• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Laatste regel vanaf regel A18?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Demeter

Verenigingslid
Lid geworden
24 mei 2006
Hoe pas ik onderstaande code aan zodat deze werkt:
Code:
LastRow = Range("A18", Range("A65536").End(xlUp).Row + 1)
zodat ik de eerst volgende lege regel vanaf regel A18 krijg?

Groet,
Ferenc

Hallo Demeter,

De volgende code doet het werk voor je:

LastRow = Range("A5000").End(xlUp).Row

Als resultaat krijg je hiermee de laatst gebruikte cel in kolom A terug (en tel er 1 bij op)

Hoi Demeter,

Ik denk dat je dit bedoeld:
Code:
Dim LastRow As Long
LastRow = Range("A18:A65536").SpecialCells(xlCellTypeBlanks).Row

Hoe pas ik onderstaande code aan zodat deze werkt:
Code:
LastRow = Range("A18", Range("A65536").End(xlUp).Row + 1)
zodat ik de eerst volgende lege regel vanaf regel A18 krijg?

Groet,
Ferenc

Geen van de vorige antwoorden voldoet volgens mij, om diverse redenen. Wat wel lukt moet ik zelf nog eens uitdenken. Straks mijn voorstel dus.

Wigi

Klopt.

1e oplossing: zoekt naar de 1e lege regel in het gehele bereik.
2e oplossing: pakt alleen regel A18 als bereik.

Moet me toch ook een keer verdiepen in de SpecialCells. mmmmmmmm.

Thanks voor de reacties.
Groet,
Ferenc

ps.
Kwam dit weekend langs de belg en Lierse gaat nu niet echt florisant.
Succes met de volgende match.

Hoi Demeter,

Ik denk dat ik nu snap wat je bedoeld.:(

Je wilt niet alleen de eerste lege cell in kolom A (zoals ik dacht), maar de eerste volledige lege regel (dus leeg in A,B,C,D,E, etc, etc).

Hoi Demeter,

Ik denk dat ik nu snap wat je bedoeld.:(

Je wilt niet alleen de eerste lege cell in kolom A (zoals ik dacht), maar de eerste volledige lege regel (dus leeg in A,B,C,D,E, etc, etc).

Volgens mij niet: enkel kolom A moet leeg zijn. Of ben ik mis?

Dit is het simpelste (en juiste :D) dat ik het krijg:

Code:
Range(Range("A18"), Cells(Rows.Count, Range("A18").Column).End(xlUp).Offset(1)). _
        Find(What:="", After:=Range("A18"), LookIn:=xlValues, _
        LookAt:=xlWhole, SearchOrder:=xlByRows, SearchDirection:=xlNext, MatchCase:=False, _
        SearchFormat:=False).Activate

Wigi

Kan aan mij liggen, maar als ik de code van Wigi probeer en die code van mij, krijg ik in beide gevallen hetzelfde resultaat :D

Kan aan mij liggen, ...

Ik denk het wel Spidie :D

In bijlage zijn 3 situaties gezet waarin jouw formule de mist in gaat. Telkens per kolom een situatie.

Ofwel selecteer je de verkeerde cel, ofwel krijg je een foutmelding. En daar kan Ferenc niet mee lachen denk ik... :)

Wigi

Bijlagen

Ik hou het op deze versie, Spiderman heeft mij op dit idee gebracht, waarvoor dank.

Code:
Range("A" & Range("A18", Cells(Rows.Count, Range("A18").Column).End(xlUp)).Offset(1).SpecialCells(xlCellTypeBlanks).Row).Select

De foutmelding komt niet meer voor door het (slimme) gebruik van Offset(1) zodat je steeds ten minste 1 lege cel hebt.

Wigi

@Wigi,

Een mond vol.
Range("A" & Range("A18", Cells(Rows.Count, Range("A18").Column).End(xlUp)).Offset(1).SpecialCells(xlCellTypeBlanks).Row).Select

Maar helaas werkt hij bij mij niet. Als ik vanuit jou voorbeeld (spidie Wigi.zip) het test op kolom B krijg ik toch de foutmelding

Edit:
oeps te vroeg met de handen in de lucht, krijg het zelf ook niet werkende.
Hij vindt 0 cellen.

Groet,
Ferenc

Laatst bewerkt:
Maar helaas werkt hij bij mij niet. Als ik vanuit jou voorbeeld (spidie Wigi.zip) het test op kolom B krijg ik toch de foutmelding

Dat begrijp ik niet.

Waar je ook staat, de code selecteert de eerstvolgende lege cel in kolom A.

Wat doe je specifiek voor kolom B? Waarschijnlijk moet de code lichtjes aangepast worden voor een andere kolom, maar ik weet niet hoe als ik niet weet wat je precies doet / wil doen.

Hoi Wigi,

Ik heb je voorbeeld ff aangepast (als verduidelijking).

In kolom B en C krijg ik toch een melding :rolleyes:

Bijlagen

Yow Arno

verwijder eens alle rijen na de laatst ingevulde cel.

Dan werkt het wel. Vraag me niet hoe het komt... :D

Ferenc

Ik zou ook

Range("A18")

vervangen door een variabele, al hangt dat wat af van de rest van de code die je gebruikt.

Greetz

Wigi

Heren,

Zie bijgesloten een testfile met mijn code en die door jullie in elkaar gezet is.
Ik heb de code welke ik tot nu toe heb gemaakt erbij gezet om duidelijk te maken waar ik nu eigenlijk naar op zoek ben.

Jullie code krijg ik niet goed lopende. Waar dat aanligt? voor mij een raadsel.

Bedankt voor de tijd en moeite welke erin is gaan zitten.
Zal in het vervolg direct een voorbeeld file bijvoegen, zegt meer dan 1000 woorden.

Groet,
Ferenc

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan