zelf een pc bouwen, Waar beginnen???!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

SaLMaN

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2006
Hallo, ik wil zelf een pc in elkaar zetten maar heb geen idee,bijv. welke moederbord ik moet nemen en welke processor enz.

kan iemand me alsjeblieft helpen??

ik heb gehoord van de ASUS P5P800-MX of de ASUS P5P800-SE
maar welke is nou beter?en is het handig om zo een te nemen bij
een processor van 3,06 GhZ??

alvast bedankt

nou beetje schoolwerk en veel gamen :) ,en films kijken.

vooral online gamen!! (games als half life 2, doom3, fear, prey enz.)

Misschien nog belangrijker, wat wil je eraan uitgeven?
En natuurlijk zoals Road Dogz aangaf, wat wil je met je pc doen?

Als hij vooral voor games wordt gebruikt wil ik je in de richting van AMD sturen, dit scheelt ook meteen in prijs en dan liefst een dual core. Een dualcore gaat op dit moment niet veel beter scoren maar dan ben je al voorbereid voor wat komen gaat.

idd, reken zeker iets tussen 1000 en 1500 € (pc alleen)

Let er wel op dat deze torens niet van een voeding voorzien zijn, die moet je appart bijkopen.

Voor 600€ ga je geen pc bouwen waar Prey vlot op zal draaien, als het al draait.

Laatst bewerkt:
weet je,
laat de prijs nou maar zitten, want dat kan ik wel met mn oom regelen (hij heeft een electronica winkel). zeg me gewoon welke ik moet gaan kopen.

moet in een van die kasten passen, niet al te duur(150 - 200 euro) uit te gaan van sites als deze:
http://www.kelkoo.nl/ waar je et best goedkoop kunt krijgen naar mijn mening, en het moet 3,06 ghz aan kunnen.

Waar ligt je voorkeur, kast of prestaties?
Wanneer je budget beperkt is ga je voor de prestaties.

Welke hardware er veelal gebruikt gaat worden voor game pc's ben ik niet zo van op de hoogte. Het lijkt me dat Road Dogz daar meer kaas van heeft gegeten.

Ik ben niet zo een gamer.

weet je,
laat de prijs nou maar zitten, want dat kan ik wel met mn oom regelen (hij heeft een electronica winkel). zeg me gewoon welke ik moet gaan kopen.

moet in een van die kasten passen, niet al te duur(150 - 200 euro) uit te gaan van sites als deze:
http://www.kelkoo.nl/ waar je et best goedkoop kunt krijgen naar mijn mening, en het moet 3,06 ghz aan kunnen.

Waarom wil je die 3,06 Ghz? Dit zegt weinig over de prestaties van je computer. Een amd die op 2400 Mhz draait scoort op gebied van games dikwijls gelijk of beter dan een pentium die op 3000 Mhz of meer draait.

Ik ben het ook eens met Patrikt. Ikzelf zou liever een sobere pc hebben die goed draait dan één met dure fancy kast en moet inperken in prestaties. Als je 1 van de 2 kasten wilt nemen zou ik die 2de kopen. De eerste is een minitower en dan wordt het echt proppen met je hardware wat je airflow niet ten goede komt.

Laatst bewerkt:
ik kan ook een kast van 30 euro kopen, maar als je dat over het hele budget bekijkt ben je er maar 14 euro op vooruit. en je hebt wel gelijk ik wil ook voor de airflow gaan. ik heb daar namelijk vroeger zeer veel last van gehad op vorige pc`s. maar wat zouden jullie nemen in je nieuwe kast als je een eigen pc in elkaar zou zetten
voor die games die ik genoemd heb?

ik ga voor prestatie natuurlijk!! :D wie niet?? :eek:

Laatst bewerkt:
ik heb een amd 3200+
geforce 6600gt 256 mb
1024mb geheugen.

die was rond de €750
en je kan er perfect op gamen.
ik speel ook prey,doom3,fear,bf2,bf2142.
en ik kan ze allemaal op zijn hoogst spelen.

alleen met de games van de afgelopen maand,dan merk je wel dat je videokaart ouder wordt.maar voor derest is het een goed systeem.vindt ik zelf.

Nu je toch een pc gaat bouwen zou ik zeker een van de dualcores van AMD athlon erin stoppen. Hier zijn er verschillende van (ook in prijs) het is dus aan jouw om om te bepalen wat je er aan wilt uitgeven. De prijzen gaan van 200 € tot 700 €. Qua moederbord ben ik zelf heel tevereden over mijn asus A8N-sli deluxe (socket 939). Dit kost nu nog rond de 90 € denk ik. Als je moederbord socket 939 is dan moet je cpu dat ook zijn, let daar op. Op dit moederbord kan je ook 2 pci-e videokaarten stoppen (sli-configuratie). Nu het geheugen, het minimum moet zeker 1024 mb zijn (liefst 2048 mb). Ik zelf heb 2 latjes corsair van 1024 mb (deze kosten wel 158 € het stuk). Voor de videokaart moet je geen high-end gaan kopen, een goed middeklasser is ruim voldoende (200 tot 250 €) Ikzelf heb de XFX geforce 7900gs. De voeding van de pc is ook ZEER belangrijk. Ga hier zeker niet op besparen. Als hier iets fout loopt heb je veel kans dat je je hardware mag weg gooien. Je moet moet maar eens wat googelen over pc voedings.

Hopelijk kan je met dit al een beetje verder

Laatst bewerkt:
hey mensen heel erg bedankt,
ik denk dat ik zo wel verder kom.

nogmaals heel erg bedankt. :thumb: :D

Echt geen athlon meer. Intel loopt weer sterk voor met zijn nieuwe core2duo. Die loopt alle amd processoren eruit(de E6600 van 300 euro is even snel als de amd FX-62 die 800 euro kost, de fx-62 is overigens de snelste cpu van amd)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan