Systeem stopt voeding ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BertVivie

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2006
Ik heb de volgende vraag, mijn P4 met een asus P4S800-MX moederbord heeft sinds een week of 2 kuren.
Op zeer onregelmatige momenten stop het systeem, alsof je wat langer op de aan/uit knop gedrukt hebt.
Hiervoor heeft hij ruim een jaar zonder problemen gewerkt.
Soms gaat het ook dagen goed, maar vanmiddag ging hij continu uit, draaide daarna na opstart soms 1 minuut, soms veel langer. Ook vorige week dezelfde symptomen, daarna weer een aantal dagen zonder problemen.
Overigens ging hij ook een keer uit in de opstart fase toen ik op "del " gedrukt had en in de bios instellingen aan het kijken was, een software probleem lijkt mij dus uitgesloten.
Heb gisteren alles maar eens schoongemaakt van binnen en het asus probe programma geinstalleerd daaruit blijkt dat de temperatuur van de CPU max 50 graden wordt maar meestal zo rond de 44 graden.
Voltage schomelt tussen 11.712 en 11.977.
Maar sinds ik vanmiddag probe heb geinstaleerd is ie ook niet meer gestopt.
Lijkt er een beetje op dat de pc eerst een beetje op temperatuur moet komen en dan weer stabiel lijkt.
Ik verdenk zelf eigenlijk de voeding, op zich is die vrij nieuw (jaartje oud) anders zou ik het niet weten.
Heb vanmiddag wel alle USB aansluitingen even verwijderd (scanner,printer en portable disc) deze apparatuur stond wel allemaal uit en heeft eigen voedingen.
Iemand nog een idee ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Laatste deel is blijkbaar doorgestreept nadat ik nog een stukje had toegevoegd, is niet de bedoeling, hierbij de hele tekst nogmaals"
Ik heb de volgende vraag, mijn P4 met een asus P4S800-MX moederbord heeft sinds een week of 2 kuren.
Op zeer onregelmatige momenten stop het systeem, alsof je wat langer op de aan/uit knop gedrukt hebt.
Hiervoor heeft hij ruim een jaar zonder problemen gewerkt.
Soms gaat het ook dagen goed, maar vanmiddag ging hij continu uit, draaide daarna na opstart soms 1 minuut, soms veel langer. Ook vorige week dezelfde symptomen, daarna weer een aantal dagen zonder problemen.
Overigens ging hij ook een keer uit in de opstart fase toen ik op gedrukt had en in de bios instellingen aan het kijken was, een software probleem lijkt mij dus uitgesloten.
Heb gisteren alles maar eens schoongemaakt van binnen en het asus probe programma geinstalleerd daaruit blijkt dat de temperatuur van de CPU max 50 graden wordt maar meestal zo rond de 44 graden.
Voltage schomelt tussen 11.712 en 11.977.
Maar sinds ik vanmiddag probe heb geinstaleerd is ie ook niet meer gestopt.
Lijkt er een beetje op dat de pc eerst een beetje op temperatuur moet komen en dan weer stabiel lijkt.
Ik verdenk zelf eigenlijk de voeding, op zich is die vrij nieuw (jaartje oud) anders zou ik het niet weten.
Heb vanmiddag wel alle USB aansluitingen even verwijderd (scanner,printer en portable disc) deze apparatuur stond wel allemaal uit en heeft eigen voedingen.
Iemand nog een idee ?

Mischien is dat dan ook wel het probleem, deze schommelingen zijn overigens gemeten nu het systeem vanaf vanmiddag weer gewoon zonder stoppen draait.

Ja ik heb gisteren Everest ook weer geinstalleerd (had ik voorheen ook meestal wel geinstalleerd).
Maar waar zou ik in Everest naar moeten kijken ?
De voltages en temperatuur zijn gelijk aan wat ik in asusprobe meet.
Mogelijk heeft het toch iets te maken met een van de USB devices, hoewel die allemaal zelf voeding hebben, is het systeem niet meer gestopt nadat ik van alle 3 de stekkers eruitgehaald heb. (Mischien in combi met de voeding ?)

Heb nu al weer een paar dagen alle USB devices aangesloten en systeem is niet meer gestopt.
Mischien heeft stofbeurt toch geholpen.
Sluit hem hierbij af

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan