hd word niet gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

darki

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2006
ik heb vandaag een nieuwe hitaschi 250 gb hardeschijf gekocht, maari k heb een probleem ik zie de schijf niet staan bij deze computer ik heb de jumpers wel goed ingezet de schijf word wel bij de bios gevonden staat ook op capectiy 250 maar nu als ik via uitvoeren >diskmgmt.msc in typ dan zie ik een dynamisch schijf en er staat 128gb terwijl het 250 gb moet wezen weet iemand hoe dat kan ?

1. Dat je hem niet ziet staan in Deze Computer zal wel zijn omdat je er geen schijfletter aangehangen hebt. In Diskmgmt.msc: Rechtsklikken op het volume en kiezen voor Schijfletter toekennen of aanpassen
2. Dat het ding maar 128 GB is zal wel zijn omdat je geen Service Pack 2 van XP op je machine geïnstalleer hebt staan? Of omdat je bij de aanmaak van de partitie een te kleine omvang hebt aangegeven.

Tijs.

1. Dat je hem niet ziet staan in Deze Computer zal wel zijn omdat je er geen schijfletter aangehangen hebt. In Diskmgmt.msc: Rechtsklikken op het volume en kiezen voor Schijfletter toekennen of aanpassen
2. Dat het ding maar 128 GB is zal wel zijn omdat je geen Service Pack 2 van XP op je machine geïnstalleer hebt staan? Of omdat je bij de aanmaak van de partitie een te kleine omvang hebt aangegeven.

Tijs.

schijfletter enzo geeft die automastisch bij.
maar ik heb de hd nu formatiert via Diskmgmt.msc en nu krijg ik als nog 128 gb nu krijg ik de schijf wel bij deze computer staan maar waar blijft die andere 120 gb dan ik heb zeb service pack 2 niet op mijn pc.

[edit] heb via de link van Lange Pier extra informatie vernomen[/edit]

Eerst SP2 moeten gaan installeren. Die kent die schijfbeperking niet. Je kunt dan de hele schijf als partitie gaan gebruiken.

[edit]Wellicht helpt de optie van Lange Pier ook, en hoef je dus niet SP2 te gaan installeren[/edit]

Tijs.

Laatst bewerkt:
[edit] heb via de link van Lange Pier extra informatie vernomen[/edit]

Eerst SP2 moeten gaan installeren. Die kent die schijfbeperking niet. Je kunt dan de hele schijf als partitie gaan gebruiken.

[edit]Wellicht helpt de optie van Lange Pier ook, en hoef je dus niet SP2 te gaan installeren[/edit]

Tijs.

dus wat moet ik dan nu precies doen sp2 instalieren ?

Je hebt nu dus 2 mogelijkheden:

1. Je download en installeert het hulpprogramma waar Lange Pier het over had (link: hier), en je herstart daarna je pc.
2. Je download en installeert SP2 (link: hier voor de NL versie)

Je zult dan wel, onafhankelijk welke optie je van boven gebruikt hebt, eventueel de partitie op de harde schijf weer moeten verwijderen, en dan een nieuwe partitie maken van de grootte die je wilt.
Natuurlijk verlies je daarbij wel alle gegevens die er eventueel nu op hebt gezet, weet dus zeker dat je dat wilt.

Tijs.

Overigens, staan er meer tools, als je links op die site kijkt, en aanklikt, enne, maak van die schijf een standaard schijf, hij staat nu als dynamisch, die kunnen voor veel problemen zorgen.

Overigens, staan er meer tools, als je links op die site kijkt, en aanklikt, enne, maak van die schijf een standaard schijf, hij staat nu als dynamisch, die kunnen voor veel problemen zorgen.

ja die 128 mb heb ik gedaan als standaard maar nu ga ik proberen wat dnties zij

Och, het is alleen maar een registerwijziging, om het te laten werken, maare, met SP2 heb je natuurlijk wel meer voordelen, zoals alles kunnen updaten.

Overigens kun je na die tool, alle waarden aan de rechterzijde van de volgende registersleutel, verwijderen, mocht de schijf nog steeds de verkeerde waarde aangeven, dan zal hij dat ook doen, na SP2.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices

ik heb nu de ene programma van langepier gebruikt geopent en vervolgens opnieuw gestart
nu krijg ik bij schijfbeheer nu wel een extra hardeschijf weer van 104gb dus totaal ongeveer heb ik nu ongeveer 233gb maar normaal moet het 250gb-233=17gb en waar blijft die 17 gb dan eigenlijk ?

dus kan ik bijvoorbeeld weer de 104gb nieuwe schijf naar standaard schijf doen dus van dynamisch naar standaard schijf en weer opnieuw die ene programma openen en weer pc herstarten en krijg ik dan misschien weer een extra schhijf bij van 17 gb?

Laatst bewerkt:
Het zal aan de capaciteitsberekening liggen. Zie voor meer achtergrondinformatie: hier

Als in Schijfbeheer geen ongebruikte ruimte meer staat op je externe harde schijf, dan heb je alles al in gebruik nu.

Tijs.

Het zal aan de capaciteitsberekening liggen. Zie voor meer achtergrondinformatie: hier

Als in Schijfbeheer geen ongebruikte ruimte meer staat op je externe harde schijf, dan heb je alles al in gebruik nu.

Tijs.

ik zie nu op die site dat van 250gb 232.83 GB word dus klopt wel bij mij komt die ook op 233gb ongeveer. ik heb een interne hardeschijf dus het klopt wel volgens mij

Dnties en Lange peer bedankt voor jullie:thumb: hulp het is wel gelukt want ik zie op die site dat van 250gb 233gb ongeveer word en dat heb ik ook

nogmaals zeer bedankt ben er zeer blij om :D :D :D

Darko,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan