aanmelden bij opstarten pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

magriet

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2004
Nadat mijn schoonzoon mijn pc onder handen heeft gehad i.v.m. problemen moet ik me in één keer aanmelden als ik de pc opstart, ik moet dan op gebruikersnaam klikken om te beginnen. Hij heeft geen idee hoe dit kan en ik vind dit erg lastig. Kan - en net zo belangrijk - hoe kun je dit veranderen zodat ie in één keer opstart?

Bij gebruikersaccouts (configuratiescherm) kun je aangeven..aanmelden zonder wachtwoord....

En daar het account voor .Net Framework, disablen of verwijderen, indien die er staat.

Start -> Uitvoeren -> control userpasswords2
Indien nog niet aangevinkt: Gebruikers moeten .... gebruiken
Dan in het venster eronder aangeven op welke gebruikersnaam er automatisch ingelogd moet worden.
Ok drukken, er wordt dan 2x om het wachtwoord voor deze gebruiker gevraagd.
Wachtwoorden leeg laten indien er nu geen wachtwoord is ingesteld voor de gebruiker, anders 2x het juiste wachtwoord invullen.
Ok drukken.

Tijs.

Wat ook kan: TweakUI hier downloaden.
Dit is één van de Powertoys voor Windows XP. Er zijn een heleboel instellingen te verbeteren met dit tooltje, maar vooral de Logon-procedure, ook de Auto-logon, is hier in te stellen. Na het openen van TweakUI ga je naar Logon in de linkerkolom, onderaan. Klik er op en bekijk de diverse mogelijkheden, waaronder Autologon.
(Ook handig is dat je de Administrator in het Welkomscherm kunt zetten, om daarmee als het eens nodig is, in te kunnen loggen.)

Laatst bewerkt:
: Maar moet je nu eigenlijk de bestanden bewaren of verwijderen?
Microsoft.NET Framework 1.1, 2.0 en inmiddels 3.0 moeten op het systeem blijven staan. Sommige programma's, ook van derden, kunnen niet zonder.
Het aantal daarvan zal in de toekomst alleen maar toenemen.
Het is een soort nieuwe standaard-taal voor ontwikkelaars van Microsoft, maar ook daarbuiten al.
NB: in het logon-menu vindt je het terug als ASPNET.

Laatst bewerkt:
oeioei, dat klinkt me allemaal heel tecnisch en ik ben maar een simpel amateurtje, is dat voor mij te doen of zeg je, blijf daar maar met je vingers van af?

Ja hoor. Dat is ook voor jou heel goed te doen.
Ga naar start>configuratiescherm>gebruikersaccounts.
Nu zie je onderin het scherm verschillende gebruikers staan.
Waaronder ASP........
Klik op deze account, en kies in het volgend scherm voor "deze account verwijderen".
In het daarop volgend scherm krijg je de keus om de bestanden te verwijderen of te behouden.
Kies voor het behouden van de bestanden.
Herstart nu je pc.

Mvg P

Is dat moeilijk?:confused:

Voor jou en mij misschien niet. Maar hou er rekening mee, dat er ook mensen zijn die alleen de snelkoppeling naar IE en OE kunnen vinden.

Ook heb je de "categorie" mensen die een hele dag met een pc werken, maar niet verder komen dan de voorgeïnstalleerde programma's.

Nou, voor mij is het wel moeilijk hoor, en daarom ben ik zo blij met het Helpmij forum, zo krijg ik toch het e.e.a. voor elkaar en leer ik er ook nog wat van. Ik ben van een generatie die niet met de pc is opgegroeid en daarom is het voor mij echt geen gesneden koek.
Patrick, harstikke bedankt :thumb: , het is me dank zij jou gelukt!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan