Computer resetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trupidz

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2006
Omdat mijn computer traag loopt. rare dingen vertoont enz.... Wou ik vorige week mijn computer resetten. Dus ik doe de CD van Windows XP erin instaleer hem opnieuw. Kwam erachter dat er nog veel bestanden van voor de instalatie er nog gewoon zijn.Dus het schijnt dat er gewoon overheen is geinstaleerd. Hoe kan ik dit anders doen??

Mvg Trupidz.

Tijdens de setup komt de vraag of je de bestaande installatie wilt laten zoals ie is, of wilt formatteren.
Even goed opletten tijdens de setup.

Let wel, je partitie waar je dan op installeerd gaat dus leeg. Mails, adresboek, documenten..... weg.

Ok bedankt, ik zal er nog een keer naar kijken. Jullie horen wel of het gelukt is.

Laatst bewerkt:
Als je "snel" formateren geselecteerd hebt dan kunnen er bestanden zijn blijven staan.

Lukt het niet, dan heb ik nog een optie.....

Ik had de CD erin gedaan opnieuw opgestart maar ik krijg nog geen eens ee blauw scherm :(

Wel de melding "Druk op een toets om te starten vanaf cd-rom" ??

Staat in de bios je cd-rom als 1rst boot aangegeven?

sorry? Zover ben ik nog niet met computers kun je het proberen in no0b taal uit te leggen

Bedankt.

Tijdens het startne van je pc, met een rustige regelmaat op [Del] drukken, (sommige pc's [F1} of [F2] wordt soms aangegeven onderaan je scherm).
Dan kom je in de bios.
Dan even zoeken in de opties waar de pc mee gaat booten.
Dit kan onder verschillende noemers staan.
Soms al bij de 2e optie, soms in een apart menu.

Kijk even of je cd-rom als 1e boot staat, en de harddisk als 2e. Floppy als 3e.
Wijzigingen opslaan, en de pc gaat herstarten. ZOrg dat je cd-rom in de drive zit, en let goed op de tekst op je scherm.

Bij de regel "Druk op een toets om te starten vanaf cd-rom" druk je op de spatiebalk.

Het is een legalen versie ik kreeg het bij mijn computer het is Windows XP OEM versie.

Tijdens het startne van je pc, met een rustige regelmaat op [Del] drukken, (sommige pc's [F1} of [F2] wordt soms aangegeven onderaan je scherm).
Dan kom je in de bios.
Dan even zoeken in de opties waar de pc mee gaat booten.
Dit kan onder verschillende noemers staan.
Soms al bij de 2e optie, soms in een apart menu.

Kijk even of je cd-rom als 1e boot staat, en de harddisk als 2e. Floppy als 3e.
Wijzigingen opslaan, en de pc gaat herstarten. ZOrg dat je cd-rom in de drive zit, en let goed op de tekst op je scherm.

Bij de regel "Druk op een toets om te starten vanaf cd-rom" druk je op de spatiebalk.

Ja dat zou het probleem kunnen zijn maar hoe doe ik dit??

Het is niet gelukt :( . Hoe moet ik mijn Hardeschijf nou formateren want ik ben niks tijdens de setup tegen gekomen van: Schijf Formateren enz... Toen ik de BIOS had veranderd kreeg ik eindelijk het blauwe scherm. Toen stond er: Doorgaan met instaleren, Herstellen, Exit. Dus ik drukte op Doorgaan met instaleren in die fase ben ik geen een keer het woord Formateren gezien. Toen hij klaar was met instaleren kwam ik gewoon weer bij mijn oude bureaublad, oude Documenten, oude Downloads, oude achtergrond. Er was helemaal niks veranderd.

Misschien nog andere opties?

Alvast bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan