Cookies bewaren in IE7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sami_nl

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2002
Hallo
Weet iemand hoe ik sommige cookies in ie7 kan bewaren? Ze worden blijkbaar automatisch gewist terwijl ik in ie6 er geen probleem ermee had en af en toe Ccledner draaide om de boel schoon te houden. Het is lastig als je dagelijks webpaginas bezoekt waar je moet inloggen.

Ga naar Tools, rechtsboven in menubalk en dan Internet Options, tab Privacy, knop Advanced. Stel in naar wens. Daarna knop Sites, daar kun je toegestane sites intypen.

Ga eens in IE7 naar Tools --> Internet Options --> tabblad Privacy en dan klikken op Sites.
Daar kan je voor elke site afzonderlijk instellen van cookies blokkeren of toestaan.
Daarna even bevestigen met een OK'tje.

Bedankt voor de reacties. Ik heb toegestane sites ingetypt en bij Advanced First party en Third party Accept aangevinkt maar helaas het probleem is nog niet opgelost.

Bedankt voor de reacties. Ik heb toegestane sites ingetypt en bij Advanced First party en Third party Accept aangevinkt maar helaas het probleem is nog niet opgelost.
Probeer je licht op te steken in de Internet Explorer Newsgroup van Microsoft. Als wilt "posten" moet je eerst registreren.
Ik heb al laten zoeken op "cookies", ik hoop dat hij dat reproduceert bij een niet geregistreerde.
Anders zelf alsnog laten zoeken.

Bedankt voor de link. Ik ben blijkbaar niet de enige die dit probleem heeft. Sommigen in de Newsgroup suggereren dat het aan Ccleaner ligt die niet comptabel is met IE7 maar sinds gisteren heb ik Ccleaner niet gebruikt en toch iedere keer na restart van pc alle inlog gegevens en coockies verdwijnen. Ik ga nog verder zoeken en als ik de oplossing vind zal ik het hier plaatsen.

Mischien weet je het al, maar in CCleaner kan je ook cookies beheren.
Ga in CCleaner naar Opties --> Cookies. Daar kan je instellen welke cookies verwijderd moeten worden en welke moeten worden behouden.

Als je dan naar het onderdeel Cleaner gaat en je schoont je pc op, worden alleen de Te verwijderen cookies verwijderd. De andere blijven gewoon op je pc.

Dat wist ik inderdaad Michael. Sinds het installeren van IE7 ging het fout eigenlijk. Ervoor ging alles goed wat betreft coockies beheren. Op het forum van CCleaner staat ook iets erover maar volgens mij ligt het aan IE7. Voorlopig blijf ik Firefox gebruiken en coockies blijven wel bewaard, alleen helaas niet alle websites zien er in FF goed uit.

Nu we toch wat ervaringen uitwisselen...:D
Ik heb eerder een beta van IE7 er weer afgegooid omdat...m'n cookies na een herstart verdwenen waren.
Maar bij deze "uitgave" van IE7 heb ik er geen last meer van.
Maar ik heb wel die instellingen gezet zoals in onderstaand plaatje.
Ad-Aware en Spybot halen de "bad" cookies er toch wel uit.

Bijlagen

• CookiesOverride.jpg
    CookiesOverride.jpg
    18,1 KB · Weergaven: 43
Laatst bewerkt:
Zo heb ik de instellingen ook staan.

IE7 is er nu ook in de Nederlandse versie trouwens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan