waar moet k op letten als k een nieuwe videokaart wil

Status
Niet open voor verdere reacties.

don vicenzo

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2006
k heb vorig jaar een hp 3240.nl gekocht, was niet duur en k wilde een computer hebben.
nu wil k een beetje games erop spelen maar omdat k een slechte videokart heb wil k een ander kopen, k heb er al een paar op het oog van ATI de radeon X800, maarja k weet niet waar k zoal op moet letten.
k ga ook me werkgeheugen uitbreide tot 1024 of 766mb

oja specificaties van me comp.
Basisprocessor
Celeron 341 (P) 2,93 GHz
533 bus aan de voorzijde
Socket 775
Chipset
Intel 910GE

Moederbord
Fabrikant: MSI
Naam moederbord: MS-7174
Naam HP/Compaq moederbord: Gypsum-GL8E

oja als je nog andere sugessties hebt voor een andere kaart meld het ff

je moet er teneerste op letten of hij wel op het moederbord past, ivm met voeding etc.
als je recente games wilt gaan spelen is een belangrijk iets: Pixel Shader. is een klein processortje in de videokaart.

en ik zie dat je een intel celeron gebruikt... Die zijn niet echt om te gamen (volgens mij)

ja k weet dat een celron niet egt "je van het is" maar he zou moeten lukken, maar waar dient die Pixel Shader voor?

en hoe kom k erachter dat het met mijn voeding gaat lukken?
hij past wel op me moederbord, ik heb een AGP en PSI-express vrij namelijk.

thanx he

ja k weet dat een celron niet egt "je van het is" maar he zou moeten lukken, maar waar dient die Pixel Shader voor?

en hoe kom k erachter dat het met mijn voeding gaat lukken?
hij past wel op me moederbord, ik heb een AGP en PSI-express vrij namelijk.

thanx he

Zeker dat het PCI-express is, en niet PCI? PCI is namelijk nog ouder dan AGP. Hoeveel RAM heb je trouwens zitten. Ik vermoed 512 en daar geraak je echt niet ver mee. Een 7800 gs(voor agp) is ideaal voor jou. Maar wat is je budget?

ja 100% zeker dat k een PCi-Xpress(witte sleuf op me moederbord) heb me bufget is rond de 150euro.
en me RAM ga k uitbreide tot 766mb.

Klopt, specs van mobo

Lijstje van Tweakers.net - Pricewatch. Wellicht kun je hier een keuze uit maken. (Tenzij je door het bomen het bos niet ziet. Je zou dan hier in de benchmark database wat kunnen vergelijken. Echter staan niet alle videokaarten hier.)

oke k ga nog ff kijke wat k neem,
maar k moet ook op de voeding letten zag ik, maar waarop moet k dan letten?
k hoorde ook van iemand dat als je voeding die je videokaart vraagt te hoog is dat je kaart dan kan doorbranden:shocked: en dat willen we niet hebben;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan