Eigenschappen van Mijn Documenten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Syphera

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2004
Ik bewaar de map mijn documenten altijd op mijn d-schijf.
Dit ook aangepast in de eigenscahppen van mijn documenten zodat deze naar de d-schijf verwijst. echter door onverklaarbare reden verwijst deze weer naar de c-schijf en kan ik dit niet meer aanpassen in eigenschappen.

Als ik de eigenschappen van mijn documenten (op het bureaublad) wil openen, krijg ik de melding: De eiegenschappen van dit item zijn niet beschikbaar.

Wie kan mij helpen?

Ik wil graag in de eigenschappen de verwijsing naar de d-schijf weer hebben.

Hoi,

Het lijkt of je onder een andere gebruiker (met beperkte rechten) bent ingelogged in WinXP .......

Valijn

Controleer voor de zekerheid of de volgende map nog leeg is:

C:\Documents and Setting\jouw_gebruikersnaam\Mijn documenten.

Ga daarna zonodig in Windows Verkenner in het rechtervenster op Mijn documenten staan met je muis en klik recht, en dan naar Eigenschappen. Wat staat er naast Doel?

Ik heb maar 1 gebruiker op deze p en dat ben ikzelf.
In het rechtervenster heb ik geen map staan genaamd mijn documenten, wel in de boomstructuur in het linker venster.

Als ik met de rechter muisknop op mijn documenten klik en dan kies voor eigenschappen, krijg ik bovenstaande foutmelding

er is iets raars aan de hand want herstellen naar een vorig herstelpun werkt ook niet.
Zelfs niet als ik herstel naar de dag waarop ik de laptop heb gekocht.

Controleer voor de zekerheid of de volgende map nog leeg is:

C:\Documents and Setting\jouw_gebruikersnaam\Mijn documenten.

Ga daarna zonodig in Windows Verkenner in het rechtervenster op Mijn documenten staan met je muis en klik recht, en dan naar Eigenschappen. Wat staat er naast Doel?

Deze map bestaat en is niet leeg.
Als ik dubbelklik op min documenten, wordt ook de inhoud va deze map getoont en niet die op de d-schijf

Heb je kortgeleden een Systeemherstel gedaan?
Verplaats anders Mijn documenten opnieuw naar de D-schijf.

Start eens op in Veilege modus, je krijgt dan in Welkomscherm de Administrator. Klik daarop en kijk hoe het daar zit bij Mijn documenten,

Map is overigensnu opeens wel leeg in C:\Documents and Setting\jouw_gebruikersnaam\Mijn documenten

PC herstarten, meteen na de BIOS-POST (witte letters op zwart scherm) of logo van fabrikant, meteen herhaaldelijk op F8 drukken. Je eindigt dan in zwart scherm met witte keuze's. Ga met pijltoets naar Veilige modus en druk op Enter.

Ik ben even het spoor bijster door de volgorde van je antwoorden.
Anders bekeken, zie mijn plaatje, dat kun je met Windows Verkenner bereiken.
Open elk gebruikersaccount, Default user, All users, Administrator, Jouw_gebruikersnaam.
Waar zit het goed gevulde mapje Mijn documenten?

Bijlagen

• DocsAdmin.jpg
    DocsAdmin.jpg
    15,4 KB · Weergaven: 65
Heb je nu wel of niet een Systemherstel gedaan kortgeleden?
Heb je op een andere manier iets belangrijks gewijzigd kort gelden?
Een schoonmaakprrogramma gebruikt zoals registerschoonmakers of zo?

Ik moet nu de deur uit, maar er zal wel iemand komen helpen.

Laatst bewerkt:
Zelf in veilie modus kan ik onder het account van Admin niet bij de eigenschappen.
Krijg dan nog steeds de foutmelding

Zowel admin als ik(Syphera) hebben dezelfde map onder ons staan.
Zie afbeelding

Bijlagen

• Printscreen.JPG
    Printscreen.JPG
    43,4 KB · Weergaven: 82
Hoi,

Zomaar een gooi: Live Messenger geïnstalleerd?
Kijk eens op de d-schijf of je daar toch een map vindt met je gegevens die eerder in 'Mijn documenten' (op D: ) stonden.

Valijn

mijn documenten staan nog steeds op D, echter de map mijn documenten verwijst nu naar C en dit kan ik dus niet meer wijzigen

Hallo Syphera,
ik heb hier nog geen antwoorden op gezien. Heb je het wel gelezen?

Ik moet nu de deur uit, maar er zal wel iemand komen helpen.

Ik heb geen stysteem herstel uitgevoerd.
Ik heb wel met parition magiq mijn hardescijven opnieuw ingedeeld.
Verder geen andere schoonmaakprogramma's gebruikt.

Zomaar een gooi: Live Messenger geïnstalleerd?
Heb je inderdaad Windows Live Messenger, de opvolger van MSN Messenger geinstalleerd? Die zet namelijk ongevraagd de map "Mijn ontvangen bestanden" in je map "Mijn documenten". Dat zou ook voor die ongewenste verandering gezorg kunnen hebben. Waarschijnlijk staat die map in "Mijn documenten in Documents and Settings\jouw_gebruikersnaam\.

Partition Magic van Powerquest wil nog wel eens een steekje laten vallen, maar of het hier iets mee te maken heeft, kan ik niet overzien.

Totdat de definitieve oplossing is gevonden, kun je wel een omweggetje gebruiken.
Open Verkenner, ga naar "Mijn documenten" op de D-schijf, rechtsklik met je muis op die map, houdt de knop ingedrukt en sleep naar een plek op je Bureaublad. (Zorg daarom dat je Verkenner in een verkleind venster opent.) Laat "Mijn documenten" los en klik op "Hier een snelkoppeling maken". Sluit Verkenner, ga op de net aangemaakte snelkoppeling "Mijn documenten" staan met je muis, klik rechts, houdt ingedrukt en sleep naar het vak Snelstarten, links op de Taakbalk. Daar moet je een beetje schuiven totdat het bordje Verboden te parkeren veranderd in een staand streepje. Laat de muisknop los en klik op "Hier een snelkoppeling maken".

Je hebt nu voorlopig een snelkoppeling naar "Mijn documenten" op het Bureaublad en in het vak Snelstarten.

Live messenger heb ik inderdaad geinstalleerd, maar dit kan niet de oorzaak hiervanzijn, daar alles na de installatie nog werkte.

Een snelkoppeling had ik ook al gemaakt inmenu snelstarten.

Alleen een herinstallatie zal helpen denk ik. :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan