uTorrent en ip forward

Status
Niet open voor verdere reacties.

Steve Muller

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2006
zit er geen functie op je router/modem van firewall disable dus gewoon helemaal uit doe dan de test nog een keer. geeft hij de zelfde melding heeft het of met je verbinding te maken of je provider heeft er een automatische firewall opzitten (plannet bijv.) betaal je een paar euries extra per maand om voorderest vervolgens niks meer te kunnen bezoeken of te downnen.

Firewalls staan inderdaad uit bij de router en modem.

Heb zelf XSALL Ultra : 20000 download /1024 upload.

Het gekke is dat ik gemiddeld wel een download haal van rond de 200kbs. Maar dit moet met een abonnement wat ik heb toch een stuk sneller kunnen ??

Heb meerdere poorten geprobeerd maar allen kunnen niet open :confused:

Ik kan niet downloaden met het programma uTorrent. Ik heb het programma bitTorrent ook geprobeert, maar dit ging heel erg langzaam. Ik wil nu kunnen downloaden via uTorrent.
Ik heb een Sitecom router, en ik heb in de router configuratie de port 4662 geforward bij virtual servers. Hier kon ik alleen mijn eigen PC kiezen als server met het static IP adres van de router, eindigend op 192.168.0.4 (router ingang 4).
Als ik de "test of poort juist wordt doorgestuurd" knop indruk via uTorrent / opties / snelheidshulp, dan wordt er getest of de port gevonden kan worden. Aangezien de port niet gevonden wordt, krijg ik een error te zien. De downloads via uTorrent hebben de rode knop.

Volgens mij wordt de port naar het verkeerde ip adres doorgestuurd, of heb ik het mis?
Hoe los ik het probleem op?

**Internet IP** = IP van modem
**Static IP** = IP van router

De error bij uTorrent (test of poort juist wordt doorgestuurd):
Checking port 4662 on **Internet IP**...
Error! Port 4662 does not appear to be open.
Please see www.portforward.com for more information about how to map a port.
Please make absolutely sure that PeerGuardian2 or Protowall is allowing utorrent.com (72.20.34.145) in either of those programs. Those of you using ipfilter.dat should make sure the list does not include the website's IP. After making sure of this, re-run this test by refreshing the page (F5).

Laatst bewerkt:
Probeer ees voor de grap een andere poort te gebruiken bij uTorrent, zet die andere poort open op je router en in je firewall op de pc.

Laatst bewerkt:
ga naar start--> uitvoeren --> cmd --> ipconfig /all

je ziet daar het ipaddres van je pc staan.
ik neem aan dat het om een draadloze verbinding gaat.

dat ipaddress hou je in je achterhoofd, ga naar de router kies iets van firewall en kijk welk ipadress daar in gevuld staat is dat de zelfde dan licht het waarschijnlijk aan een geinstaleerd firewall op je pc zelf. die utorrent geen toegang tot het weg geeft.

Heb je die poort ook in je firewall open gezet? En het programma daar toegestaan?

Probeer ees voor de grap een andere poort te gebruiken bij uTorrent, zet die andere poort open op je router en in je firewall.
Firewal die ik gebruik is Norton. Hier kan/hoef ik hem niet voor open te zetten.
Als ik een ander port kies in uTorrent en verander in de router config, houd ik dezelfde error

Oke. Kijk eens naar de tip van Killer555 en post hier alle informatie van ipconfig /all.

Laatst bewerkt:
Had ik eerst ook met Utorrent.

Poort in router en poort in firewall opengezet, toen lukte het wel.

ga naar start--> uitvoeren --> cmd --> ipconfig /all

je ziet daar het ipaddres van je pc staan.
ik neem aan dat het om een draadloze verbinding gaat.

dat ipaddress hou je in je achterhoofd, ga naar de router kies iets van firewall en kijk welk ipadress daar in gevuld staat is dat de zelfde dan licht het waarschijnlijk aan een geinstaleerd firewall op je pc zelf. die utorrent geen toegang tot het weg geeft.
1.Verbinding is niet draadloos, gewoon via internetkabel naar router
2. Bij router config kies ik voor securtity (Firewall and other security-related settings), maar daar staat geen IP aangegeven.
De volgende instellingen zijn wel aangegeven:

Vinkje bij:
- Enable DoS (Denial of Service) Firewall Threshold: High (WAN bandwidth > 2 Mbps)
If Enabled (recommended), invalid packets and connections are dropped.
The "Threshold" affects invalid connections only
- Allow IPsec
- Allow PPTP
- Allow L2TP

Geen vinkje bij:
- Respond to ICMP (ping) on WAN interface

3. Bij start--> uitvoeren --> cmd --> ipconfig /all heb ik een ip adres, en staat er ook een ipadres aangegeven bij DNS Servers, deze is totaal anders

Oke. Kijk eens naar de tip van Killer555 en post hier alle informatie van ipconfig /all.
ipconfig_all.jpg

Volgens mij moet je bij mutorrent porten kiezen tussen 50000 en 64000

Heb je bij services uPnP aangezet?
Poortkeuze in de 50000 range is beter, 4662 is default voor Emule....

dat dhcp enabled no
vind ik een beetje vaag.

maar over die poorten kies is gewoon een totaal andere poort. en ga weer naar je router en zoek naar iets van firewall ofzo een kijk of er ergens een mogelijkheid is om een poort of meerdere poorten open te zetten.

en misschien kan je hier ook de naam van je router neer zetten kunnen we ook ff googlen.

want ik begrijp uit alle reacties dat het er eingelijk om gaat dat het menu van je router niet wordt gesnapt.

Ik heb alle poorten in mijn router en modem geforward maar krijg via de test van Utorrent de volgende foutmelding :

Kan iemand mij helpen ? Alvast bedankt.

"Welcome to the µTorrent Port Checker.
A test will be performed on your computer to check if the specified port is opened.

Checking port 55555 on 80.126.166.153...

Error! Port 55555 does not appear to be open.

Please see www.portforward.com for more information about how to map a port.

Please make absolutely sure that PeerGuardian2 or Protowall is allowing utorrent.com (72.20.34.145) in either of those programs. Those of you using ipfilter.dat should make sure the list does not include the website's IP. After making sure of this, re-run this test by refreshing the page (F5)."

Weet je zeker dat dat goed is gegaan?

Doe anders hier even een test, en vul dat poortnummer in dat je hetb geopend, en kijk daar of de poort open of dicht zit.

Weet je zeker dat dat goed is gegaan?

Doe anders hier even een test, en vul dat poortnummer in dat je hetb geopend, en kijk daar of de poort open of dicht zit.

hmm, ik krijg op die site de volgende melding ?

Browser Reload Suppressed
For your security, your web browser's "reload"
function has been temporarily disabled

Hoe kan ik deze openen?

-Steve

Dus je kan de test niet doen?
Het is een melding, dat er tijdelijk iets is uitgeschakeld ( reload/vernieuw-functie ).
Als je die melding accepteert, kan je de melding dan doen?

Doe de test anders met een andere browser als je die hebt.

Heb helaas alleen maar IE7 de laatste uitgave. Heb de site ook op trusted gezet maar deze pakt nog steeds niet...

Heb al verschillende poorten geprobeerd maar telkens krijg ik een error dat de poort niet open is??

Heb je nog andere sites waar ik het kan testen ?

Heb de poortnummer nu veranderd naar 50000 , maar ook deze geeft error.

Het zal wel een kleinigheidje zijn maar je moet maar net de oplossing weten.

Heb de poort dus geforward in mijn Linksys WRT300N en Speedtouch 546.

Wellicht iets verkeerds aangevinkt bij Utorrent? Ik gebruik trouwens versie 1.6.1 (build 478)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan