• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoekformule met weglating van lege cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

westerbork

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2003
zie bijgevoegd zip bestand:

in de kolommen ak3 t/m ak21 staan code's met de bijbehorende waarde in al3 t/m al21

in de cellen c6 t/m ag21 staan codes ( of blanco )
de bedoeling is dat horizontaal de bijbehorende waarde wordt opgeteld in kolom AI6 t/m AI21 en veriticaal in c22 t/m ag22.

Ik had zelf al een wat ingewikkelde formule gemaakt en deze werkte, naar dan moesten er geen lege cellen zijn, anders was de uitkomst #NB.

wie heeft voor mij deze formule en mijn dank zal zeer groot zijn.

wout tabbers

Bijlagen

Wout,

Ik zie geen formules in je voorbeeld.
Maar ik denk dat dit wel werkt
=ALS(ISFOUT(je formule);"";je formule)

Ad.

Wout,

Ad.

Wout,

Ad.

Dit gaat werken, maar dan moet je dat voor elke "cel" zo doen, wat dus een verdubbeling van het bereik is. (Evt. in verborgen kolommen en rijen zetten). Ik dacht het met een matrixformule te doen, maar ben er vooralsnog niet uitgeraakt.

Wigi

Pierre

het probleem ligt in het optellen van cellen, niet in het neerzetten van de codes.

Wigi

Wigi,

Vanaf de cel AI4 tot AI22 heb ik de formule gezet
de rest is een bonus voor de invoer te vergemakkelijken.

Pierre

Wigi,

Vanaf de cel AI4 tot AI22 heb ik de formule gezet
de rest is een bonus voor de invoer te vergemakkelijken.

Pierre

Sorry, dat had ik niet gezien. Mea culpa. :o

Over de formule: het werkt (en goed zelfs), maar de waarden in kolom AL zijn er wel 'hard-coded' in gezet... Dit is goed indien het niet wijzigt, maar anders kan daar nog wel wat aan verbeterd worden. Probleem is ook het aantal codes: als dat nog wat stijgt wordt je formule te lang voor 1 cel.

Ik probeer om een korter alternatief op te stellen, maar het lukt voorlopig nog niet.

Wigi

werkt perfect !!!!!!!!!!!!!!!!

Allemaal ontzettend bedankt.

wout tabbers

:D :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan