Norton of Kaspersky

Status
Niet open voor verdere reacties.

duin1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi,
Heb windows XP, 40 gb harde schijf.
Ik gebruik nu Norton Internet Seciritu EN Norton Anti-virus.Deze verloopt binnenkort.
Nu zag ik een aanbieding van Kaspersky.

Kan die Norton internetsecurity EN norton anti-virus vervangen.?

Wat is een aanrader?

Bij de meeste av testen staan kaspersky nod32 en mcaffee in de top drie, dus kaspersky is een goede keuze.
Norton is duur, slecht, en je pc wordt er traag van.

Kaspersky heeft ook een pakket met firewall, maar je kan er ook een gratis firewall bij gebruiken zoals zonealarm of kerio

Laatst bewerkt:
Die testen wil ik wel eens lezen, waarin staat dat Norton slecht is.

Norton is niet slecht, maar staat er jammer genoeg wel om bekend, het systeem te vertragen omdat het veel resources vreet. Dat is wel een feit.

En in tests komt Kaspersky er wel vaak beter uit.
Kaspersky vindt meestal meer dan Norton.
En Kaspersky komt bijna altijd eerder met updates dan Norton, Kaspersky komt vaak binnen 2 uur met updates.

Als ik jou was, zou ik voor Kaspersky gaan!

En over de prijs, Kaspersky is wat goedkoper maar heel veel maakt dan niet uit.

Heb ik geen last van gehad(Trojans of wat dan ook).
Ben met iedereen eens dat het je systeem een beetje vertraagd.
Ik vind het alleen zo'n brute uitspraak om een bepaald produkt meteen slecht te noemen.
Je brengt mensen daarmee onnodig in verwarring.

Het zegt al genoeg dat er op Helpmij een topic is om aan te geven dat er een nieuwe update is, laat je de updates aan Norton over dan kan je wel eens een paar dagen te laat zijn, daar Norton dit maar een keer per week doet.
Slechte zaak lijkt mij.
En dit is mijn persoolijke mening, mag toch wel ?

En vaak staan de gratis (Avast en AVG) AV's nog hoger in de testen.

Laatst bewerkt:
Helaas komt Norton inderdaad vaak slecht uit de tests. Zelf gebruik ik al jaren Norton en laat regelmatig daarnaast een online scan doen. Heb zeer weinig dat er wat geïnfecteerd is op de PC.
Ik gebruik nu Norton Internet Seciritu EN Norton Anti-virus.Deze verloopt binnenkort.
Nu zag ik een aanbieding van Kaspersky.

Kan die Norton internetsecurity EN norton anti-virus vervangen.?
Als je de Internet security versie van Kaspersky neemt, kun je ze allebei laten vervangen voor Kaspersky.

Het zegt al genoeg dat er op Helpmij een topic is om aan te geven dat er een nieuwe update is, laat je de updates aan Norton over dan kan je wel eens een paar dagen te laat zijn, daar Norton dit maar een keer per week doet.
Slechte zaak lijkt mij.
En dit is mijn persoolijke mening, mag toch wel ?

En vaak staan de gratis (Avast en AVG) AV's nog hoger in de testen.

tuurlijk mag je je mening geven.
Vergeet alleen niet dat er op deze site Giga Senior bij je naam staat en dat veel mensen die je antwoorden lezen, dat ook serieus nemen, omdat je die titel hebt.
Het wordt al snel zo'n onzinnig geroep. Volkswagen is goed, Renault is slecht. Zoet is lekker, zout is vies. Rood is mooi, groen is lelijk etc etc etc

Helaas komt Norton inderdaad vaak slecht uit de tests. Zelf gebruik ik al jaren Norton en laat regelmatig daarnaast een online scan doen. Heb zeer weinig dat er wat geïnfecteerd is op de PC.

Ik gebruik Kaspersky en heb nooit dat er wat geïnfecteerd is op de PC. :D

Je zal ook voor de gein eens op het forum moeten kijken naar de hoeveelheid vragen en problemen omtrent Norton...dat zegt ook wel wat!!

tuurlijk mag je je mening geven.
Vergeet alleen niet dat er op deze site Giga Senior bij je naam staat en dat veel mensen die je antwoorden lezen, dat ook serieus nemen, omdat je die titel hebt.
Het wordt al snel zo'n onzinnig geroep. Volkswagen is goed, Renault is slecht. Zoet is lekker, zout is vies. Rood is mooi, groen is lelijk etc etc etc

Ik hoop dat mensen mij serieus nemen en geen Norton aanschaffen.

Maak vaak computers in orde voor kennisen, en als je dan ziet hoeveel trojans Norton er langs laat. :shocked:

Maar goeds, ik hou hier mee op, mijn mening is duidelijk.

Laatst bewerkt:
Weetje, Norton doet zn best ook.

Maar het is ook eigen ervaring, de een heeft pech met Norton en de ander heeft weer pech met Kaspersky.
Wat ik wel echt mager vind van Norton, zijn de updates. Vaak te laat en te weinig.

Als ik zou moeten kiezen, zou het Kaspersky worden.
Zelf, gebruik ik nu al een tijdje NOD32 en daarmee loopt mn pc sneller dan met Norton.
Maar dat ligt natuurlijk ook voor een deel aan je pc zelf.

erg bedankt.

NOg 1 vraag: als je Kaspersky of Norton anti-virus aanschaft,is dan de firewall van Windows XP pro niet voldoende of moet je daarbij ook nog INternet Security aanschaffen,van Kaspersky danwel Norton?

In ieder geval allemaal bedankt voor je nuttige antwoorden.:thumb:

De standaard Windows Firewall is zeker niet voldoende.

Daarvoor heb je de volgende opties:

1) Je koopt Norton of Kaspersky Anti-Virus, dus niet de Firewall of Internet Security.
En je neemt een gratis firewall, in mn handtekening vind je een paar hele goede.

OF

2) Je koopt Norton of Kaspersky Internet Security, en daar zit een Anti-Virus, een Firewall en Anti-Spam bij.

Of punt 3, je koopt NOD32 via Helpmij en neemt een gratis firewall (zie link Michael4446)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan