'scsi1hlp.sys' naar 'scsi1hlp.old' lostte daar het probleem op.

Let wel op, dit is een gok van mij, je loopt het risico dat de pc niet meer fatsoenlijk opstart en je bijvoorbeeld in veilige modus (of nog erger, in de command prompt) het bestand weer de oude naam moet geven.

Ik ga nu even gokken.
Als je het bestand "Pxhelp20.sys" eens opzoekt en dat hernoemt naar "Pxhelp20.old" blijft het systeem dan lopen en start het op zonder foutmeldingen??
Het was ooit eens zo, dat brander software van Adaptec (easy cd creator) problemen veroorzaakte met Nero, het simpel hernoemen van het bestand 'scsi1hlp.sys' naar 'scsi1hlp.old' lostte daar het probleem op.

Let wel op, dit is een gok van mij, je loopt het risico dat de pc niet meer fatsoenlijk opstart en je bijvoorbeeld in veilige modus (of nog erger, in de command prompt) het bestand weer de oude naam moet geven.

Nou het is het proberen waard. Ik ben het zo zat dat ik niet normaal een cd kan branden, dat ik daar wel een risico voor over heb.

Ik heb het bestandje gevonden onder Windows\system32\drivers.

Die ga ik dan maar hernoemen.

Mocht ik hierna niet meer reageren, dan weten jullie dat het flink mis is gegaan. Wellicht dat iemand in dat geval het alarmnummer kan bellen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan