XP op een sata 2 schijf instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Poorten omdraaien, andere schijf er eerst afhalen, en later aankoppelen, in de bios, die 2e als opstart instellen, zijn een paar mogelijkheden.

Van de MSI-site een driver downloaden om op een floppy disk (download hier) te zetten.
In de pre-run van Windows XP-setup op F6 drukken, de diskette in de A-drive doen om even later die sata/raid-driver te installeren. Windows XP herkent dan de HD wél.

Boeing, ik heb hetgene gedaan wat je zei, alleen even naar de goede link gegaan. Maar toch herkent hij de Harde Schijf niet.

Lange Piet, Wat bedoel je met poorten omdraaien. Master & Slave?

Dacht dat je 2 sata schijven had, maar dat is niet zo, blijkt, enne, master/slave, kent sata niet en is ook niet nodig.

Je kunt idd met een driverflop bij de install, de driver voor de sata laden met F6, maar dan zal in de bios ook de sata controller aan moeten staan, en i.p.v. de ata moeten staan, bij opstarten.

Maar hang alleen de sata schijf erin, met in de bios de contoller ervoor op enabled, en installeer windows met de driverdisk en F6.

Hierbij nog meer informatie over mijn moederbord

K7N22 Delta-L/ ILSR,
Socket A
Nvidia nForce 2 SPP

Maxtor 500GB SATA-2,

Gelijk nog een vraag erbij. Ik probeer XP opnieuw te installeren op mijn 200GB IDE, Ik heb daar 2 partities op. Ik heb de Windows XP partitie verwijderd en wilde XP installeren. De bestanden waren net gekopieerd. Toen gaf hij aan dat NTLDR is missing. Ik weet wat dat betekent, maar in plaats van die file van de XP cd te kopieeren ging ik XP opnieuw proberen te installeren. Toen zag ik dat hij van Partitie 2, Partitie 1 heeft gemaakt, dus C: in plaats van D:, Weet iemand hoe ik daar weer partitie 2 van kan maken?

Nu weet ik niet meer wat de bedoeling is, je wilt windows op de sata, nu weer op de ide?:confused:

En je hebt de 1e partitie verwijderd, en weer aangemaakt, dan is het logisch dat de schijfletters veranderen.

Als je toch van de sata gaat werken, installeer daar windows op, en verander de ide schijf later, dat kan alleen als het geen systeemschijf is.

Of start op met een 98 flop, en verwijder de non dos partitie, waar XP op stond, maak een fat32 partitie, reboot met de XP cd, formateer die partitie in NTFS, en het is weer de C:, wat je al kunt zien in de setup.

In je eerste post gaf je bovenstaande link naar je K7N2 moederbord. Maar later vertel je dat niet de goede was. In deze thread heb je het over een MSI k7n2 delta2 socket A moederbord. Vanavond zou het een K7N22 Delta-L/ ILSR, Socket A moederbord zijn. En je hebt je Maxtor 500GB SATA-2, waar je die F6 driver voor nodig had kennelijk niet gebruikt? Sorry hoor, ik ben het spoor naar het onderwerp van dit topic een beetje kwijt. :( Wat niet wegneemt dat ik er zondermeer van uitga dat Lange Pier je problemen zal oplossen. :thumb:

Heren (en dames?),

Bedankt voor alle reacties, tegen mijn zoon verteld dat hij zijn eigen verwarde vragen voortaan maar mbv zijn eigen account aangeeft. Sorry voor de onduidelijke vraagstelling.

Mvg,

Aad (wel monaco)

Heren (en dames?),
Hier in ieder geval één heer. :D
Bedankt voor je post, maakt veel duidelijk. :thumb:

Ik hoop wel dat je zoon er uiteindelijk uitkomt. Heeft hij zijn vraag met eigen nickname al hier op Helpmij geplaatst?

Nee niet gedaan, inmiddels het probleem gevonden.

Zijn MB heeft uitsluitend een raid controller en kan dus basic geen sata 2 aan. Vanmiddag bij de computerboer geweest die de sata had geleverd, die heeft het ook nog 45 minuten geprobeerd. Nu een IDE 250 GB erbij gekocht. De sata 500 GB hadden we al goedkoop omdat de bestelde 320 GB die niet geleverd was (€ 95,-) en de 250 moest € 85,- opbrengen. Hij heeft nu 750 GB maxtor voor €180,- Ook geen slechte deal. :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan